וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית החולים ליולדות מתקשה לשלם את חוב הארנונה. אז הוא פשוט ייסגר

הנהלת בית החולים ליולדות בכפר עקב התריע מפני סכנת סגירה, זאת בשל הצטברות חובות תשלום ארנונה של מיליון שקלים. לדבריהם, הם נאלצו לשלם על בעצמם על שירותים שעיריית ירושלים הייתה אמורה לספק. העירייה: "בית החולים היה יכול לבקש הנחה, אך לא עשה זאת"

בית החולים ליולדות בכפר עקב. -, מערכת וואלה! NEWS
בית החולים ליולדות בכפר עקב/מערכת וואלה! NEWS, -

בבית החולים ליולדות שבכפר עקב, הממוקם מעבר לגדר ההפרדה בירושלים, מזהירים כי הם עומדים בפני סכנת סגירה, זאת בשל דרישת העירייה לשלם חוב ארנונה של כמיליון שקלים שצברו. בבית החולים הסבירו כי הם מתקשים לשלם את הארנונה, בין היתר משום שלאורך שנים הם נאלצים לשלם בעצמם על שירותים שעיריית ירושלים אמורה לספק, אך לא עושה זאת בשל הקושי לפעול באזור. בעירייה אמרו כי יכלו לבקש הנחה אך לא עשו זאת.

בית החולים "אל-קודס ליולדות" פועל תחת פיקוח של משרד הבריאות. מאז הקמת גדר ההפרדה, הוא משרת בעיקר בעלי תעודות זהות כחולות שמתגוררים בשכונות מעבר לגדר, בשטחה המוניציפאלי של ירושלים. לצד מתן שירותי יולדות, מספק בית החולים שירותים כמו טיפול נמרץ, פעולות כירורגיות ושירותי רפואה דחופה 24 שעות ביממה במשך שבעה ימים בשבוע. כך, התושבים שנזקקים לטיפול, לא צריכים לעבור במחסום לבתי החולים האחרים, דבר שעלול לקחת זמן ארוך. על פי המנהל האדמיניסטרטיבי של בית החולים חילמי ברק, כ-600 לידות נרשמות בו בשנה, לצד מטופלים אחרים שמגיעים במקרים דחופים.

בית החולים ליולדות בכפר עקב. -, מערכת וואלה! NEWS
600 לידות בשנה. בית החולים בכפר עקב/מערכת וואלה! NEWS, -

מאז שנת 2010 בית החולים לא משלם ארנונה ועיריית ירושלים הגישה תביעה בגין תשלום חוב החוב שהגיע לכמיליון שקלים. התביעה מתנהלת בימים אלה בבית המשפט. ברק מסביר כי הקושי לתשלום נובע בין היתר בשל העובדה שהם נאלצים לשלם בעצמם על שירותים עירוניים שבתי חולים אחרים מקבלים כמו פינוי אשפה, שירותי ביוב, ניקיון ברחובות הסמוכים ודרכי גישה, במאות אלפי שקלים בשנה. "אנחנו באזור שטח הפקר, מעבר לגדר. מוסדות המדינה לא מגיעים לאזור מסיבות ביטחוניות, אלא אם יש ליווי ביטחוני והשירותים העירוניים נמוכים מאוד מאוד", טען ברק, "החוק אומר שחייבים לשלם ארנונה של כ-110 שקלים למטר כמו בתי חולים אחרים, כמו אסותא, עין כרם, למרות שאנחנו לא מקבלים את השירותים. לא הגיוני שנשלם כמו בית חולים הדסה".

ברק הוסיף כי בבית החולים ניסו להסביר שמדובר במקרה חריג, שכן המוסד נמצא באזור המסווג לתשלום ארנונה נמוכה. "אמרנו להם שיש פה מקרה חריג ושיתמודדו עם זה על בסיס זה", טען. "זה אזור חריג, תנאים חריגים ולכן, הדרישות מבית החולים גם צריכות להיות אחרות". לדבריו, בית החולים ביקש לנסות ולהתפתח כדי שיוכל להגדיל את ההכנסות, אך לא קיבל מענה. "אין באזור זה שירותים רפואיים בכלל. הצענו לתת שירותים נוספים בתקצוב משרד הבריאות כמו אשפוז יום, תחנת אמבולנס, פגייה ועוד, ככה שנוכל לקבל יותר מקרים, ויהיו יותר הכנסות, ונוכל לשלם יותר מסים וארנונה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בית החולים ליולדות בכפר עקב. -, מערכת וואלה! NEWS
"בית החולים ממוקם באזור חריג". בית החולים בכפר עקב/מערכת וואלה! NEWS, -

בבית החולים מזהירים מההשלכות של המהלך. "סגירת בית החולים תאלץ את האוכלוסייה מעבר לגדר להגיע לטיפולים במערב ירושלים ותאלץ את הפונים לבית החולים לחצות את המחסום לתוך שטח מדינת ישראל לקבלת טיפול רפואי", כתבו במכתב לשר הבריאות יעקב ליצמן לפני כחודשיים. "מיותר לציין מה קריטית תהיה משמעות סגירת בית החולים על יולדת או אדם הזקוק לטיפול רפואי דחוף שיתעכבו במחסום. במקרה של לידה, ההחלטה על מעבר מלידה טבעית לכניסה לניתוח קיסרי היא עניין של דקות ספורות והחלטה של חיים ומוות כאשר הזמנת אמבולנס ופינוי יולדת לבתי חולים אחרים בעיר עלולה לקחת שעה וחצי עד שעתיים".

גם יו"ר כפר עקב מוניר זעייר הדגיש את חשיבות המוסד. "אין לנו בית חולים אחר באזור. צריך שיהיה בית חולים שייתן שירותים דחופים, והוא עוזר לכל התושבים בצורה המקסימלית. אין מי שימלא את מקומו אם ייסגר". לדבריו, התושבים לא יאפשרו את סגירת בית החולים. "הם עוזרים לכולם כמה שהם יכולים. צריך לתת להם פרס".

בית החולים ליולדות בכפר עקב. -, מערכת וואלה! NEWS
"לא שילמו למרות פניות העירייה". בית החולים בכפר עקב/מערכת וואלה! NEWS, -

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "המציאות שנוצרה בכפר עקב לאחר הקמת גדר הביטחון מקשה מאוד על פעילות הגופים האזרחיים, ובכלל זה עיריית ירושלים, בשכונה זו, בעיקר בשל הצורך באישור ובליווי של צה"ל. עם זאת, בשנים האחרונות חל גידול ניכר בהיקף הפעילות העירונית בשכונה הודות לשיתוף פעולה עם המנהיגות המקומית. העירייה מספקת שירותי ניקיון בשכונה באמצעות קבלן פרטי באופן מוסדר חמישה ימים בשבוע. כמו כן מעסיקה העירייה מנהל תושב מזרח העיר המשמש איש קשר בין העירייה לבין בית החולים ורק לאחרונה סיפקה העירייה כלי אגירה לאשפה וזאת לבקשת בית החולים.

עוד הוסיפו כי "בית החולים צבר חובות בארנונה ולא שילם למרות פניות רבות של העירייה. בפגישות שהתקיימו עם נציגי בית החולים במהלך שנת 2017 הוסבר להם שהם רשאים להגיש בקשה להנחה מארנונה למשרד הפנים. ההנחה בחוק הינה בשיעור של 67% והסמכות לאשר את הזכאות להנחה היא של משרד הפנים בלבד. עד היום, לפי מיטב ידיעתנו, בקשה כזו לא הוגשה על ידם. לו בקשה כזו הייתה מוגשת, הרי שחוב הארנונה שהיה עליהם לשלם היה בגובה של 33% מגובה החוב הרשום עתה בספרי העירייה. כמו כן, הוצע להם להשתתף במבצע שיזם משרד הפנים לתשלום חובות ארנונה בהנחה של 50% אולם בית החולים בחר שלא לפעול. כל הליכי האכיפה העירוניים בוצעו כדין ועל פי החוק".

ממשרד הבריאות נמסר כי "מבדיקה שנערכה התברר כי בית החולים בכפר עקב לא שילם חובת ארנונה לעיריית ירושלים שנים ארוכות ומכאן הצטבר לו חוב לעירייה. על בית החולים להסדיר את החוב ואף לפנות לקבלת הנחות הניתנות למוסד ציבורי בהתאם לכללי העירייה ומשרד הפנים. משרד הבריאות יוכל לסייע לבית החולים בכלים העומדים לרשותו, בדומה לבתי חולים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully