וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שישראל חייבת לעשות כדי שב-2030 לא ניתקע לנצח בכביש

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

13.8.2018 / 7:23

כמה פעמים תהיתם איך זה שבנו שכונה ולא דאגו לכבישים נוחים ממנה ואליה ולתחבורה ציבורית ראויה? אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, מזהיר שכדי לממש את תכניות הנדל"ן הגדולות של ישראל, צריך להתחיל בתשתית תחבורתית

צילום מסך

הכבישים בישראל צפופים ואפשר לראות זאת בכל חלקי המדינה. נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מלמדים שבשנת 2017 נסעו בכבישי הארץ 3.73 מיליון מכוניות ונוספו כ-130 אלף כלי תחבורה שונים. העומס בדרכים רק הולך וגובר. אמנם ישנם שינויים בתחום התחבורה הציבורית ורכבת ישראל מקימה קווים חדשים ומעבה קווים קיימים, אבל כדי להתמודד עם הגידול באוכלוסייה בו הרצון לפתח ערים שונות ולהרחיב יישובים קיימים, המהפכה התחבורתית חייבת להיות עקבית, מתוכננת היטב וכזאת שתשרת אותנו ביעילות לא רק בהווה אלא גם בעתיד.

"במדינת ישראל קצב גידול התשתיות מהווה עשירית מכמות המטרים שנדרשת לכמות המכוניות שהישראלים קונים מדי שנה, אז המפתח לשנת 2030 ולכל התכניות הגרנדיוזיות של דיור הוא בתחבורה", אומר אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי מקרקעין. "אם לא תהיה מערכת הסעת המונים, אם לא תהיה מערכת רכבות יעילה שתאפשר לאנשים להגיע בנוחות מרבית לעבודה ולא באמצעות הרכב הפרטי שלהם, אז בעוד ארבע שנים נעמוד ארבע שעות בפקק. אם לא תהיה מערכת תחבורה ציבורית יעילה שתביא את הפריפריה למרכז ואת המרכז לפריפריה לא נוכל לממש את תכניות הנדל"ן של ישראל".

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully