וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטנט החדש שיסייע לכם להחזיר חבילות שהזמנתם מחו"ל - ומהר

24.7.2018 / 12:00

קניתם בגדים מאתר אסוס - אבל המידה לא נכונה ואתם רוצים להחזיר את המוצר? מיזם חדש של חברת שילוח ישראלית מבקש לאפשר לכם לבצע את ההחזרה תוך 48 שעות ללא תשלום. איך זה יעבוד, אילו אתרי סחר ישתתפו ומה האותיות הקטנות?

קניות ברשת. ShutterStock
קניות באינטרנט/ShutterStock

צרכנים רבים שמבצעים רכישות באינטרנט, נהנים ממשלוחים מחברות שילוח ישראליות, לרוב ללא תשלום; מפטור ממע"מ עבור סכום בגובה של עד 75 דולר; וכמובן ממלאי בלתי מוגבל של מוצרים במחירים נוחים. אבל לעתים לא מעטות הם נאלצים להחזיר את המוצר שרכשו - בגלל מידה לא נכונה או תקלה כזאת או אחרת. כיום בישראל ישנן מספר אופציות להחזרת מוצרים - באמצעות שליח עד הבית, החזרה עצמאית על ידי מעטפת גוביינא ואפילו מכירה של המוצר ברשתות החברתיות.

מיזם חדש של חברת השילוח E-post מבקש לאפשר לצרכן הישראלי להחזיר את המוצר באמצעות שימוש בתיבה אוטומטית להחזרת חבילות, שתכונה "EBOX". מדובר בפתרון טכנולוגי, שמקנה לצרכנים את היכולת להחזיר מוצרים בחזרה לאתר הסחר, כמו אסוס למשל, ולקבל החזר כספי בתוך 48 שעות. בחברה מציינים כי הפתרון כולל מעקב ובקרה אונליין לאורך כל תהליך ההחזרה.

כרגע מדובר בדיווח על המיזם, ורק ברבעון האחרון של השנה תציב החברה כ-50 תיבות בסניפי רשת סופר-פארם בפריסה ארצית. במהלך 2019 מתוכננות 150 תיבות נוספות ברחבי הארץ, ככל הנראה גם בסניפים של סופר-פארם. אשר לעוד כ-500 קיוסקים ונקודות חלוקה שעמם פועלת החברה, עדיין לא ברור אם יתקינו את התיבה - אולם להערכת המנכ"ל יניב בן טובים מדובר במהלך סביר.

תיבת החזרת מוצרים של EBOX. יח"צ,
תיבת החזרת מוצר/יח"צ

בינתיים רק אסוס תשתתף כנראה במבצע והשאר - אתרים ישראלים

אז איך זה עובד? הצרכן נכנס לאתר החברה ובוחר את מיקום התיבה הקרוב אליו. מיד לאחר מכן יקבל הודעת סמס עם ברקוד אישי לסריקה. לאחר סריקת הברקוד בתיבה, תופק מדבקה ייעודית אותה הוא ידביק על החבילה - ותיפתח עבורו התיבה להנחת המשלוח

בשלב הראשון, שירות ההחזרות יוצע למצטרפים חדשים לשירותי ההפצה והמשלוחים של E-Post וללקוחות החברה הקיימים, בהם אסוס, סטורי, טרמינל איקס של קבוצת פוקס, רנואר ועוד. יצוין כי בשלב זה אסוס הוא האתר היחיד מחו"ל שמתוכנן להשתלב, אולם טרם התקבל ההסכם הסופי. בן טובים מעריך כי תהיה היענות. בשלב השני כל אתרי הסחר המקוון יוכלו להשתמש בשירות זה.

חברת E-post מתמחה בהפצת חבילות מאתרי E-commerce (סחר מקוון) ללוקרים אוטומטיים ולנקודות חלוקה בקרב כ-300 אלף משקי בית. התיבה האוטומטית פותחה במשך כשנתיים על ידי צוותי חומרה ותוכנה ישראלים. לדברי בן טובים, הספק (אתר הסחר) יוכל לחסוך כסף בניהול תהליך ההחזרות, לבצע בקרה אונליין אחרי כל התהליך ובמקביל לשפר את חווית השירות ללקוחותיו.

אז איך זה עובד? הצרכן נכנס לאתר החברה ובוחר את מיקום התיבה הקרוב אליו. מיד לאחר מכן יקבל הודעת סמס עם ברקוד אישי לסריקה. לאחר סריקת הברקוד בתיבה, תופק מדבקה ייעודית אותה הוא ידביק על החבילה - ותיפתח עבורו התיבה להנחת המשלוח.

ברגע סיום התהליך, הן הצרכן והן הספק יקבלו לינק למעקב ולבקרה 24/7 אחר התקדמות תהליך ההחזרה - עד להגעתה בחזרה למחסני הספק. הצרכן לא ישלם כסף על השירות - החברות שישתפו פעולה עם המיזם ישלמו בין 5-10 שקלים למוצר.

לא החברה היחידה בשוק

יצוין כי גם חברת השילוח UPS ישראל השיקה באחרונה שירות המאפשר לקונים אונליין למסור בחזרה מוצרים שהוזמנו מאתרי סחר מקוונים, אשר הטמיעו את השירות, בעשרות נקודות ברחבי הארץ.

מסירת החבילות תינתן בעשרות נקודות Pick UP, כאשר לאחר החזרת המוצר, UPS תעביר את המשלוח ליעד המבוקש ותאפשר מעקב אחר סטטוס החזרת המוצר. כמו כן, בנקודות אלו יוכלו הצרכנים למסור משלוחים המיועדים ליצוא, ולחסוך את זמן ההמתנה לאיסוף מהשליח.

כיום ישנה חברה נוספת שפועלת בתחום הסחר המקוון ומאפשרת להחזיר מוצרים. מדובר בחברת בוקסיט שכבר ב-2014 החלה לפעול בתחום, וגם היא פיזרה עמדות ברשת סופר-פארם ברחבי הארץ. אופציה נוספת היא כמובן באמצעות חברת דואר ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully