וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבור את הקיץ בשלום: כך תחסכו בחשמל בעונה החמה

24.6.2018 / 8:13

הקיץ הישראלי הקשה גורם גם לצריכה מוגברת של חשמל - מיזוג האוויר פועל שעות נוספות והמקרר מתאמץ יותר. חברת החשמל מסבירה מה לעשות כדי לשמור שהחשבון לא יתפח

וואלה! קיץ - מזגנים. ShutterStock
פועל הרבה ומבזבז חשמל. מזגן/ShutterStock

הקיץ כבר כאן ואיתו עולה צריכת החשמל של חלק מהמוצרים בבית, דוגמת המזגן, המקרר והמקפיא. עם זאת, דוד החשמל, מייבש הכביסה והתאורה נמצאים בשימוש מופחת. בעזרת חברת החשמל אספנו טיפים להתנהלות נכונה שיעזרו לכם להקטין את חשבון החשמל שלכם בקיץ.

כאשר רוכשים מכשיר חשמלי חדש, חשוב להתאימו לצרכי הבית, לגודלו ולהרגלי השימוש של המשפחה. בקניית מכשיר חשמלי בכלל ושל מכשיר בעל צריכת חשמל גבוהה בפרט, כמו מזגן, מקרר, מכונת כביסה וכו, כדאי להשוות בין מספר מכשירים דומים ולבחור במכשיר בעל דירוג אנרגטי הגבוה ביותר, המסומן באות A , או הכי קרוב אליו.

כללי שימוש במזגן. חברת החשמל,
כללי שימוש במזגן/חברת החשמל

מיזוג אוויר

בימי הקיץ החמים, המזגן הוא לרוב צרכן החשמל המשמעותי ביותר. לכן יש חשיבות רבה לבחירתו ולשימוש הנכון והנבון בו, כאשר המטרה היא השגת נוחות יחד עם יעילות.

ראשית, עלינו להחליט האם בכלל יש צורך להשתמש במזגן. אם מזג האוויר אינו קשה מדי עדיף להימנע משימוש במזגן ולהסתפק במאוורר. כאשר אנחנו מפעילים את המזגן יש לעשות זאת בחדר סגור ומוצל כדי להפחית את כמות החום איתה מתמודד המזגן. את התרמוסטט מומלץ לכוון כך שהטמפרטורה בחדר תעמוד על 25 מעלות צלסיוס. הפחתה של מעלה אחת תעלה את צריכת החשמל בכ-5%.

עוד בטרם הפעלת המזגן יש לוודא שפתחי האוויר שלו פתוחים והמסננים שלו נקיים. כאשר המזגן בשימוש יש לכוון את פיזור האוויר שלו כלפי מעלה.

כללי שימוש במקרר ומקפיא. חברת החשמל,
כללי שימוש במקרר/מקפיא/חברת החשמל

מקררים ומקפיאים

המקרר והמקפיא פועלים באופן רצוף לאורך כל השנה, אך בקיץ עולה צריכת החשמל שלהם עקב הטמפרטורות הגבוהות בסביבתם והשימוש התכוף בהם.

על מנת להשתמש במקרר בצורה חסכונית, חשוב למקמו באזור של הבית שאינו חשוף לאור השמש באופן ישיר. כמו כן אין להציבו קרוב מדי למקורות חום. את הטמפרטורה רצוי לכוון ל-5-7 מעלות, כל עוד אין מזון הדורש טמפרטורה אחרת.

שמירה על תקינות המקרר חיונית גם היא לשימוש חסכוני בו. חשוב לשמור על זרימת אוויר חופשי מסביב למקרר ובעיקר על ניקיון המעבה שבצידו האחורי. שמירה על אטימות הדלת חשובה גם היא. בנוסף, הימנעו מהכנסת מזון חם למקרר - המתינו עד שהמזון יגיע לטמפרטורת החדר בטרם איפסונו.

על המקפיא להיות מלא לפחות בשני שליש ממנו, עם זאת רצוי להשאיר מקום ריק בין המוצרים במידת האפשר כדי לאפשר את זרימת האוויר. רצוי שלא לכוון את הטמפרטורה של המקפיא לנמוכה ביותר האפשרית. מקרים יוצאי דופן הם הקפאה של כמות גדולה של מזון בבת אחת, או הכנת מזון להוצאתו מהמקפיא לצורך ניקיון והפשרה - כדאי לאפשר למזון "לאגור קור" בטרם הוצאתו.

כללי שימוש במכשירי חשמל. חברת החשמל,
כללי שימוש במכשירי חשמל/חברת החשמל

מכשירים נוספים

גם בשימוש במכשירים אחרים ניתן לחסוך בחשמל. על מנת להפחית את כמות החום בבית מומלץ להפחית במידת האפשר את השימוש במכשירים הפולטים חום דוגמת נורות, תנורים, מגהצים ועוד. רצוי להשתמש במכשירים אלה בשעות הערב כאשר עומס החום פוחת.

בנוסף, רצוי להשתמש בדוד שמש לחימום המים, ולשמור על קולטי השמש של הדוד נקיים. במקום להשתמש במייבש הכביסה ניתן לנצל את מזג האוויר ולתלותה לייבוש. אם משתמשים במייבש בכל זאת, מומלץ להפעילו כשהוא מלא. חשוב לזכור שאם הכביסה מיועדת לגיהוץ - אין צורך לייבשה לגמרי.

כמו מייבש, גם מכונות כביסה ומדיחי כלים יש להפעיל כשהם מלאים לגמרי. שימוש במכונה מלאה חוסך עד 45% מצריכת החשמל לעומת שימוש בתוכניות המיוחדות המתוכנתות במכשירים להפעלתם כשהם אינם מלאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully