וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את הפתרון המבריק שמריץ קדימה פרויקטים של פינוי-בינוי

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

20.6.2018 / 11:32

אם חושבים קצת מחוץ לקופסה, אפשר ליצור באמצעות איחוד וחלוקה של חלקות את המנוע שיניע קדימה את הפרויקט. איך? עו"ד משה רז כהן ועו"ד קרן פרשקר מסבירים. ב-26.6 יתקיים יום עיון ייחודי ללא עלות לאנשי נדל"ן ובו תקבלו את הידע והכלים

צילום מסך

לפעמים 1+1= 3. צריך רק לחשוב מחוץ לקופסה ולהכיר לעומק את הכלים והיכולות שיש לנו בידיים. תחם ההתחדשות העירונית פורח בשנים האחרונות ונוכח התכניות הרבות ברשויות השונות הוא צפוי לגדול יותר ויותר. פרויקט נדל"ן של תמ"א לחיזוק מבנה והגדלתו או של תמ"א מסוג פינוי-בינוי, מחייבים אותנו להתמודד עם קשיים מסוימים שעלולים לצוץ.

"אנחנו רואים שההיצע מאוד קטן באזורי הביקוש, ולכן כל העסקאות הגדולות מתקיימות בתחום הפינוי-בינוי", אומרת עו"ד קרן פרשקר, שותפה במשרד רז כהן פרשקר, "באמצעות איחוד וחלוקה אנחנו מקצים את הדירות החדשות בפרויקטים של פינוי-בינוי, כך שאנחנו לא מוגבלים כמו בתמ"א לתחום החלקה עצמה. אנחנו למעשה יכולים לקחת את כל הדיירים שחתמו במצבור של בניינים ולאחד אותם לאחר מכן בבניין אחד חדש".

איחוד החלקה וחלוקתה מחדש היא למעשה הדרך בה הופכים שני בניינים קטנים לבניין אחד גדול וחדש. בכך יש רווח משולש: הדיירים מקבלים דירות חדשות ואינם חיים באתר בנייה, ניצול השטח יעיל יותר ויש אפשרות לצאת לדרך עם הרוב הדרוש.

"באמצעות האיחוד והחלוקה אנחנו מצליחים לבחור את הדיירים שחתמו ולרכז אותם במגרש הקצאה חדש, כך שאנחנו לא צריכים להגיע ל-60%, 40% או 80% חתימות", מסביר עו"ד משה רז כהן, שותף ומייסד משרד רז כהן פרשקר. "ניתן לאסוף את הדיירים שחתמו וכבר לצאת לבנייה בשלבים מאוד מוקדמים. כמעט אין שיח מקצועי סביב סוגיית איחוד חלקות וחלוקת חלקות בפינוי-בינוי, אף על פי שזהו כלי מרכזי שמלווה את העסקאות האלה. זה כלי עם המון היבטים. כל פינוי-בינוי מגיע בסוף לשלב של איחוד וחלוקה. זהו שלב מאוד קריטי והוא כלי חשוב ומרכזי בליווי הבנקאי, אנחנו משתמשים בו כדי להתאים את ההקצאה מחדש לליווי הבנקאי וזה נותן המון פתרונות לפרויקט".

ב-26.6 יתקיים יום עיון ייחודי עבור אנשי נדל"ן בבית ציוני אמריקה, תל אביב. הכנס יעסוק בנושאים כגון איחוד וחלוקה, היטל ההשבחה ברבעים 3 ו-4, ועוד. אנשי נדל"ן שיגיעו לכנס יצאו עם כלים להתמודדות עם קשיים ומשוכות שנתקלים בהם בפרויקטים של פינוי-בינוי. לפרטים נוספים ולהרשמה: הקליקו כאן.

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully