וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתעוררו: העיר שהכי נכון לגור בה בגוש דן

וואלה! NEWS בשיתוף דן נדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף דן נדל"ן

20.6.2018 / 8:04

פרבר שינה? לא ולא. בין תל אביב היקרה לגבעתיים המנומנמת, רמת גן היא האופציה המשתלמת למגורים. שטחים ירוקים, מקומות בילוי ופנאי, אורבניות עדכנית ומחירים שפויים הופכים אותה לעיר שמושכת אליה אוכלוסייה מגוונת

רמת גן, אזור הבורסה, מזרח תל אביב, נתיבי איילון. ShutterStock
במרכז העניינים. רמת גן/ShutterStock

עד לפני שנים ספורות, עשור לכל היותר, נחשבה רמת גן לעיר רדומה, עייפה, אפילו זקנה משהו, כאשר השינוי האדיר שהתחולל בענף הנדל"ן הישראלי כולו, שינה במהירות את התמונה: לפתע כל אותם מחפשי דירות, בעיקר משפחות צעירות שהבינו שבתל אביב יתקשו למצוא את מבוקשם, החלו לפזול אל השכנה שממזרח. כיום רמת גן נחשבת לעיר מתעוררת ומתחדשת, מתעדכנת ופורחת והמגמה הזו אף צפויה להתגבר משמעותית, כשתיחנך הרכבת הקלה שמגיעה סוף-סוף לגוש דן.

אז מה הם היתרונות שבמגורים ברמת גן? כאלו לא חסרים כלל.

הסביבה

רמת גן היא עיר המצויה בהליך שינוי. מצד אחד, תוכלו למצוא בה מגדלי מגורים חדשים ומרשימים שלא מביישים את האחות הגדולה תל אביב, כדוגמת פרויקט "פסגת דן" - מגדל המתנשא לגובה של 40 קומות עם נוף פנורמי של 360 מעלות, הממוקם ברחוב המעפיל 12 בשכונת היוקרה "הגפן"; מצד שני, תמצאו בה אינספור שכונות ותיקות בבנייה נמוכה, "שכונות של פעם", ששומרות על הפסטורליה ועל המראה המקורי. כך אפשר ליהנות בעיר משני צדדיו של המטבע - עבר מול עתיד, ותיק מול מודרני ופסטורליה של ממש מול אורבאניות עדכנית.

לצד המרחבים הפתוחים הרבים שמציעה העיר, כל תושב בה זוכה לסביבה נעימה ושקטה, מצד אחד, ומתנאי מגורים מצוינים מצד שני - בפרויקטים החדשים והמפתיעים שמציעה העיר המתחדשת לכל אחד ואחד.

פרויקט פסגת דן של חברת דן נדל"ן.
פרויקט פסגת דן בסמוך לפארק הירקון

השטחים הירוקים

ברמת גן ישנם מרחבים פתוחים רבים, ונוספים אליהם עוד ועוד כאלו עם הזמן. ממש כמו בתל אביב, וגם בגבעתיים - עיר הלוויין הסמוכה, גם ברמת גן אפשר למצוא שטחים ירוקים רבים ופארקים, ובניהם הפארק הלאומי בחלקה הדרומי מזרחי של העיר ופארק הירקון בחלקה הצפוני של העיר, הפארק העצום אומנם נתפס כתל אביבי למהדרין, אך גם שכונות רבות בצפון רמת גן נהנות מקרבה של ממש אליו. פרויקט "פסגת דן", למשל, נמצא מרחק הליכה מגדות נחל ירקון שנמצא בלב הפארק.

נגישות

אחד היתרונות הגדולים של רמת גן, מאז ומתמיד, היה הנגישות אליה, סמיכותה לעיר הגדולה והקרבה שלה לכל מקום. ראשית, היא נמצאת מרחק נגיעה מתל אביב, בייחוד כשמדובר בשכונות הצפוניות והמערביות שלה. שנית, היא נמצאת דקות ספורות מעורקי התחבורה הראשיים של גוש דן - כביש מספר 4 ונתיבי איילון (כביש 20). שלישית, דרכה עובר אחד מהנתיבים החשובים ביותר באזור, המקשר בין כמה ערים, הלוא הוא ציר ז'בוטינסקי. כל אלו לבדם הופכים את העיר רמת גן ליעד אסטרטגי ולמקום נגיש במיוחד. הוסיפו אליהם את הרכבת הקלה הנבנית בימים אלו לאורך ציר ז'בוטינסקי, וקיבלתם עיר שתהפוך בעוד כמה שנים בודדות למוקד משיכה מרכזי מכל הבחינות.

תעסוקה

מן הנגישות הרבה של העיר נגזר גם נושא התעסוקה, כמובן. בבסיס העניין יודע כל אדם כי גוש דן הוא האזור הפורה ביותר מבחינה תעסוקתית - המקום שבו נמצאת הכמות הגדולה ביותר של משרות והמגוון הגדול ביותר בארץ. מלבד זאת, הנגישות של העיר רמת גן עצמה מבטיחה למי שיגור בה קרבה למתחמי עסקים רבים: החל ממתחם הבורסה השוקק תעסוקה ובילויים ועד למרכז העניינים שנמצא במרכז תל אביב, לאזור התעסוקה הנוצץ שברמת החייל, לאזור התעשייה היוקרתי קריית אריה שבפתח תקווה, לאזור התעשייה המתפתח של בני ברק (המנותק כמעט לחלוטין מהעיר עצמה, מבחינת אופיו וגם מבחינת מקומו) ועוד. לכן רמת גן היא נקודת יציאה נהדרת כמעט לכל מקום עבודה ברחבי גוש דן.

מוסדות חינוך ותרבות

ברמת גן עצמה כמה בתי ספר מהמובילים והידועים בישראל, כדוגמת התיכונים בליך ואוהל שם (שנמצא מרחק הליכה מפרויקט "פסגת דן"). בית הספר למשחק בית צבי נמצא גם הוא בעיר, וכך גם המוזיאון לאומנות ישראלית, שממתין לכם על רחוב אבא הלל. בסמוך לקצה השני של רחוב אבא הלל, במתחם הבורסה ברמת גן, פועל תיאטרון היהלום המפורסם. לא רחוק מהשכונות הצפוניות של רמת גן נמצאים גם כמה מוסדות תל אביביים חשובים, וביניהם מרכז הירידים, מרכז הספורט הלאומי (שבו גם יושב הוועד האולימפי הישראלי) ועוד.

בילוי ופנאי

במשך שנים נחשבה רמת גן לעיר ישנונית שמקומות הבילוי הפועלים בה מעטים, אך גם התמונה הזו משתנה. כדי להתרשם מהשינוי מומלץ מעל לכול לסייר לאורך רחוב ביאליק המשתדרג (שגם הוא אינו רחוק מ"פסגת דן"), שהפך להיות רחוב של חנויות בוטיק המושכות אליהן קונים רבים; קניון איילון המתחדש קורץ גם הוא, הרבה יותר מאי פעם בעבר; גם הספארי והפארק הלאומי נמצאים בשטחי העיר, גם אם בדרומה, ונחשבים למקומות בילוי מומלצים; הלונה פארק של תל אביב נמצא אף הוא לא רחוק מהשכונות הצפוניות של העיר, ומהווה כמובן אטרקציה בפני עצמה. אם זה לא מספיק לכם, אל תשכחו שבמרחק נסיעה קצרה (גם באוטובוס) תמצאו עצמכם בלב תל אביב - במתחם שרונה, לאורך רחוב אבן גבירול, על שדרות רוטשילד או אפילו בטיילת הנהדרת שעל החוף.

הנוף

כבר הזכרנו את הסביבה הפסטורלית שמאפיינת את רוב שכונות רמת גן, ואת הבנייה הנמוכה. כל זה הופך ליתרון כפול כשמדובר בפרויקט כמו "פסגת דן", אשר מתנשא גבוה מעל לגגות הבתים הוותיקים של העיר, ומשקיף על כל הסביבה - מהרי השומרון שבמזרח ועד לים התיכון שבמערב. אגב, כדי לזכות באותו נוף קסום לא צריך לטפס עד לקומות האחרונות: גם מרפסת באחת הקומות האמצעיות של הפרויקט תחשוף אתכם לנוף עוצר נשימה.

הדמיה של הנוף הנשקף ממרומי פרויקט "פסגת דן" של חברת דן נדל"ן.
מהרי השומרון שבמזרח ועד לים התיכון שבמערב. פרויקט "פסגת דן"

ההזדמנות והפוטנציאל הגלום

היתרון האחרון שנזכיר כאן הוא אולי היתרון הראשון מבחינת מחפשי הדירות - הסיבה שבגללה החל זרם הקונים לכיוון רמת גן. בעידן שבו קשה מאוד למצוא דירה במחיר שפוי בתל אביב, רמת גן היא אופציה נהדרת: בעלות של דירת ארבעה חדרים סטנדרטית ואף ישנה למדי בתל אביב, תמצאו ברמת גן דירת יוקרה חדישה, ואולי אפילו פנטהאוז. עבור רבים ההבדל הזה שווה את המרחק הקטן ממרכז העיר הגדולה תל אביב. Value for money כבר אמרנו?

לאתר חברת דן נדל"ן

לאתר פסגת דן

וואלה! NEWS בשיתוף דן נדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף דן נדל"ן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully