וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק על הרכבת הקלה בי-ם: כץ הורה לדחות דיון בקטע מעורר מחלוקת

תושבים בשכונת עמק רפאים נאבקים נגד מעבר תוואי הרכבת הקלה בשטח השכונה ובפארק הסמוך. הוועדה המחוזית בירושלים היתה אמורה להחליט איזו מהחלופות תופקד להתנגדויות. אולם ברגע האחרון הוסר הסעיף מסדר היום לבקשת שר התחבורה שביקש לקיים דיון נוסף בנושא

יח"צ - חד פעמי

בלחץ שר התחבורה ישראל כץ, דחתה הוועדה המחוזית בירושלים ברגע האחרון את הדיון שהיה אמור להיערך על מקטע הרכבת הקלה מעורר המחלוקת בעמק רפאים. הוועדה היתה אמורה להחליט אתמול (ראשון) איזו מהחלופות להעברת הקו באזור תופקד, אולם חברי הוועדה קיבלו הודעה בלילה כי הסעיף הוסר מסדר היום של הוועדה.

במשרד התחבורה אמרו כי הבקשה לעכב את הדיון הוגשה כבר לפי כמה שבועות כדי לגבש החלטה. גם השר כץ אמר כי ביקש לדחות את ההחלטה כדי לקיים דיון נוסף ולבחון לעומק את החלופות של עמק רפאים מול התוואי בפארק המסילה. עם זאת, נראה כי הוא נוטה לחלופה של פארק המסילה. לדבריו, "בתוך עמק רפאים יש בעייתיות כפולה - ההפרעה תוך כדי ביצוע והדבר השני, שכדי לשים את זה בעמק רפאים רוצים לעבור למסילה אחת באמצע, שזה דבר די מופרך והזוי". כמו כן, הוא מבהיר כי החלופות הכוללות מנהור אינן על הפרק. עוד הוסיף כץ כי "בפארק המסילה יש כבר תוכנית בנין עיר מוכנה וייתכן וניתן להעביר שם את המסילה מבלי לפגוע בפארק".


עוד בוואלה! NEWS:
צרפת: הרוג ו-8 פצועים בפיגוע בפריז; דעאש קיבל אחריות
פרשים, מסוקים ואלפי שוטרים: כך נערכת המשטרה להעברת השגרירות
לאחר שמערכות גופו קרסו: מת תושב הגליל שהוכש בידי נחש צפע

הרכבת הקלה, ירושלים. ראובן קסטרו
הרכבת הקלה בירושלים/ראובן קסטרו

תושבים בעמק רפאים וסוחרים במקום מנהלים במשך יותר משנה מאבק נגד העברת תוואי הרכבת הקלה בקו שיחבר בין רמות לגילה ברחוב. באופן חריג קיבלה הוועדה המחוזית בישיבתה בדצמבר האחרון את התנגדויותיהם ואישרה את קו תוואי הרכבת ללא החלק המתוכנן לעמק רפאים.

לפני כחודש, הציגו אנשי תוכנית אב לתחבורה לוועדה המחוזית תוכניות מפורטות לשלוש חלופות שהם סבורים שעדיפות. שתי חלופות נוגעות לפארק המסילה שבשכונת המושבה - אחת כוללת שתי מסילות בפארק עצמו ואחרת לחפירת מנהרה באורך 1,650 מטרים תחתיו. שתי החלופות מעוררות התנגדות רבה בקרב תושבי האזור שמסבירים כי צריך לשמור על הפארק והעברת הרכבת, גם במנהרה, תפגע בו ובגן הפעמון הסמוך.

החלופה הנוספת היא מסילה אחת שתעבור בעמק רפאים, כך שתתאפשר גם תנועת כלי רכב לצד הרכבת. כמו כן, הוצגו חלופות נוספות, שאנשי "תוכנית אב לתחבורה" סברו כי יש להן חסרונות מובהקים. האחת היא "חלופת האפס" - כלומר, שהרכבת כלל לא תעבור כלל באזור אלא בדרך חברון ולאזור תעשייה תלפיות, אולם תוואי זה יאריך את זמן הנסיעה. חלופות נוספו הן העברת מסילה אחת בפארק המסילה ושתי מסילות ברחוב עמק רפאים.

בתום הדיון קבעה הוועדה המחוזית כי על צוות התכנון להציג תוכנית מפורטת גם לחלופת האפס וגם לחלופה של שתי מסילות לאורך עמק רפאים. כמו כן, הוחלט לאפשר לוועדת התכנון המקומית לדון בחלופות ולהעביר את המלצתה בתוך 30 יום. עם זאת, בעירייה החליטו שלא לקיים דיון נוסף.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דיווח משה שטיינמץ על שביתת הרכבת הקלה בירושלים. מערכת וואלה!
הרכבת הקלה בירושלים/מערכת וואלה!

מרדכי אברהם, ממובילי המאבק נגד העברת הקו ברחוב עמק רפאים, אמר בשבוע שעבר כשחשב שיתקיים דיון כי "הוועדה המחוזית הולכת להחליט בלי העירייה, כלומר בלי התושבים על תהליך של בחירת חלופה". אברהם הדגיש כי הוא רואה בעמק רפאים ובפארק המסילה חשיבות. "אנחנו מתנגדים לרכבת הקלה על הפארק. אנחנו דורשים קטע רכבת בעומק 12 מטר מתחת לרחוב הרכבת בשיטה שלא פוגעת בפארק בכלל. לא פוגעים בכלום. אבל זה בכלל לא נבחן בחלופות על ידי תוכנית אב לתחבורה. אנחנו יודעים מה תהיה הבחירה".

התושבים התומכים בהעברת הקו בעמק רפאים ארגנו לפני שבוע אירוע נגד העברת הרכבת בפארק המסילה, וכעת הם פתחו במחאה נגד שר התחבורה תחת הסיסמה, "מתנת כץ ליום ירושלים: הרס פארק המסילה".

"מאות הירושלמים שהגיעו לאירוע התמיכה בפארק המסילה תומכים במעבר הרכבת הקלה בעמק רפאים. התחדשות הרחוב היא מתבקשת וזו הזדמנות לשדרוג הרחוב הדועך", אמרה עדית רובין, תושבת רחוב עמק רפאים וחברת הנהלת המנהל הקהילתי המובילה את המאבק להעברת הקו בשבוע שעבר. "מחנה המתנגדים לרכבת בעמק מתפורר. חלופת המנהור מתבררת כלא ריאלית, חברי מועצה מסיעות שהתנגדו למעבר הרכבת בעמק הגיעו לאירוע שלנו וסוחרי הרחוב כבר לא מפחדים להביע את תמיכתם".

העירייה: הוועדה המחוזית אפשרה לקיים דיון נוסף אם תרצה

מעיריית ירושלים נמסר כי "הוועדה המקומית כבר קיימה דיון ארוך ובחנה את החלופות. ראש העיר בעצמו התעמק בנושא ואף אפשר דחייה של שלושה חודשים בדיון לתכנית על מנת לבחון לעומק את טענות המתנגדים. יצוין כי הוועדה המחוזית לא הנחתה לקיים דיון בוועדה מקומית אלא אפשרה למקומית לקיים דיון נוסף אם תרצה תוך 30 יום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully