וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קבלן הוציא חשבוניות פיקטיביות על 1.5 מיליון שקל

19.2.2018 / 13:12

קבלן עבודות גבס, תושב נשר, חשוד כי דרש החזר הוצאות בעבור עבודות שלא ביצע. בית משפט השלום בחיפה שיחרר את הקבלן בתנאים מגבילים

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: 5 עובדות על כסף)

קבלן עבודת גבס נעצר בחשד כי דרש החזר הוצאות מרשות המסים באמצעות חשבוניות פיקטיביות. החקירה בתיק התבצעה על ידי פקיד שומה חקירה חיפה והצפון בשיתוף פעולה עם משרד מע"מ חיפה. הקבלן שוחרר בתנאים מגבילים בהוראת בית משפט השלום בחיפה.

על פי החשד קבלן עבודות הגבס והטפסנות, תושב נשר, הגיש בשנים 2016-2017 ספרי החשבונות ודוחות בהם דרש הוצאות שנסמכו על חשבוניות פיקטיביות, בסכום כולל של 1.5 מיליון שקל - ללא שבוצעה עבודה, ללא שסופק טובין וללא ששולמה התמורה הרשומה בהן.

בין התנאים אותם קבע השופט לשחרורו של הקבלן: ערבות עצמית של 200 אלף שקל, ערבות צד ג' של 150 אלף שקל וצו עיכוב יציאה מן הארץ למשך חצי שנה.

שיפוץ שיפוצים עיצוב הבית נדלן נדל"ן. ShutterStock
השיפוצניק טען כי התכוון לרשום את הקבלה על הסכום הכולל/ShutterStock

"אני נותן לאשתי והיא רושמת"

במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה רמלה, התבצעו 199 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי ב-12% מהם לא נרשמו הכנסות כדין

במקביל, ערכו אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים מבצע ביקורת ברמלה וביישובי הסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה רמלה, התבצעו 199 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי ב-12% מהם לא נרשמו הכנסות כדין.

במסגרת ביקורות שנערכו לבעלי מקצוע ניידים בבאר יעקב, נמצא קבלן להתקנת בריכות שחייה שלא רשם הכנסה 23 אלף שקל. לטענתו, קיבל הקבלן את הכסף בבוקר הביקורת. "אני נותן לאשתי והיא רושמת", אמר הקבלן. בביקורת במשרדו של עורך דין מרמלה מצאו המבקרים צ'ק והעברה בנקאית בסכום כולל של 24 אלף שקל שלא נרשמו בספרים. עורך הדין טען כי שכח לרשום את הסכומים. בגן ילדים באזור נמצאו צ'קים דחויים לא רשומים בסכום של 136 אלף שקל. מפעילת הגן הסבירה כי מדובר בצ'קים להרשמה לשנה הבאה. "לאחר שמסתיים הרישום אני יושבת ומוציאה קבלות", טענה מפעילת הגן.

בביקורת שנערכה באתר בנייה גילו המבקרים קבלן שיפוצים שטען שסיכם עם בעל הבית על עבודה בסכום של 9,000 שקל. הקבלן קיבל מקדמה בסך 4,000 שקל שלא נרשמה בספרים. השיפוצניק הסביר כי התכוון להוציא קבלה על הסכום הכולל. בביקורת שערכו המבקרים במשרדו של עורך דין מלוד נמצא כי הכנסות מתביעות ייצוגיות בסכום של 25 אלף שקל לא נרשמו בספרי העסק. עורך הדין טען "זו תביעה ייצוגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully