וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה ישקיע כ-270 מיליון שקל בהקמת 15 מפעלים בנגב

8.1.2018 / 12:50

שרי הכלכלה והאוצר הכריזו על תוכנית "נגב מזרחי" להרחבת מספר המשרות בערים דימונה, ירוחם וערד. "את הפערים בין מרכז לפריפריה צריך לחסל במעשים ולא בדיבורים"

צילום: ניב אהרונסון, רוני כנפו, שי מכלוף, ערן גילווארד, בני בן סימון, אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: ראיון עם שר הכלכלה, אלי כהן, במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

שרי הכלכלה והאוצר הכריזו היום (שני) על יציאה לדרך של תוכנית "נגב מזרחי - לקידום התעשייה והתעסוקה". במסגרת התוכנית יושקעו 273 מיליון שקל בהקמה והרחבה של 15 מפעלים חדשים בנגב, בסיוע של כ-78 מיליון שקל של משרד הכלכלה, שיסייעו ביצירת כ-514 משרות חדשות.

במשרד הכלכלה הסבירו היום כי במהלך השנים האחרונות ירדה האבטלה בנגב מ-6.9% ל-4.5%, ובנגב המזרחי מ-9.4% ל-7.5%. תוספת משרות זו מיועדת להמשיך את מגמת הורדת האבטלה בנגב המזרחי.

במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום בדימונה אמר כהן כי הרשות להשקעות במשרד הכלכלה אישרה בימים האחרונים, במסגרת מסלול ייעודי לנגב המזרחי וחוק עידוד השקעות הון, הקמתה והרחבה של 15 מפעלים: 3 בדימונה, 5 בירוחם ו-7 בערד. מפעלים אלה יצטרפו ל-4 המפעלים שהקמתם הסתיימה בשנת 2017.

מסלול נגב מזרחי פורסם על ידי הרשות להשקעות במשרד הכלכלה באוקטובר 2017, במטרה למשוך מפעלים, יזמים ותעשיינים להעתיק פעילותם או לייצר פעילות תעשייתית חדשה, תוך פיתוחן הכלכלי של הרשויות המרכזיות בדרום - ערד, דימונה וירוחם.

שר הכלכלה אלי כהן ושר האוצר משה כחלון 8.1.2018. משרד הכלכלה והתעשייה,
שר הכלכלה אלי כהן ושר האוצר משה כחלון/משרד הכלכלה והתעשייה

מדובר במסלול מינהלי ולא לפי החוק לעידוד השקעות הון. למסלול ניגשו 14 חברות, 12 מהן אושרו לקבלת מענקים. בערד אושרו 6 תוכניות, בירוחם אושרו 4 תוכניות ובדימונה אושרו 2 תוכניות. 3 חברות נוספות שביקשו להשקיע באזור הנגב המזרחי קיבלו מענקים במסגרת החוק לעידוד השקעות הון.

השר כהן ציין כי במהלך 2017 השקיע משרד הכלכלה באזור הנגב כ-350 מיליון שקל במענקים להקמת מפעלים, פיתוח תשתיות, עסקים קטנים וקידום מחקר ופיתוח (מו"פ) וחדשנות. כחלון הוסיף כי "את הפערים בין מרכז לפריפריה צריך לחסל במעשים ולא בדיבורים. כשהגעתי לכאן לפני שנתיים וחצי ושמעתי מראש העיר את אחוזי האבטלה נחרדתי. הצלחנו לחתוך את האבטלה בחצי בתקופה הזו ונמשיך לייצר עוד מקומות עבודה עם פתיחת והרחבת המפעלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully