וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטו משתלם? כל ההנחות שתקבלו בתוכנית ההוזלות של כחלון

12.12.2017 / 14:00

אחרי שהכריז על תוכנית "נטו הוזלות" להורדת מכסים ומסי קנייה בהיקף של 800 מיליון שקל, חתם שר האוצר על הצו המבטל את מס הקנייה על אלקטרוניקה בידורית. מה גובה ההנחה על טלוויזיות, רמקולים וגם מקררים ומי יגזור קופון - הצרכן או היבואן? בדיקת וואלה! עסקים

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: תוכנית ההוזלות של משרד האוצר)

תוכנית "נטו הוזלות" של שר האוצר יוצאת לפועל: אחרי שאתמול כינס מסיבת עיתונאים ובה הכריז על הורדת מכסים על מוצרי צריכה מיובאים ומסי קנייה בהיקף של כ-800 מיליון שקל, חתם הבוקר (שלישי) שר האוצר, משה כחלון, על הצו המבטל את מס הקנייה. ביטול מס הקנייה יכנס לתוקף באופן מיידי כהוראת שעה עד 31 בדצמבר 2018, אז תיבחן השפעתו ומידת האפקטיביות שלו.

הצו מבטיח הנחה מיידית של מאות שקלים על מוצרים רבים. כך, למשל, מי שיקנה מקרן חדש, יזכה להנחה ממוצעת של 300 שקל; רמקולים יוזלו ב-230 שקל במוצע; מסכי LCD ב-200 שקל בממוצע; ועל מסכי תצוגה תקבלו הנחה של 150 שקל בממוצע. הפסד ההכנסות למדינה ממסים בשל ביטול מס הקנייה עומד על 245 מיליון שקל.

גם המהלך להורדות המכסים צפוי להיכנס לתוקף בקרוב, ויזכה את הצרכנים בהנחות משמעותיות: 500 שקל בממוצע על מקרר; 250 שקל בממוצע על תנורי בישול; ו-150 שקל בממוצע על מערבלי מזון. זה נשמע לא מעט למי שבדיוק בימים אלה מחדש את המלאי בביתו, או מתכנן שיפוץ; אולם יש גם אותיות קטנות.

כחלון: "שמח לבשר על מהלך של 800 מיליון שקל שחוזרים לאזרחים במסגרת תוכנית נטו הוזלות". רוני כנפו
שר האוצר במסיבת העיתונאים, אתמול/רוני כנפו

פרשנות

הורדת המכסים ב-800 מיליון שקל: כחלון העדיף מבצע הוזלות על שינוי מהותי

לכתבה המלאה
מצגת משרד האוצר על תכנית נטו הוזלות. יח"צ משרד האוצר, צילום מסך,
תוכנית נטו הוזלות/יח"צ משרד האוצר, צילום מסך

שאלות ותשובות

מתי ההנחות יכנסו לתוקף?

ביטול מס הקנייה נכנס לתוקף הבוקר. השר כחלון חתם על הצו והצרכנים יתחילו ליהנות מההנחות כבר מחר. ההנחה על המכס, לעומת זאת, עשויה להיכנס לתוקף בעוד כחודש עד חודשיים, במטרה לאפשר ליצרנים המקומיים להגיש ערעור. מה ההבדל בין השניים? מס קנייה חל גם על יצרנים מקומיים, מכס לעומת זאת חל רק על יבוא. משרד האוצר מאפשר ליצרנים המקומיים להגיש התנגדויות למהלך, במסגרת הליך שימוע ציבורי. ההנחה תיכנס לתוקף לאחר תום ההליך כולו. כך, למשל, מפעל מקומי שמייצר הלבשה תחתונה ולא יזכה ליהנות מההטבות של היבואנים, יוכל להגיש ערעור בתוך 21 יום - ולוודא שהוא לא נפגע מהמהלך.

ככל שאני משלם יותר, ההנחה גדולה יותר?

כן. המס יורגש היטב בהוצאות הגדולות. על ביגוד, למשל, ביטול המכס הוא בגובה 6%. לכן מי שיקנה מכנסיים ב-100 שקל, יקבל הנחה של 6 שקלים בלבד, לעומת מי שיקנה חליפה יוקרתית ב-1,000 שקל - גובה ההנחה משמעותי יותר, 60 שקל. כך גם ככל שהטלוויזיה גדולה יותר, ההנחה גדולה יותר, וככל שהמקרר יקר יותר, כך גם ההנחה. יותר כסף, יותר הנחות.

האם ההנחות יחולו על קניות און ליין בחו"ל?

בהחלט. לאדם פרטי המבקש לערוך קניות באתרים בחו"ל קיימים 3 סוגים שונים של מסים - מע"מ (מס ערך מוסף), מכס ומס קנייה. כאמור, עד 75 דולר לא תשלמו דבר. בין 75 דולר ל-500 דולר תשלמו מע"מ, ובמקרים מסוימים תצטרכו לשלם מס קנייה. הפטור עליו חתם השר יחול גם כאן. מעל 500 דולר - אין הטבות, למעט הקטגוריות הרלוונטיות במכס ומס קנייה.

איך אוכל לוודא שההנחה מגיעה אלי ולא ליבואן?

במשרד האוצר אומרים שבחרו קטגוריות מוצרים שאין בהם מונופול ויש תחרות גדולה. כך, למשל, הסבירו שההנחות לא חלות על מזגנים - כי בשוק שולטות מספר מצומצם של חברות, ואם תינתן הנחה, היבואן יגזור את הקופון ולא הצרכן. בתחומים שנבחרו יש תחרות גדולה שמבטיחה הנחה גם לקונים.

אז מתי לקנות טלוויזיה חדשה?

שימו לב, יבואנים רבים מחזיקים במלאי מוצרים שכבר שולמו עליהם מסים והם עשויים למכור אותם במחירים קודמים. לכן כדאי להיעזר בסבלנות, לבדוק איזה רשתות מציעות הנחות בעקבות התוכנית - ולהשוות מחירים.

תוכנית נטו הוזלה. משרד האוצר,
תוכנית נטו הוזלה/משרד האוצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully