וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנה חדשה לרכבת הקלה בירושלים - בביה"ח הדסה עין כרם

7.12.2017 / 8:41

לראשונה תיבנה תחנה בתוך מתחם בית החולים כדי לשפר את נגישותו לציבור. קבוצת י.ד ברזאני תופקד על הפרויקט, לאחר שגברה במכרז על כמה מחברות הביצוע הגדולות בישראל

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: הדמיית התחנה החדשה של הרכבת הקלה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים)

מגדל האשפוז של המרכז הרפואי הדסה עין כרם יונגש בקרוב לציבור באמצעות תחנת רכבת קלה של הקו האדום, שתיבנה בתוך מתחם בית החולים. זאת, לאחר שהמכרז לביצוע הפרויקט - הנחשב למקטע האחרון של הקו האדום בירושלים - נסגר לאחרונה, עם זכייתה של קבוצת י.ד ברזאני, שגברה במכרז על כמה מחברות הביצוע הגדולות בתחום התשתיות בישראל, בהן שפיר הנדסה, מנרב, דניה סיבוס וחברת אלקטרה בנייה.

המכרז, שתקציבו כ-160 מיליון שקל, פורסם על ידי חברת מוריה לפיתוח ירושלים וצוות תוכנית האב לתחבורה בירושלים, האחראיים על פרויקט הרכבת הקלה בעיר. פרויקט זה כולל את מקטע ההארכה הדרומית של הקו, הנמתח על פני כ- 6 ק"מ והמשתרע מהר הרצל, דרך קריית יובל וקריית מנחם, צומת אורה ועד לפתח מגדל האשפוז של בית החולים הדסה. ההארכה הצפונית של הקו היא בת כ-2.5 ק"מ, משכונת פסגת זאב ועד קצה נווה יעקב.

הדמית תחנת הרכבת הקלה בירושלים בבית החולים הדסה עין כרם. יח"צ,
כך תיראה תחנת הרכבת הקלה המתוכננת בבית החולים הדסה עין כרם/יח"צ

"מכרז יוצא דופן במורכבותו"

"המכרז הנוכחי הוא יוצא דופן במורכבות שלו, בשל העובדה כי התחנה תיבנה בתוך מתחם בית החולים, באופן שלא בוצע עד היום בישראל"

בשיחה עם וואלה! נדל"ן ציין מנכ"ל מוריה לפיתוח ירושלים, דורון נויוירט, כי "ירושלים נהנית בשנים האחרונות מפריחה בתחום התשתיות. נכון להיום מקודמים פרויקטים בהיקף של 15 מיליארד שקל, והצפי הוא להגיע לפרויקטים בהיקף של 30 מיליארד שקל שיבוצעו בתשתיות בירושלים בשנים הבאות. המכרז הנוכחי הוא יוצא דופן במורכבות שלו, בשל העובדה כי התחנה תיבנה בתוך מתחם בית החולים, באופן שלא בוצע עד היום בישראל. פרויקט זה יסייע להנגיש את את המרכז הרפואי הדסה עין כרם ואת מתחם האוניברסיטה העברית, המהווים יעד לעשרות אלפי נוסעים ביממה".

במסגרת העבודות על מקטע זה, תבצע חברת מוריה באמצעות הקבלן המבצע את הכנת התשתיות להנחת פסי הרכבת ואת בניית המעבר להולכי רגל מתחנת הרכבת לתוך מגדל האשפוז, לצד פרויקט הארכת שבילי אופניים והנגשת המעברים מהתחנות אל בית החולים ואל המרכז האוניברסיטאי הסמוך. בקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים נסעו מאז הופעל בשנת 2011 כרבע מיליארד נוסעים.

הדמית תחנת הרכבת הקלה בירושלים בבית החולים הדסה עין כרם. יח"צ,
התחנה צפויה לשרת אלפי נוסעים/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully