וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רפורמת השרברבים" נכנסה לתוקף: הסעיפים שישפרו את ביטוח הדירה

3.9.2017 / 8:32

בעקבות תלונות רבות של מבוטחים, פורסמו הנחיות חדשות לחברות הביטוח בנוגע לכיסוי נזקי צנרת המים - במסגרת פוליסת ביטוח הדירה. כיצד הרפורמה החדשה תסייע לכם?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אחת החולות הרעות בביטוח הדירה היא הפוליסה שאמורה לכסות את נזקי צנרת המים בבית שבו אתם מתגוררים. מדובר באחד הרכיבים הבעייתיים ביותר בביטוח דירה, בין השאר משום שבתחום זה פועלים קבלני משנה של חברות הביטוח, שעליהם מתלוננים לא מעט מבוטחים.

התלונות הרבות הובילו את רשות שוק ההון והחיסכון לנסח רפורמה חדשה, שתסדיר את דרכי ההתקשרות עם השרברבים על מנת לשפר את השירות בתחום זה, לעודד תחרות ולהוזיל עלויות. הרפורמה, שנכנסה היום (ראשון) לתוקף, מספקת הנחיות חדשות לחברות הביטוח ומקנה למבוטחים זכויות.

על פי נתוני רשות שוק ההון והחיסכון, בישראל מבוטחים כיום לא פחות מ-1.6 מיליון בתים בביטוח דירה, מתוכם כ-70% מבוטחים בנזקי צנרת באמצעות שרברב מטעם חברת הביטוח. כאמור, חברות הביטוח עצמן אינן מטפלות בפוליסה אלא נעזרות בקבלני משנה.

באותו נושא - תזכורת

הסוף לנזקי צנרת המים? הוראות חדשות יסדירו את ביטוח הדירה

לכתבה המלאה

אם חברת הביטוח מחזיקה ב-20% בקבלן המשנה - עליה לעדכן אתכם

חברת הביטוח חייבת ליידע אתכם לגבי זכויותיכם ולגבי החלופות לבחירת השרברב, ולאפשר בחירה מלאה בין השרברבים

בזמן הצטרפות לביטוח, אפשר לבחור מסלול אחד מתוך שניים: המסלול הראשון הוא שרברב מתוך רשימה של חברת הביטוח, כלומר קבלן משנה של חברת הביטוח; המסלול השני הוא בחירת שרברב ללא תלות בחברת הביטוח.

אם המבוטח בוחר במסלול הראשון, הוא יכול לעיין ברשימת שרברבים שמוסרת חברת הביטוח בכתב, בהודעה, במייל או באתר. אם מספר השרברבים ברשימה קטן מ-12 באזור מגוריכם, תוכלו לבחור בשרברב אחר, וההשתתפות העצמית תהיה לפי מסלול שרברב בהסדר.

רשימת השרברבים כוללת את שם השרברב או חברת השרברבים, כתובת, פרטי ההתקשרות, הציון שהתקבל מדירוג ומספר המבוטחים שדירגו אותו וכן הסבר לגבי תהליך קבלת השירות.

בתחילת התהליך, חברת הביטוח חייבת ליידע אתכם לגבי זכויותיכם ולגבי החלופות לבחירת השרברב, ולאפשר בחירה מלאה בין השרברבים. אם חברת הביטוח מחזיקה ב-20% או יותר בחברת נותני השירות, עליה לשמור על שקיפות זו במסגרת רשימת השרברבים שבהסדר.

לאחר שהנזק בצנרת מטופל, חברת הביטוח צריכה לשלוח לכם אישור המפרט את מקור הנזק, הפעולות שנעשו לתיקונו, הפירוט של מספר הפעמים שבמהלכם הגיע השרברב ואם יש צורך בכך - הסברים לביקורים שתואמו אך לא התקיימו, או שלא התבצע בהם תיקון.

חברת הביטוח אחראית על תיקון הנזק בזמן סביר - מה קורה אם השרברב מאחר?

איחור של עד שעה ללא הודעה מראש וללא אישורכם, יאפשר לכם לבחור שרברב אחר מרשימת השרברבים

חברת הביטוח אחראית על השירות והתיקונים, כמו גם על תיקון בזמן סביר. לכן, אם בחרתם בשרברב במסגרת ההסדר עם חברת הביטוח, עליו להתחיל את התיקון לכל המאוחר עד שני ימי עבודה מהרגע שפניתם לחברת הביטוח. אם פניתם לעד ארבעה נותני שירות שלא היו יכולים להגיע במועד, עליכם לפנות לחברת הביטוח בעניין. אם החברה לא מסוגלת לספק את דרישתכם, היא צריכה לאפשר לכם לבחור שרברב אחר והשתתפותכם העצמית תחושב לפי מסלול שרברב בהסדר.

שמו לב שזמן ההמתנה לשרברב שבהסדר לא אמור לעלות על שעתיים מהמועד שנקבע. חברת הביטוח מחויבת להודיע לכם על דחייה עד השעה 20:00 בערב, יום לפני יום הביטול, וכן עליה לתאם אתכם מועד חדש לא יאוחר מיום עבודה אחד מהמועד המקורי שנקבע. היא יכולה לעשות זאת רק פעם אחת.

אז מה קורה אם השרברב מאחר? איחור של עד שעה ללא הודעה מראש וללא אישורכם, יאפשר לכם לבחור שרברב אחר מרשימת השרברבים אשר יסיים את העבודה, בתנאי שלא נערך ביקור נוסף של השרברב הראשון.

אם הוא איחר ביותר משעה – אתם יכולים לדרוש מחברת הביטוח הגעה של השרברב בתוך שלוש שעות ממועד יצירת הקשר עמה. אם השרברב לא הגיע לאחר התיאום הנוסף, באפשרותכם לבחור כל שרברב אחר, וסכום ההשתתפות העצמית שלכם יחושב לפי מסלול שרברב בהסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully