יאיר לפיד נגד כחלון: "המס על בעלי שלוש דירות לא הגיוני"

יו"ר יש עתיד:  "אני לא רואה איך זה מקדם שום דבר מלבד זה שהאוצר מנסה למכור לשר שלו כל מיני רעיונות, שכל מטרתם לגבות יותר מסים" ■ כחלון: "המטרה - לשחרר דירות לזוגות הצעירים"

יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף
יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף

יאיר לפיד, מנהיג מפלגת יש עתיד,  מתנגד ליוזמת שר האוצר משה כחלון להטיל מס על בעלי דירה שלישית ומעלה. בראיון לתכנית "דקל-סגל" בגל"צ אמר היום (ה') לפיד: "אני נגד המס על דירה שלישית, כי זה לא הגיוני. אם מישהו יש לו שלוש דירות קטנות בבאר שבע או בדימונה, שהוא כל חייו עבד בשביל הילדים - אז הוא ישלם מס, ואם מישהו יש לו פנטהאוז של 30 מיליון שקל בתל-אביב - אז הוא לא ישלם מס?"

לפיד הוסיף כי "אני לא רואה איך זה מקדם שום דבר מלבד זה שהאוצר מנסה למכור לשר שלו כל מיני רעיונות, שכל מטרתם לגבות יותר כסף ממסים".  

לפיד נשאל לגבי סיכול תכנית מע"מ אפס שלו על-ידי ראש הממשלה נתניהו ואמר: "מע"מ אפס לא היה מבחינתי ה-תכנית לדיור. רציתי לתת 250 אלף שקל הנחה לזוגות צעירים על הדירה הראשונה שלהם. אלוהים יודע איך זה הפך להיות נושא לוויכוח ומה רע בזה".

 

שר האוצר משה כחלון הגיב להתנגדותו של ח"כ יאיר לפיד לחוק דירה שלישית: "מטרת החוק להטיל מס על דירה שלישית, היא לשחרר דירות עבור הזוגות הצעירים ולא לגבות מסים כפי שטוען לפיד. שר האוצר כחלון ימשיך להילחם במשקיעי הנדל"ן, כדי לשחרר דירות עבור הזוגות הצעירים". 

מפלגתו של לפיד זכתה ב-24 מנדטים בסקר חדשות 2 שפורסם השבוע וקבע כי "יש עתיד" היא המפלגה הגדולה ביותר בישראל. "לאנשים במדינה נמאס מפוליטיקאים שכל היום מתעסקים בעצמם ורק בודקים איפה הם בטבלה", אמר לפיד לגל"צ. על המתקפות עליו מצד שמאל הוא אמר: "אני לא קורא 'הארץ' ולכן לא יודע מה כותבים שם. אני מעדיף שהם יצעקו ואנחנו נמשיך לעבוד קשה".

- למה לא אמרת כלום במשבר השבת האחרון?

"אמרתי דברים מהותיים, רק לא דברים שאתם רוצים לשמוע. אין לי בעיה להיאבק עם החרדים, אבל במקרה הזה זה לא היה סיפור על חילונים וחרדים, אלא סיפור על ראש ממשלה ושר שלוקחים 200 אלף אישו והופכים אותם לכלי משחק במאבק פוליטי ביניהם. ואני, אני לא מוכן להיבנות משנאה. כשאני אהיה ראש הממשלה, יהיו לימודי ליבה לכולם ויהיו עבודות הכרחיות בשבת, כפי שהיו 68 שנים". 

עם זאת, לפיד לא הסכים לספק תשובה ברורה האם הוא בעד שרשת AM:PM תהיה פתוחה בשבת.