וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"7 מיליון ואני יוצא מהדירה": שלי נרקיס וענבל אור סוגרים עסקה במסדרון

5.6.2016 / 11:36

הדיון בהסכם הפשרה בין הצדדים שרכשו לכאורה את אותה הדירה בפרויקט "מציצים" הסתיים ללא החלטות, לאחר שאור התנגדה לו. דקות לאחר מכן תועד נרקיס, מבעלי הדירה, מסכים לוותר על זכותו בה בתמורה לשבעה מיליון שקל שיקבל מאור. צפו

צילום: יעל דראל, עריכה: יאיר דניאל

"דירת המריבה" בפרויקט "מגדל מציצים" של ענבל אור, שאותה מכרה לכאורה בעלת השליטה לשעבר פעמיים – הגיעה שוב לדיון הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אולם הוא הסתיים ללא החלטות. אור התנגדה להסדר הפשרה שעליו הסכימו שני הרוכשים לכאורה, עופר לוזון ושלי נרקיס, "מלך השוק האפור". בתיעוד שצולם בבית המשפט נראים נרקיס ואור משוחחים ללא עורכי דינם. השניים מתועדים לכאורה מסכימים על כך שאור תשלם לנרקיס שבעה מיליון שקל תמורת ויתורו על הדירה.

דירת המיני-פנטהאוז, השייכת לפרויקט שייבנה ברחוב הושע בתל אביב, נמכרה בינואר 2016 ללוזון, והוא העביר תמורתה שלושה מיליון שקל. עם זאת, לאחר התפוצצות הפרשה, הגיש לוזון בקשה להכריז על אור כפושטת רגל, בטענה כי הדירה שועבדה במקביל לנרקיס בשל חוב בסך 7.5 מיליון שקל. נוסף על כך, גם לענבל אור יש "זכות רעיונית" בדירה זו.

בתחילת השיחה נשמע נרקיס אומר לאור: "הנה, אני מוכן להגיד". אור משיבה לו: "אבל יש הסכם מכר, הדירה נמכרה". בהמשך מפציר בה נרקיס: "בואי ניכנס עכשיו לשופט", ואור מסכימה. כשעו"ד אילן בומבך, המייצג את אור מתערב בשיחה, היא אומרת לו: "הוא מוכן בשבע (שבעה מיליון, י"ד) לצאת". נרקיס מאשר: "שבע תן לי ואני יוצא, קח את כל הדירה". בשלב זה מנסה בומבך להרחיק את השניים מעין המצלמות: "בוא, אני לא חושב שצריך לעשות את זה מול כולם". בסופה של השיחה הם נכנסים לשופט.

עוד על ענבל אור:
הדירות של ענבל אור במגדלי הצעירים מוצעות למכירה
הבנק דורש למכור את הג'יפ של ענבל אור: "לא עמדה בתשלומים"
בית המשפט קבע: ענבל אור תפנה את הדירה שאליה פלשה בגבעתיים

אור ונרקיס משוחחים מחוץ לבית המשפט המחוזי בתל אביב. ספק 500
שלי נרקיס וענבל אור משוחחים מחוץ לאולם/ספק 500

הבוקר הגישו חברי קבוצת הרכישה, באמצעות בא כוחם עו"ד עופר שפירא, הסכם פשרה שאליו הגיעו עם לוזון ועם נרקיס במסגרת בוררות שקיימו אצל השופט ורדה אלשיך. הליך הבוררות התקיים בהוראת שופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין, שדן בתיק הפירוק של קבוצת אור סיטי נדל"ן, במטרה לאפשר את הקמת הפרויקט לפני שיפוג היתר הבנייה. בהסכם זה נקבע כי נרקיס יקבל את "דירת המריבה" וישלם ללוזון סכום של 2.25 מיליון שקלים – בתמורה לביטול ההסכם שלו בנוגע לדירה ובתמורה לביטול הערת האזהרה על שמו של לוזון בפרויקט.

עוד במסגרת ההסכם, לאחר שהכסף יועבר ללוזון, יעניק בית המשפט תוקף להסכם המכר שנחתם בין בא כוחו של שלי נרקיס, עו"ד מימון אביטן, לבין ענבל אור בנוגע לדירה בפברואר האחרון. כמו כן, בהסכם נקבע כי בהמשך ייפרע חובה של אור על הדירה לבנק הבינלאומי, בסך כ-2.5 מיליון שקלים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ענבל אור, בית המשפט המחוזי תל אביב. 5 במאי 2016. מגד גוזני
בקשה למנות כונס נכסים לדירה/מגד גוזני

בפתח הדיון התנגד עו"ד בומבך, פרקליטה של אור, להסדר בשמה ואמר כי מדובר בהסדר שפוגע בקופת הכינוס ושעבור הדירה הזו ניתן לקבל סכומים גבוהים בהרבה. "גם לאדם שנמצא בכינוס מהיר יש זכויות וראוי שטענותיה יישמעו. ענבל אור מתנגדת להסדר ומרגע שזוהי העמדה אי אפשר לאשר את ההסדר". לדבריו, אור לא מכרה פעמיים את הדירה. "המכירה לשלי נרקיס הייתה מכירה מותנית והסיכום איתו היה שאם בקשת הפירוק תידחה – הסכם המכר יבוטל.יש פה ריקון של קופת הכונס, יש הערכת שמאי ראשונית של חיים מסילתי שמדברת על 18 מיליון שקל – יש פה פרויקט בקו ראשון לים. מה עם קופת הכינוס, מה עם שאר הנושים? שודדים את כל הנושים?", תהה בומבך.

עו"ד בומבך הוסיף כי "לענבל אור יש אינטרס גדול שהכספים והתמורה ייכנסו לקופת הכינוס – ולא לקופה של פרויקט 'מציצים'. יש פה ניגוד אינטרסים של הכונס הזמני – הוא מעדיף לקבל שבעה מיליון שקלים מקופת הפירוק ולא מקופת הכינוס וזה ניגוד אינטרסים משווע. גם כשמוכרים דירה של אדם שנמצא בהליך כזה. אין בהילות בהסדר הזה והדירה הזו יכולה להימכר בסכום של 25-30 מיליון שקל. יש לנו כבר הצעות ממשקיעים שמוכנים לשים כספים. עוד היום אני יכול להראות לבית המשפט הצעות של משקיע - ולכן אנחנו מתנגדים להסדר".

במקביל להליך הגישור בין הצדדים, דרשו חברי קבוצת הרכישה בפרויקט למנות לדירה כונס נכסים, מחשש שהמחלוקת בנוגע לדירה תעכב את הפרויקט כולו. בדיון האחרון ציין השופט אורנשטיין כי בקשת הרוכשים סבירה, שכן לא ייתכן שמחלוקת על דירה אחת תעכב פרויקט מגורים שלם שלו מספר רב של רוכשים. על פי דוח המפרק הזמני, השווי המדויק של הזכויות בדירת המריבה כיום אינו ידוע, אך ייתכן שהוא נע בין שמונה לעשרה מיליון שקלים. כמו כן, הזכויות משועבדות לכאורה בשעבוד ראשון לבנק הבינלאומי בסכום של כ-2.5 מיליון שקלים.

נוסף על "דירת המריבה", מתנהל בימים האלה הליך נוסף סביב הפרויקט: יוסי דינה, ישראלי המתגורר בארצות הברית, טוען כי אור הוליכה אותו שולל ותובע ממנה סך של 25 מיליון שקלים בגין עסקה למכירת זכויות בבניין. דינה מגולל בתביעתו מסכת של מעשי מרמה שביצעה לטענתו אור, ובין היתר הוא טוען כי שילם עד כה כ-13.7 מיליון שקל, אף שהבנייה בפרויקט טרם החלה. גם סכסוך זה הועבר לבוררות.

(עדכון ראשון: 9:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully