וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הוציא צו לתפיסת נכסים של ענבל אור

משמעות הצו שהוציא בית משפט השלום בירושלים: אשת העסקים החשודה בין היתר בקבלת דבר במרמה, לא תוכל להעביר בעלות על נכסיה. אור לא הגיעה למסור עדות במפלג ההונאה במחוז תל אביב, ששם אמורה הייתה להוכיח את טענתה שעובדים גנבו כספים מהחברה

עריכה: ניר חן

(עו"ד גרינברג, שמייצגת את עובדיה של אור, באולפן וואלה! NEWS)

אשת העסקים ענבל אור, החשודה בעבירות של קבלת דבר במרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד, לא התייצבה הבוקר (שני) לחקירה במפלג ההונאה של מחוז תל אביב. אור הייתה אמורה למסור עדות ומסמכים שלטענתה מוכיחים שעובדיה העלימו כספים מחברת "אור סיטי נדל"ן" שבבעלותה. השוטרים הגיעו לחפשה בבית המלון שבו היא מתגוררת בתל אביב, אך לא מצאו אותה. לנוכח היעדרותה מהחקירה, המשטרה שוקלת להוציא נגדה צו מעצר.

ביום חמישי האחרון, הוציא בית המשפט השלום בירושלים לבקשת אגף חקירות מכס ומע"מ ברשות המסים בירושלים, צו לתפיסת חפצים שבו מקבלת רשות המסים סמכות לתפיסת כל נכסיה הפרטיים של ענבל אור - לרבות דירות בבעלותה, זכויות במקרקעין שמחזיקה אור במגרשים שונים וכן שני כלי רכב בבעלותה. משמעות הצו היא כי ענבל אור לא תוכל להעביר כעת את הבעלות על נכסיה הפרטיים, או למכור אותם. אור מחזיקה כעת ב-12 דירות או זכויות על מקרקעין. ברשות המסים ציינו כי אין ביכולתם להעביר את תוכן הצו, שכן הוא מכיל פרטים אישיים בנוגע לנכסיה.

בשבוע שעבר נחקרה אור באזהרה ביחידה לחקירות הונאה במחוז תל אביב בחשד להעלמות מס, ושוחררה בערבות. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, קבע כי קבוצת החברות בשליטתה של ענבל אור הולכת לפירוק. החלטתו של אורנשטיין הגיעה לאחר שהוגש לבית המשפט דוח חריף מטעם הנאמן שמונה לחברה, עו"ד איתן ארז, שבו נחשפה התנהלות פיננסית בעייתית לכאורה מצדה של בעלת השליטה בחברה.

עוד בנושא:
ממשיכה להסתבך: ענבל אור נחקרה במשטרה ושוחררה בערבות
החגיגה נגמרת: קבוצת אור סיטי הולכת לפירוק
פירוק החברות של ענבל אור: "רוכשים יצטרכו להוסיף כסף"

ענבל אור בבית המשפט 5.4.2016. ניב אהרונסון
ממשיכה להסתבך. אור/ניב אהרונסון

בין השאר נטען בדוח כי אור הונתה עשרות רוכשי דירות, ובהם ניצולת שואה קשישה. כמו כן נטען כי אור עשתה שימוש בכספי הרוכשים לטובת רכישות אישיות ותשלום תביעת גירושים מבעלה בסך כ-1.7 מיליון שקל.

"ענבל אור מטילה רפש על כולם במקום לקחת אחריות"

עו"ד חיות גרינברג, המייצגת את עובדי "אור סיטי נדל"ן", אמרה באולפן וואלה! NEWS כי "כשכדור השלג החל להתגלגל, העובדים האמינו שהכול יהיה בסדר. ענבל כינסה אותם וסיפרה להם סיפורים והבטחות. היה מצופה שהיא תעשה צעדים, שלא נעשו, והגענו למצב שהחברה נמצאת בחדלות פירעון. צר לי להגיד שזו לא הפתעה".

לדברי גרינברג, העובדים היו עירניים והיה חשוב להם לדעת שהדברים מתקיימים בצורה אחראית, עם גיבוי משפטי. "חשוב להבין שהעובדים קיבלו הרבה ביטחון מענבל, כמו גם הרוכשים שהלכו אחריה", אמר. "היא דמות כריזמטית שסחפה אחריה אלפים מבלי שראו את הדירות שלהם. אנחנו מדברים על טופסי הצטרפות לפרויקטים בשלב כל כך מקדמי, כשעוד אין פרויקט. היו גם מצבים של מכירות כפולות, אך כל זה לא קשור לעובדים אלא לענבל עצמה".

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully