וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכה להסתבך: ענבל אור נחקרה במשטרה ושוחררה בערבות

יזמית הנדל"ן נחקרה ביחידה לחקירות הונאה במחוז תל אביב בחשד להעלמות מס. זאת, לאחר שאתמול החליט בית המשפט שקבוצת החברות שבבעלותה תפורק בשל התנהלות פיננסית בעייתית

עריכה: ניר חן

יזמית הנדל"ן ענבל אור נחקרה היום (רביעי) תחת אזהרה בחשד להעלמות מס ביחידה לחקירות הונאה במחוז תל אביב, ושוחררה לאחר שעות אחדות בערבות. אתמול החליט שופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין כי קבוצת החברות בשליטתה של ענבל אור הולכת לפירוק. החלטתו של אורנשטיין הגיעה לאחר שביום חמישי האחרון הוגש לבית המשפט דוח חריף מטעם הנאמן שמונה לחברה, עו"ד איתן ארז, ושבו נחשפה התנהלות פיננסית בעייתית מצידה של בעלת השליטה בחברה.

בין השאר נטען בדוח כי אור הונתה עשרות רוכשי דירות, בהם ניצולת שואה קשישה וכן עשתה שימוש בכספי הרוכשים לטובת רכישות אישיות ותשלום תביעת גירושין מבעלה בסך כ-1.7 מיליון שקל.

בין דבריו, ציין אורנשטיין כי "בחנתי את שלל המסמכים שהועברו לעיוני. העדפתו של בית המשפט היא להבראה ומשום כך נמנעתי עד כה מלהיעתר לבקשת הפירוק. נתתי שהות סבירה לגיבוש הסדר נושים אך גורם הזמן גורם נזק לנושים בשל הצטברות עלויות מימון וריביות". אורנשטיין הוסיף עוד כי להערכתו, "אין סיכוי להבראת החברה בזמן הקרוב בין השאר בשל דיווחים לא מהימנים של הנכסים וההתחייבויות של קבוצת אור סיטי וכן בשל היעדר משקיעים בעתיד הנראה לעין".

לקריאה נוספת בנושא
פירוק החברות של ענבל אור: "רוכשים יצטרכו להוסיף כסף"
החגיגה נגמרת: קבוצת אור סיטי הולכת לפירוק
ענבל אור במכתב לשופט: "אפשר לי להציל את מפעל חיי"

ענבל אור בבית המשפט 5.4.2016. ניב אהרונסון
ענבל אור בבית המשפט, אתמול/ניב אהרונסון

המפרק, עו"ד ארז, אמר אתמול כי "בית המשפט קבע שהחברות התנהלו בצורה לא תקינה ויש חשש לעשרות מיליוני שקלים ולכן הוציא את החברה מידי בעלת השליטה". במסיבת עיתונאים שכינס, הוא התייחס לסוגיית קבוצות הרכישה ואמר כי "חלק גדול מהציבור לא מבין שאין ערבות חוק מכר ואין התחייבות למחיר סופי. הדבר החמור הוא שמי שקנה חלום לדירה ברמת גן, שפך אותו לבור גדול, שמשם היא הוציאה כספים למה שהיא רוצה". לדברי עו"ד ארז, הפרשה מהווה קו פרשת מים ביחס לקבוצות הרכישה.

"הכנסת חייבת לחוקק חוק קבוצות רכישה כי יש עשרות אלפי משפחות שקנו בקבוצות. יש מארגנים מסודרים, אבל יש כאלה שלא", אמר ארז. "המבנה של החברות היה פירמידיאלי, כל הנושא של האחריות של כל מי שסבב את הקבוצה ייבדק. מצער שמה שהצוות שלי גילה בתוך שבוע, כל שומרי הסף כשלו כישלון טוטאלי. אני יודע שיש חקירה, אבל אני לא יכול למסור פרטים בנוגע להיבטים הפליליים - היו פה עסקאות נוגדות, ערבוב כספים, מכירת דירה שמשועבדת - וגם בעיות מע"מ, החברה לא שילמה מע"מ מאז 2011".

(עדכון ראשון: 15:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully