וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק בנדל"ן: אקה תחכור מהכנסייה אלף דונם בבית שמש ב-300 מיליון ש'

יעל דראל

7.7.2015 / 10:02

היזם אלי קליין מתכנן להקים על הקרקע לא פחות מ-5,000 יחידות דיור עבור הציבור הדתי. העסקה, אחת הגדולות בשנים האחרונות, עדיין ממתינה לאישור

בית שמש, יוני 2015. ראובן קסטרו
בית שמש/ראובן קסטרו

חברת אקה נדל"ן, שבבעלות היזם החרדי אלי קליין, חתמה על אחת מהעסקות הגדולות ביותר בתחום בשנים האחרונות בשוק: לוואלה! נדל"ן נודע כי החברה חתמה על עסקה לחכירה מהוותיקן של כ-960 דונם בסמוך לרמת בית שמש – שעליהם אמורות להיבנות כ-5,000 יחידות דיור. בעסקה נכלל בנוסף שטח של כ-114 דונם בסמוך לאזור התעשייה המערבי של בית שמש, שגם אותו תחכור החברה מהכנסייה לטובת הקמה של שטחי תעסוקה בפרויקט נפרד. חלק מהשטחים המוחכרים מוגדרים שטחים ירוקים שעליהם לא ניתן לבנות.

עבור השטח הכולל ישלם קליין סכום של כ-300 מיליון שקל – שמתוכו שילמה החברה כבר כ-20 מיליון שקל דמי מקדמה. שטחים אלה, שאותם מייעדת אקה נדל"ן להקמת פרויקטי מגורים עבור הציבור הדתי-חרדי, מצויים כיום בבעלות הוותיקן ומבדיקת וואלה! נדל"ן עולה כי העסקה טעונה כעת אישור של האפיפיור.

תוכנית המתאר שהוכנה בעבר לאזור קבעה כי המגורים שייבנו בו יוקמו בצפיפות נמוכה מאוד של 5 יחידות דיור לדונם – תנאי שאותו פסלה בעבר הוועדה המחוזית. על פי ההערכות, הצפיפות העתידית שתאושר לאזור תעמוד על לפחות 12 יחידות דיור לדונם. גורמים המעורים בעסקה מעריכים כי אקה נדל"ן יקימו בשטח זה יחידות דיור במחירים סטנדרטיים לציבור הדתי-חרדי - בכמיליון שקל בממוצע עבור דירת 4 חדרים.

מי שייצג את חברת אקה נדל"ן בעסקה הם משרד עורכי דין עמית פולק מטלון. את הכנסייה מייצג בעסקה עו"ד דוד שמרון, ממשרד עו"ד שמרון מולכו. גורמים בשוק הנדל"ן אומרים כי בשל היקפה של העסקה עשויה אקה נדל"ן להכניס שותפים נוספים - כפי שעשו בעסקות קודמות. עד כה היה קליין, שהחברה מצויה בבעלותו הבלעדית, פעיל מאוד במגזר החרדי – בעיקר בתחום הבנייה למגורים.

לפני כשנתיים רכשה אקה נדל"ן את מתחם אמקור בשכונת רוממה בירושלים בכ-140 מיליון שקל, במטרה להקים בה פרויקט מגורים לציבור החרדי. בעבר רכש קליין גם את פרויקט "פסגות ירושלים", המונה כ-300 יחידות דיור ושטחי מסחר, וכן את מתחם "האחוזה" בבירה שבו ייבנו כ-160 יחידות.

אילן קורץ, מנכ"ל חברת אקה נדל"ן, אישר את הפרטים ומסר לוואלה! כי "עסקה זו מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בהתפתחות החברה הן בשל היקפה והן בזכות מיקומה של חטיבת הקרקע באחד מאזורי הביקוש הגדולים כיום במכרז הארץ. החברה תמשיך בפיתוח עסקיה בתחום המגורים במרכז וזאת לאחר שורה של פרויקטים גדולים ומוצלחים באזור ירושלים והסביבה.

"החברה עובדת ועבדה בעבר במסגרת שותפויות עסקיות גדולות עם החברות הגדולות במשק הנדל"ן – קרסו נדל"ן, מנרב אחזקות, אשטרום ויש בכוונתה להמשיך ולפתח שותפויות אלו גם בעתיד. החברה מלווה בכל הפרויקטים אותם היא יוזמת עם הבנקים המובילים במשק, בעיקר סקטור הנדל"ן של בנק הפועלים. החברה מתעדת בזמן הקרוב מאוד להשלים רכישת מס' עסקאות נדל"ן גדולות בירושלים ובמרכז הארץ, הן בעסקאות מזומן והן בעסקאות מסוג התחדשות עירונית, מתוך ראיה אסטרטגית ארוכת טווח של פעילותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully