וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטי הנדל"ן שיחליפו את בתי הקולנוע המיתולוגיים בת"א ובב"ש

יעל דראל

6.7.2015 / 15:46

במקום בית הקולנוע אורון בבאר שבע מתוכנן להיבנות פרויקט מגורים לצעירים שיציע גם דירות קטנות. את מקומו של קולנוע זהר בת"א יתפסו דירות בוטיק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולנוע אורון בבאר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתי הקולנוע המיתולוגיים ששירתו את הציבור הישראלי בנאמנות שנים רבות נעלמים והולכים בתקופה האחרונה לטובת פרויקטי נדל"ן שאפתניים. בשבוע האחרון נסגרו שתי עסקות נוספות המחזקות את המגמה: שני בתי קולנוע מיתולוגיים – קולנוע אורן בבאר שבע וקולנוע זהר בתל אביב – ייהרסו לטובת פרויקטי מגורים חדשים.

קולנוע אורן בבאר שבע, שתיפקד כמוקד בילוי מרכזי בשנות ה-70 וה-80 בבאר שבע, הוא חלק ממרכז אורן הממוקם ברחוב רגר בכניסה הצפונית לעיר. מאז ימי הזוהר שלו, עומד מבנה בית הקולנוע הישן נטוש ומוזנח כבר יותר משני עשורים. לאחרונה חברת קרן פלטיניום, בשיתוף חברת DNA יזמות והשקעות, רכשו את הקרקע מבעלים פרטיים ובמסגרת העסקה התחייבו לשפץ את המרכז המסחרי, להקים בשטחו חניון תת קרקעי בן שתי קומות מתחת לגינה הציבורית, ולשפץ את השטח הציבורי במתחם. תמורת הקרקע שילמה החברה 31.5 מיליון שקל ושווי עבודות השיפוץ במתחם מוערך בכ-10 מיליון שקל נוספים.

על פי התוכנית, במקום הקולנוע הישן תבנה החברה פרויקט מגורים המיועד לצעירים, שיתנשא לגובה27 קומות ויכלול 303 יחידות דיור. הפרויקט, המכונה "המגדל מעל האוניברסיטה", טרם קיבל היתר בנייה אך בחברה מעריכים כי האישורים להריסת בית הקולנוע ולהקמת המגדל יינתנו בתוך כחצי שנה. עם זאת, בתגובה לפניית וואלה! נדל"ן לאחרונה ציינו בעירייה כי התוכנית טרם נדונה בוועדה המקומית וכי אין להם הערכות בנוגע ללוחות הזמנים למתן היתר במקום.

על פי דיווחי החברה, המגדל יכלול תמהיל של דירות 2-5 חדרים. מחיר דירת 2 חדרים בשטח 43 מ"ר + מרפסת צפוי להתחיל בכ-680,000 שקל.

אדי כספי ואבירן חרט, מנכ"ל ובעלים קרן פלטיניום, אמרו כי "הקומפלקס שבו יבנה המגדל הוא אחת התב"עות האחרונות בעיר של דירות קטנות. במשך שנים לא נמצא יזם שהסכים להתחייב לשפץ גם את מרכז אורן מעבר לזכויות הבנייה שניתנו במסגרת התב"ע". דורון חלבה, מנכ"ל ובעלים של חברת DNA יזמות והשקעות, ציין כי "רוכשי הדירות ייהנו גם מסביבת מגורים מחודשת, גינה ציבורית מטופחת, חניון מרווח ומרכז מסחרי שעבר שיפוץ ושדרוג".

המגדל שליד האוניברסיטה קרן פלטיניום. הדמיה,
הדמיית פרויקט המגדל שליד האוניברסיטה בבאר שבע/הדמיה

בחזרה לליקוויד

גם קולנוע זהר המיתולוגי בתל אביב, ברחוב דרך שלמה 117 בעיר, עומד להיהרס לטובת פרויקט מגורים חדש בעיר. קולנוע זהר, שנבנה ב-1947, פעל במשך שנות ה-50 וה-60 בהצלחה, ושירת את תושבי השכונות הדרומיות של תל אביב. מאמצע שנות ה-80 הופסקה פעילותו ובהמשך המבנה הופעל מחדש כמועדון רוק (ליקוויד) - אשר אירח בין השאר הרכבים אלטרנטיביים מחו"ל. עם זאת, לאחרונה חתמה קבוצת הורביץ, בבעלות חני הורביץ, על אופציה על הקרקע במקום במטרה לבנות בשטחו בניין בוטיק בן 10 קומות שיכלול 43 יח"ד בהן דירות 2.5, 3, 4 חדרים וכן דירות גן ופנטהאוז.

בחברה העריכו כי במידה והאופציה תמומש, ניתן יהיה לקבל היתר בנייה בתוך כשנה וחצי. המחירים ההתחלתיים בפרויקט עבור דירת 2.5 חדרים (כולל חניה תת-קרקעית), יעמדו 1.5 מיליון שקל.

הפרויקט החדש ממוקם כמה מאות מטרים משכונת פלורנטין ובמרחק הליכה של כ-10 דקות משדרות רוטשילד. "מדובר בפרויקט מגורים שייבנה במקום מוסדות תרבות תל אביביים היסטוריים כמו קולנוע זהר והמועדונים קו מילניום והליקוויד, ולכן החלטתי להנציח את שם המועדון בשם הפרויקט (ku tlv). אני בהחלט מאמינה כי בעזרת השם תוך חודשיים נסיים את ההרשמה, והרוכשים ייהנו מדירה חדשה במחיר הנמוך משמעותית מהממוצע באזור. אין כמעט פרויקטים חדשים בתל אביב שמציעים דירות 2 ו-3 חדרים, ולכן אני צופה לביקושים גבוהים", העריכה בעלת הקבוצה, חני הורביץ.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פרויקט קו תל אביב. הדמיה: יאיר זיק, מערכת וואלה! NEWS
פרויקט קו ת"א/מערכת וואלה! NEWS, הדמיה: יאיר זיק
  • עוד באותו נושא:
  • קולנוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully