וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון בהסכם הגג בקריית ביאליק: רק 40% מהדירות יצאו לדרך

יעל דראל

6.7.2015 / 8:44

רשות מקרקעי ישראל תיכננה להקים כ-1,100 דירות בשכונת אפק בעיר, אך מרבית ההצעות שהוגשו כלל לא הגיעו למחיר המינימום שקבעה המדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קריית ביאליק/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת אפק בקריית ביאליק, אחת משכונות הענק הנבנות בימים אלה בישראל, מסומנת כאחד היעדים המרכזיים בצפון לשיווקם של מכרזים חדשים במסגרת הסכמי הגג. אלא שהמכרז האחרון שהוציאה לדרך רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) נחל כישלון: מתוך 1,089 יחידות דיור שאמורות היו להיבנות על חמישה מגרשים – זכו רק שתי חברות שייבנו סך הכל כ-426 יחידות דיור, כ-40% בלבד מהכמות שקיוו לה ברשות מקרקעי ישראל.

החברות שזכו במכרז הן אפריקה ישראל מגורים ושיכון ובינוי, שייבנו 206 יחידות דיור. הצעתן כללה כ-16-18 מיליון שקל בעבור מרכיב הקרקע וכן דמי הפיתוח העומדים על כ-35.8 מיליון שקל – סך הכל כ-250 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת. הזוכה השנייה היא חברת גיא ודורון לוי הנדסה ובנייה, שזכתה בשני מגרשים – אחד עבור 129 יחידות דיור והשני עבור 91 יחידות דיור נוספות. במגרש הראשון ההצעה הזוכה עמדה על כ-18.9 מיליון שקל - סך של כ-355 אלף שקל ליחידת קרקע.

ואולם על פי תוצאות המכרזים שפירסמה רמ"י עולה כי עבור מרבית יחידות הדיור במכרז זה – כ-460 במספר - הוגשו הצעות נמוכות שלא הגיעו למחיר המינימום שקבעה המדינה. לצד הצעות אלו, עבור כ-200 יחידות דיור נוספות הוגשו הצעות שהוגדרו "לא תקינות". במלים אחרות, המדינה אמנם קיוותה להוציא לדרך 1,089 יחידות דיור במהלך אחד מרוכז – אלא שבפועל הושגו רק כשליש מהיעדים.

שכונת אפק היא שכונת מגורים חדשה במזרח קריית ביאליק, הנבנית במסגרת "הסכם הגג" על שטחים שהיו שייכים בעבר לקיבוץ אפק. שטחים אלה הם קרקעות מדינה, שהועברו לתחום השיפוט של קריית ביאליק וייעודם שונה משטחים חקלאים לבנייה רוויה לטובת מגורים, מבני ציבור, מסחר ומשרדים. שכונה זו אמורה על פי התוכנית להיבנות משני צדי כביש עוקף הקריות, ממזרח לשכונת צור שלום ועד לנחל הנעמן ובסמוך לה ממוקמות שתי שמורת הטבע "עין אפק" ושמורת "כרי נעמן".

התכנון במקום כולל בין השאר הקצאה של כ-20% לטובת דירות בנות השגה, לצד הקמה של מבני מסחר ומשרדים, מבני ציבור, חינוך ותרבות, פארק שכונתי מרכזי ואצטדיון. שטח התוכנית כולו משתרע על פני כ-1,127 דונם ויכלול בסופו של דבר 4,573 יחידות דיור. במסגרת הסכם הגג שנחתם להקמת השכונה סוכם כי חברת "נתיבי ישראל" תקים את מחלף ביאליק צפון (שדרות חן) וכי יוקמו תשתיות מרכזיות לפיתוח האזור, בהן הטמנה של שני קווי מתח עליון ו-11 קווי מתח גבוה ברצועת תשתיות בסמוך לכביש עוקף הקריות לצד הסטה של נחל הנעמן. בשכונת נאות אפק החדשה אמורים להתגורר כ-16,000 נפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully