וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אפריקה ישראל: פינוי בסיסי צה"ל לא ישנה את מפת הנדל"ן בגוש דן

יעל דראל

5.7.2015 / 13:22

במסיבת עיתונאים לרגל השקת פרויקט סביוני אגמים החדש בנתניה, אמר אורן הוד כי "פינוי צריפין יכול לסייע למי שמחפש דירה באזור רחובות וראשון לציון, אבל יגורו שם אנשים במקרה הטוב רק בעוד 6 שנים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית פרויקט סביוני אגמים/מערכת וואלה!, צילום מסך
"המספרים של בנק ישראל לשוק המשכנתאות הם מטורפים והמשמעות היא שהשוק צמא לדירות"

"הפינוי של בסיס גלילות, תל השומר, בסיס סירקין, השלישות ברמת גן וצריפין - כל אחד מהבסיסים הללו שיפונו יתרום כמה עשרות אלפי יחידות דיור לשוק באזורי הביקוש", כך מעריך מנכ"ל אפריקה ישראל למגורים, אורן הוד. "אבל כשפורשים את זה על פני עשור, התרומה של הבסיסים האלה היא נמוכה מאוד לשוק הנדל"ן. אלו לא מספרים שמשנים את המשחק. פינוי צריפין יכול לסייע למי שמחפש דירה באזור רחובות וראשון לציון, אבל יגורו שם אנשים במקרה הטוב, ואני מאוד אופטימי, רק בעוד 6 שנים. מה יקרה עד אז בשוק?" את הדברים אמר הוד במסגרת השקת סביוני אגמים בנתניה, פרויקט מגורים בן 144 יחידות דיור במגדל אחד, הסמוך לשמורת שלולית החורף בשכונת אגמים, במערב העיר.

באפריקה ישראל מדווחים כי היקף ההשקעה של החברה ב-4 פרויקטים למגורים בנתניה עומד כיום על כ-1.4 מיליארד שקל, וכי סך יחידות הדיור שהחברה בונה בעיר עומד על כ-1,200 דירות. סביוני אגמים כולל דירות 4.5 חדרים בגודל כ-126 מ"ר בעבור 1.85 מיליון שקל, דירות חמישה חדרים שכיום נמכרות בהחל מ-1.9מיליון שקל וכן פנטהאוזים בשטח של כ-160 מ"ר בכ-5 מיליון שקל. מתוך 114 הדירות מדווחת החברה על מכירה של כ-40 יחידות דיור, כ-24% למשפרי דיור מנתניה והאזור. בחברה מציינים כי במערב העיר שיעור המשקיעים נמוך יחסית ועומד על פחות מ-20%.

במסיבת העיתונאים שכינסה החברה בנתניה, דיווחה אפריקה ישראל מגורים על כך שברבעון האחרון מכרה 230 יחידות דיור בהיקף מצטבר של כחצי מיליארד שקל (לא כולל מע"מ) – כמעט כפול מכמות יחידות הדיור שאותן מכרה החברה ברבעון המקביל אשתקד. "המספרים של בנק ישראל לשוק המשכנתאות הם מטורפים והמשמעות היא שהשוק צמא לדירות", אמר הוד, שאף התייחס לעובדה כי אין בפרויקט החדש דירות קטנות, ואמר: "אנחנו בעד דירות קטנות ובנינו בהרבה מקומות דירות קטנות, אבל זה לא מתאים בכל מקום".

אלי דלאל, לשעבר המנכ"ל לפיתוח נתניה וכיום הממונה על התחבורה והתשתיות בעירייה וסגן ראש העיר, נכח אף הוא במסיבת העיתונאים וציין כי עיריית נתניה השקיעה עד כה, באמצעות החברה לפיתוח, כ-45 מיליון שקל בפיתוח התשתיות באזור שכונת אגמים וצפויה להשקיע 25 מיליון שקל נוספים. "בסמוך למוקד הבנייה ישנה כבר תב"ע (תוכנית בניין עיר) לבנייה של כ-1,000 חדרי מלון וכ-2,000 יחידות דיור. אזור החוף הסמוך יוכרז כחוף רחצה בעתיד, עם בנייתם של חמישה שוברי גלים לאורכו", אמר.

דלאל הדגיש עוד כי ההשקעה העתידית של העירייה צפויה להתמקד בעיקר בנושאי תחבורה ותעסוקה: "כיום ישנם כמיליון וחצי מ"ר שטחי תעסוקה בעיר, והם יגדלו לכ-6 מיליון מ"ר בעתיד. הייחוד הוא שתעריף הארנונה למ"ר בעיר הוא נמוך. איקאה, למשל, משלמים 65 שקל למ"ר לעומת התעריף בראשון לציון שעומד על כ-140 שקל למ"ר".

דלאל ציין כי נתניה, המונה כיום כ-235 אלף תושבים ומשתרעת על פני כ-29 אלף קמ"ר שטח שיפוט, תיהנה באוקטובר 2016 מתחנת רכבת חדשה (תחנת ספיר), באזור התעשייה בעיר. "התחנה תיבנה במרחק של 20 דקות ברגל משכונת אגמים וניתן יהיה להגיע אליה גם באופניים. על פי סקרים שנעשו, 90% מהנוסעים שמגיעים ויורדים בתחנת בית יהושוע – הם נוסעים שמגיעים וחוזרים לנתניה – ולכן תחנת הרכבת החדשה בספיר תשרת אותם בעתיד. המחשבה על התחבורה בעיר נוגעת גם לעובדה כי הרכבת הקלה תחסום את תל אביב, העיר תל אביב תיסתם בשש השנים הקרובות וכל השפעה שתורגש שם – תורגש גם בנתניה", אמר.

הוד התייחס גם הוא לתוכניות הפיתוח העתידיות של העיר, ואמר כי "אין הרבה מקומות כיום בגוש דן שיש בהם עוד אפשרות לצמוח כמו נתניה. אחת הבעיות הקשות שאנחנו נתקלים בהן ברשויות מקומיות רבות הוא העובדה שאנחנו רוכשים קרקע אבל לא יודעים מה יהיה איתה, מתי יהיה הפיתוח ואיך ייראה האזור ובאילו לוחות הזמנים. אפריקה ישראל מגורים מחזיקה כיום במלאי של כ-5,700 יחידות דיור מהן כ-3,900 עם תב"ע מאושרת – אבל חלק גדול מהן זה יחידות דיור שחסר בהן תשתיות, חלקן באזור הקריות, חלקן באזור ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully