וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכים לכחלון: ביקושים גבוהים ביריד הדירות בתל אביב

יעל דראל

26.6.2015 / 11:09

המבקרים ביריד הדירות, המתקיים בגני התערוכה בת"א, טוענים כי איבדו אמון בהבטחות הפוליטיקאים להוריד את מחירי הדיור, ומגיעים עם מטרה אחת: לרכוש דירה - ועכשיו

יריד דירות. מגד גוזני
יריד הדירות הארצי בגני התערוכה/מגד גוזני
"באופן כללי ההשפעה של הממשלה על שוק הדיור היא נמוכה, מה גם שמדובר בממשלה גרועה שאנחנו לא מאמינים במהלכים שלה. אנחנו בהחלט לא מתכוונים לקבל החלטות על פי ההצהרות"

48 שעות לאחר שמס הרכישה על דירות להשקעה עלה כחלק מתוכניתו של שר האוצר, משה כחלון, להילחם במשקיעים ולפתור את משבר הדיור – ציבור רוכשי הדירות בישראל מגיב בחוסר אמון מוחלט. רבים הגיעו ליריד הדירות הארצי המתקיים היום (שישי) ומחר בגני התערוכה בתל אביב, בחיפושים אחר דירות לרכישה. את היריד מקיימים מרכז הבנייה הישראלי בשיתוף יד2. התופעה מורגשת הן בקרב רוכשי הדירות להשקעה והן בקרב רוכשי דירה ראשונה, הטוענים ברובם כי איבדו אמון במהלכי הממשלה וכי אינם מעריכים שהמחירים בשוק יירדו בקרוב.

"העלאת מס הרכישה לא משנה ולא היתה יכולה לשנות שום דבר מבחינתנו", מספרים צביקה ודורית פינקו, תושבי גבעתיים המתגוררים כיום בדירה בבעלותם ומחפשים בתקופה האחרונה דירה נוספת לצורכי השקעה. "דירה לא קונים ביומיים רק בגלל עלייה של עוד 3% במס. רכישת דירה היא השקעה לכל דבר והיא נמדדת בביצועים כלכליים. אם הריבית בבנק אפסית ואין אלטרנטיבות – אנחנו בהחלט נמשיך לחפש דירה להשקעה וזוהי הסיבה שהגענו לכאן היום. בכל הנוגע למהלכי הממשלה ולניסיונותיו הנוכחיים של שר האוצר להיאבק במשבר הדיור, מציינים השניים כי "באופן כללי ההשפעה של הממשלה על שוק הדיור היא נמוכה, מה גם שמדובר בממשלה גרועה שאנחנו לא מאמינים במהלכים שלה. אנחנו בהחלט לא מתכוונים לקבל החלטות על פי ההצהרות של שרי הממשלה".

בני הזוג פינקו אינם היחידים שהגיעו ליריד לחפש אחר דירה להשקעה. זוגות רבים הגיעו לגני התערוכה הבוקר (שישי) במטרה לבחון את האפשרות להשקיע בנכס נדל"ני בתקופה הקרובה. אחת הסיבות לכך היא שהיריד השנה התקיים בסימן משקיעים, ומכאן שחברות בנייה רבות הציגו בדוכניהם מגוון פרויקטים שבהם ניתנו הנחות והטבות לרוכשי דירה שנייה. כך, למשל, חלק מהחברות המשתתפות ביריד הודיעו כי עד ל-1 ביולי יספגו את העלאת המס ויעניקו לרוכשי הדירות הנחה בשיעור של 3%, לצד מגוון פרויקטים שהוצגו ביריד במחירים אטרקטיביים, המיועדים לציבור המשקיעים.

בבאר שבע, עיר שבה פלח שוכרי הדירות מורכב בחלקו הגדול מציבור הסטודנטים, ניתן היה למצוא מבצע של חברת היילנד המארגנת קבוצת רכישה בפרויקט אוקספורד טאוור, שבו דירות בנות 2-2.5 חדרים החל מ- 690 אלף שקל. מגדל אוקספורד טאוור הוא מגדל שמתאים למגורי סטודנטים בלבד ויכלול על פי התוכנית 180 יחידות דיור, בנות 2 ו-2.5 חדרים בגודל 42 מ"ר בתוספת מרפסת בשכונה א'. פרויקט נוסף בבאר השבע, המתחרה בזה של היילנד, הוא פרויקט המגדל מעל האוניברסיטה, שמציע במסגרת קבוצת רכישה דירות במחירים דומים, המיועדות אף הן להשכרה לסטודנטים. פרויקט זה טרם קיבל היתר בנייה ובחברה ציינו כי חברי קבוצת הרכישה לא יידרשו לשלם עד לקבלת ההיתר.

"מס הרכישה לא מטריד את המשקיעים"

יריד דירות. מגד גוזני
רוכשים פוטנציאלים ביריד הדירות הארצי/מגד גוזני
"חיכינו שנתיים בגלל הבטחות הממשלה הקודמת, בין השאר בגלל תוכנית מע"מ 0% של שר האוצר הקודם, והמחיר ששילמנו היה גבוה. בתקופה הזו מחירי הדירות זינקו"

בין החברות שהשתתפו ביריד היו בין השאר שיכון ובינוי, חברת לוינשטיין, קבוצת כנען, אמירי גן, אפריקה ישראל, בוני התיכון, אשדר, אפריקה ישראל מגורים, דונה, פרשקובסקי ורייסדור. מבצעים נוספים ביריד הוצעו גם בפרויקטי מגורים חדשים המיועדים לרוכשי דירה ראשונה.

כך, למשל, חברת אפי קפיטל הציעה בפרויקט AQUA בחדרה, הכולל 630 יח"ד ב-11 מגדלים בשכונת עין הים, הנחה של 100,000 שקל על 30 דירות בפרויקט. בנוסף החברה הודיעה כי תינתן הלוואת מימון עד מיליון שקל על דירות המיועדות לאכלוס בנובמבר-דצמבר 2015, במסגרתה יוכלו הרוכשים לשלם רק ב-2018. בפרויקט opark בשכונת נווה אור באור עקיבא, הכולל 400 יחידות ומשווק על ידי חברת שניר, החלה אפי קפיטל בפריסייל במסגרתו יימכרו דירות 4 חדרים החל מ-990,000 שקל.

"המטרה שלנו היום היא לקנות דירה. אנחנו מוכנים גם להרחיק מאזור המרכז ובלבד שנקנה. חיכינו שנתיים בגלל הבטחות הממשלה הקודמת, בין השאר בגלל תוכנית מע"מ 0% של שר האוצר הקודם, והמחיר ששילמנו היה גבוה. בתקופה הזו מחירי הדירות זינקו ושכר הדירה בעיר הרצליה שבה אנחנו מתגוררים כיום בשכירות קפץ ב-1,000 שקלים לחודש. היום אנחנו כבר לא מאמינים לממשלה שהמחירים יירדו – המטרה היא לקנות דירה", אומרים מיכל וג'ראד וולטרס, הורים צעירים בשנות ה-30 לחייהם, שהגיעו ליריד בחיפוש אחר דירה ראשונה.

מי שעוד טוען כי השוק מפגין אדישות מוחלטת נוכח צעדי הממשלה, הם סוכני המכירות בשטח. יעקב עייש, סוכן מכירות של חברת נוה מקבוצת נכסים ובניין, המשווק את פרויקט נוה אביבים במרכז העיר נתניה, מציין כי אתמול נמכרו בפרויקט שלוש דירות למשקיעים מצרפת. "מס הרכישה לא מטריד את המשקיעים, זה ממש לא עניין שהם לוקחים כשיקול בחתימת החוזה". פרויקט נוה אביבים, הכולל 350 יחידות דיור בארבעה מגדלי מגורים במרכז נתניה, מציע כיום דירות במחירים ממוצעים של 1.6-2 מיליון שקל. "נכון להיום מכרנו כ-100 דירות בפרויקט, כ-40% מהן למשקיעים וחלקן מהימים האחרונים, לאחר שהמס כבר עלה", הוא מדגיש.

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה, התייחס אף הוא למהלכי הממשלה ואמר כי "העלאת מס הרכישה נועדה להעשיר את קופת האוצר ולא כדי לסייע בהפחתת הביקושים על ידי המשקיעים. הצורך היום של המשקיעים הקטנים היא לקנות דירה כהשלמה לפנסיה וכתחליף להשקעות אחרות - חזק יותר מהעלאה של מס בכמה עשרות אלפי שקלים. משקיעים שאין להם פשוט יקנו דירות זולות יותר".

מבצעים נוספים שהוצעו ביריד הם אלו של חברת דונה אשר הציעה בחריש אפשרות לשלם 20% משווי הדירה במעמד חתימת החוזה והיתרה עם האכלוס. קבוצת כנען המארגנת קבוצות רכישה הציעה אף היא מחירים מיוחדים בפרויקטים touch ו ו-smart towers ברמת גן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully