וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים: מעתה אפשר לדווח על עסקות נדל"ן דרך האינטרנט

יעל דראל

23.6.2015 / 11:38

לאחר פיילוט בן חצי שני הודיעה הרשות כי תאפשר להגיש דיווחים על עסקות מקרקעין באמצעות האתר שלה, וכך ייחסך הצורך להגיע למשרדיה האזוריים. מהשנה הבאה ייהפך הדיווח המקוון לחובה

משה אשר.
מנהל רשות המסים, משה אשר

הקץ לדיווחים השגויים והמידע הלקוי? בתום פיילוט של כחצי שנה, הודיע מנהל רשות המסים, משה אשר, על פתיחת האפשרות להגיש דיווחים על עסקות מקרקעין באמצעות דיווח מקוון באינטרנט. הרקע למהלך נעוץ הן ברצון לייעל את הדיווח ולהפוך את המערכת לנגישה יותר, והן בעובדה כי עד היום נמצאו ליקויים רבים בדיווחי רשות המסים בנוגע לעסקות נדל"ן – אם בשל טעויות דיווח מצד מבצעי העסקות ואם בשל טעויות הקלדה של עובדי המשרד. כמו כן, כיום המידע של עסקות נדל"ן המדווחות לרשות המסים מופיע בעיכוב של כשלושה חודשים – עיכוב שאותו המערכת החדשה צפויה לחסוך בעתיד.

המהלך צפוי לחסוך למייצגים את הצורך להגיע למשרדים האזוריים וצפוי להערכת רשות המסים לקצר משמעותית את זמני הטיפול. ברשות ציינו כי מהלך זה עומד גם בסטנדרט הסביבתי החדש של "רשות ללא נייר". "הדיווח המקוון יביא גם לטיוב ניכר של נתוני העסקות המפורסמים לציבור במערכת מידע נדל"ן, שמעתה יהיו מלאים יותר בשל השימוש בשדות חובה", נמסר.

המהלך מגיע לאחר תקופה של כחצי שנה, שבה נערך פיילוט מצומצם בחלק ממשרדי מיסוי המקרקעין האזוריים והוכתר בהצלחה. עם זאת, בשלב זה הדיווח המקוון הנו וולונטרי וניתן יהיה להמשיך להגיש את הדיווחים באופן ידני - כפי שנעשה עד היום על מנת לאפשר מעבר הדרגתי. הדיווח המקוון ייהפך לחובה על פי ההערכות רק ב-2016, לאחר שיאושרו התקנות שאותן מגבשים כעת ברשות.

בשלב זה פתוח הדיווח המקוון בעיקר לציבור עורכי הדין המייצגים דרך אתר האינטרנט של רשות המסים. באמצעות המערכת, על המייצג למלא את טופס ההצהרה המקוון ולצרף כקובץ סרוק את המסמכים הרלוונטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully