וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכאוס ברשות המקרקעין: מנהלי המחוזות תוקפים את הוועד

יעל דראל

18.6.2015 / 15:25

רמ"י, השולטת על 93% מקרקעות המדינה, מתנהלת ללא מנכ"ל בעקבות חקירתו של בנצי ליברמן. שר האוצר הבטיח לפרק את הרשות, אבל נכון להיום - אין תוכנית ברורה

בנצי ליברמן. ראובן קסטרו
בנצי ליברמן/ראובן קסטרו

הברדק ברשות מקרקעי ישראל מחריף: מהפיכת הדיור שאותה הבטיח שר האוצר, משה כחלון, נשענת במידה לא מבוטלת גם על תפקודה של רשות מקרקעי ישראל – הגוף השולט על 93% מקרקעות המדינה ואחראי על שיווקן. אלא שעל-אף שרמ"י הוכפפה לאחרונה למשרד האוצר, המצב בה אינו מבשר טובות: כארבעה חודשים לאחר החקירה הפלילית ויציאתו לחופשה של מנכ"ל הרשות, בנצי ליברמן, ממשיכים עובדי הרשות לנהל מאבקים פנימיים סוערים, הן מול מחליפתו של ליברמן, ליאורה טושינסקי, והן מול נציגי הוועד.

כיממה לאחר הפרסום בוואלה! נדל"ן שבו נחשף מכתב חריף של ועד העובדים ברמ"י, שהאשים את טושינסקי בהתנהלות דורסנית ופוגעת כלפי העובדים, וכלל איום מצד חברי הוועד לשתק את הרשות – ממשיכות הרוחות לסעור. לידי וואלה! נדל"ן הגיעו מכתבים נוספים מטעם עובדים ברשות, בהם מנהלי מחוזות, המבקשים להוקיע את פעילות הוועד ולגבות את התנהלותה של ממלאת המקום.

במכתב, שאותו ניסחו תמיר ברקין, גבי ויסמן, חלי קונטנטה, דפנה כהן הלינגר, אוהד עיני וערן ראובני - מנהלי המרחבים העסקיים ברמ"י – נכתב כי "כמנהליהם הישירים של למעלה מ-60% מכלל עובדי הרשות, מעולם לא הופנתה אלינו פניה מעובדינו בהקשר לטענות המועלות במזכר זה ביחס לליאורה (טושינסקי). ההפך הוא הנכון. אנו עדים, שמיומה הראשון ברשות, מובילה ליאורה מהלכים שמהותם שיפור הרשות בכל הנוגע לנהלי עבודה, תשתיות מחשוב, שיפור תנאי העובדים, שיפור התנאים הפיזיים, הדרכות, הכל בשיתוף תמידי של נציגים מהמרחבים, נושאים שמרביתם הוזנחו במהלך שנים ארוכות, וזאת בהצלחה מרובה. אכן ארוכה עוד הדרך, אך אנחנו מרגישים שלמרות המהמורות הרבות בדרך, אנחנו בדרך הנכונה לארגון טוב יותר".

במכתבם מתייחסים מנהלי המחוזות לאיומי ועד העובדים לשתק את פעילות הרשות וציינו: "דווקא בימים אלו, שבהם הרשות יותר מתמיד נמצאת אל מול אי ודאות ביחס לעתידה, חובתנו להיות מאוחדים ולהראות מה אנחנו יודעים לעשות. חרמות רק משחקים לידי אלו שרוצים בשיטתם להביא לפרוק הרשות, ואתם משמשים כלי משחק לידיים שלהם".

נכון להיום, על אף הבטחת הבחירות של שר האוצר כחלון לפרק את רשות מקרקעי ישראל עם היכנסו לתפקיד, אין עדיין תוכנית ברורה בנוגע לעתידה של הרשות. בתוך כך, מאז הודיעה המשטרה בפברואר על תשתית ראייתית נגד ראש הרשות, בנצי ליברמן, בגין הפרת אמונים, לא בוצעו ברשות חילופי תפקידים מוסדרים וליברמן הודיע על יציאתו לחופשה.

חקירתו של ליברמן על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה העלתה חשד לניגוד עניינים בשורת החלטות שקיבל במסגרת תפקידו – בהם קידום ענייניה של חברת קרדן נדל"ן בפרויקט בלוד, שבו שימש יועץ טרם מינויו למנכ"ל רמ"י.

  • עוד באותו נושא:
  • רמ"י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully