עזריאלי רוכשת את בית הדיור המוגן פאלאס בת"א ב-270 מ' ש'

הקבוצה הגדירה בשנתיים האחרונות את תחום הדיור המוגן כמנוע צמיחה, על רקע מגמת העלייה בתוחלת החיים והמחסור הקיים בבתים חדשים המנוהלים בסטנדרטים גבוהים

קבוצת עזריאלי מעלה הילוך בפעילותה החדשה יחסית בתחום הדיור המוגן לאוכלוסייה המבוגרת. קבוצת הנדל"ן הגדולה בישראל הודיעה היום כי רכשה את בית הדיור המוגן "פאלאס" בתל אביב מידי צמד יזמיו, הלנה ויעקב שחם מפלורידה, תמורת 270 מיליון שקל במזומן (כ-70 מיליון דולר). כ-10% מהתמורה הועברו לנאמנות במעמד חתימת ההסכם, והיתרה תשולם במועד השלמת העסקה.

בית פאלאס הוא מתחם דיור מוגן מפואר ויוקרתי, שהוקם ב-2005 וממוקם ברחוב ויצמן בת"א על שטח של כ-30 אלף מ"ר, בצמוד לבית החולים איכילוב. פאלאס כולל שני מבנים בהם 231 יחידות דיור בתפוסה של 100%, וארבע מחלקות סיעודיות.

"מחויבים ונוכחים לטווח הארוך"

לדברי דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, פעילות הדיור המוגן משתלבת היטב בראייה האסטרטגית של הקבוצה ומהווה מנוע צמיחה נוסף לפעילות הנדל"ן שלה. "נכנסנו לתחום הדיור המוגן בכוונה ברורה להיות מחויבים ונוכחים לטווח הארוך", ציינה עזריאלי.

בתחילת דרכו הוחזק בית פאלאס בחלקים שווים בידי בני הזוג שחם וחברת דנאל הציבורית, אולם בנובמבר 2006 הפעילו הזוג שחם את מנגנון הבמב"י והציעו לרכוש את החזקות דנאל ב-15 מיליון דולר, ולפי שווי של 30 מיליון דולר (כ-115 מיליון שקל במונחי היום). בדנאל בחרו אז שלא לרכוש את החזקות בני הזוג באותו המחיר ומכרו את חלקם. מאז מחזיקים הלנה ויעקב שחם במלוא הבעלות על פאלאס, וכעת הם מסמנים לעצמם תשואה של 133% בתוך 10 שנים.

בני הזוג יעקב והלנה שחם מתגוררים ב-35 השנים האחרונות בפלורידה, ובבעלותם חברה מקומית לדיור מוגן. פאלאס היה הפרויקט הראשון שהקימו בני הזוג בישראל.

קבוצת עזריאלי, שהוקמה בידי היזם המנוח דוד עזריאלי ושבראשה עומדת כיום בתו דנה, פועלת בייזום נדל"ן מניב והשכרתו, הן בתחום הקניונים והן בתחום בנייני המשרדים. בשנתיים האחרונות הגדירה הקבוצה את תחום הדיור המוגן כמנוע צמיחה חדש, בין היתר על רקע מגמת העלייה בתוחלת החיים והמחסור הקיים בבתים חדשים ואיכותיים המנוהלים בסטנדרטים גבוהים. בראש פעילות זו בעזריאלי עומד יורם בן פורת, לשעבר מנכ"ל רשת הדיור המוגן "מגדלי הים התיכון".

"הביקוש גדל וההיצע לא מספק"

העסקה הנוכחית מצטרפת לשני פרויקטים בתחום הדיור המוגן שיוזמת הקבוצה בתחום, האחד במודיעין והשני בלהבים, אשר הקמתם טרם הסתיימה. הפרויקט במודיעין יכלול לאחר הקמתו 240 יחידות דיור מוגן, אגף סיעודי עם 72 מיטות ו-60 יחידות דיור תומך, בשטח כולל של 35 אלף מ"ר.

בלהבים נערכת הקבוצה להקים 360 יחידות דיור מוגן ו-72 מיטות באגף סיעודי, בשטח של 44 אלף מ"ר.

מנכ"ל קבוצת עזריאלי, יובל ברונשטיין, אמר היום כי הביקוש בתחום הדיור המוגן הולך וגדל, וההיצע הקיים כיום בישראל אינו מספק. לדבריו רשת הדיור המוגן של עזריאלי תאופיין באיכות ובסטנדרטים גבוהים, ותעניק יציבות כלכלית לדיירים שמפקידים את פיקדונותיהם בעת הכניסה לנכס.

ברונשטיין הוסיף כי בית פאלאס הוא אחד מהנכסים היוקרתיים ביותר בישראל בתחום הדיור המוגן, אולם הדגיש כי העסקה הנוכחית אינה מעידה כי בכוונת הקבוצה לרכוש נכסים נוספים בתחום. בעזריאלי מציינים כי התזרים הממוצע מהפעלת הנכס (FFO) צפוי לעמוד על כ-30 מיליון שקל בשנה, וכי לצורך קביעת ערך הנכס בעסקה נעשה שימוש בשיעור היוון שבין 9% ל-9.25%. השלמת העסקה מותנית באישור הממונה על ההגבלים העסקיים.