וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום מוסכים: שכונה חדשה של כ-500 יחידות דיור בבני ברק

יעל דראל

16.6.2015 / 16:04

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה תוכנית לשכונה חדשה במתחם לובינסקי בבני ברק, שתכלול בין השאר פארק, גני ילדים ומדרכות רחבות

חרדים בבני ברק. מרץ 2015. ראובן קסטרו
בני ברק/ראובן קסטרו

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה את תוכנית מתחם לובינסקי בבני ברק להקמתן של כ-500 יחידות דיור חדשות, במקומו של מתחם המוסכים וסוכנויות הרכב באזור.

האזור, בשטח כ-40 דונם, ממוקם בדרום מזרח העיר בין רחוב הרב כהנמן במערב וכביש מס' 4 במזרח . על-פי התוכנית, יפונו סוכנות כל הרכב והמוסך הקיים במקום לטובת הקמת שכונת מגורים חדשה הכולל כ-500 יחידות דיור בשטח עיקרי ממוצע של 100 מ"ר - שמהן יוקצו 20% לטובת דירות קטנות בשטח עיקרי של 63 מ"ר.

על-פי התוכנית, חלק ממבנה סוכנות כלי הרכב יוסב למבנה מסחר ותעסוקה, שישרת את תושבי השכונה והאזור. בהודעת הוועדה צוין כי "מעליו תתאפשר הקמה של מבנה ציבור רב תכליתי הכולל מוסדות חינוך תרבות ודת באופן שיאפשר לתושבי השכונה החדשה להסתייע במוסדות ציבור קרובים לביתם ללא צורך להזדקק לכלי תחבורה".

שכונת המגורים החדשה תכלול פארק מרכזי בשטח של 3 דונם ,לצד שבילי הולכי רגל ומדרכות רחבות הכוללות עם עצי צל לאורכם. בנוסף כוללת התוכנית הנחיות להקמתם של כ-20 גני ילדים שישולבו בקומת הקרקע של מבני המגורים ויכללו חצר משותפת בשטח של כ-150 מ"ר.

במשרד הפנים הדגישו כי לצורך מענה בבעיות התנועה לאורך רחוב הרב כהנמן התוכנית כוללת יצירת כביש היקפי אשר יקשר בין שכונת רמת אלחנן צפונית לתוכנית לשכונה החדשה וכי בתוכנית נכללו הוראות להקמת חניון ציבורי תת קרקעי שישרת את תושבי הסביבה.

התוכנית שאושרה שונה מהתוכנית המקורית בעיקר בהיבטים סביבתיים, עקב דרישת המשרד להגנת הסביבה. במשרד הפנים ציינו כי "התוכנית מהותית לאור מרחקי הבטיחות הנדרשים עקב המטרדים הנובעים מכביש 4 והנחיות המשרד להגנת הסביבה, היא כוללת טיפול בקרקעות מזוהמות שזוהמו בעקבות המוסכים והשימושים הנלווים, הנחיות למיגון אקוסטי של המגרשים הפונים לכביש ותנאים לאיכלוסם".

  • עוד באותו נושא:
  • בני ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully