וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלנים תומכים בכחלון, אך מזהירים: "השוכרים ישלמו את המחיר"

יעל דראל

11.6.2015 / 8:49

מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אליאב בן שמעון, אמר בתגובה להצגת פרטי תוכניתו של שר האוצר אמש כי "הצעדים בהחלט לסייע באופן משמעותי להסרת חסמים ולהאצת הבנייה. נכון יעשה השר אם ידחה את הגדלת מס הרכישה למשקיעים"

כניסת השר משה כחלון לתפקיד שר האוצר, מאי 2015. נועם מושקוביץ
שר האוצר, משה כחלון/נועם מושקוביץ

השלב הראשון בתוכניתו של שר האוצר, משה כחלון, שיגיע לאישור קבינט הדיור בתחילת השבוע הקרוב, זוכה לתמיכה עקרונית מצד התאחדות בוני הארץ (התאחדות הקבלנים). זאת, לעומת הביקורת הקשה שמתחו על צעדיו של שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, כשהעריכו כי תוכניותיו לא יסייעו לפתור את מצוקת הדיור.

אמש חשף כחלון את פרטי השלב הראשון של תוכניתו. בין השאר מתכוון שר האוצר להעלות את מס רכישה למשקיעים ל-8%-10%, לצמצם את תקופת הפטור ממס שבח עבור דירות בירושה, לעודד את המרתן של דירות מגורים המשמשות כיום למשרדים – לטובת מגורים, לאפשר מסלול מקוצר לפיצול דירות להשכרה ועוד.

מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, אליאב בן שמעון, אמר בתגובה לתוכנית הדיור החדשה כי "ההחלטות שקיבל קבינט הדיור בשבוע שעבר וההחלטות הצפויות לעלות לדיון בו בשבוע הבא, יכולות בהחלט לסייע באופן משמעותי להסרת חסמים ולהאצת הבנייה לשם הפחתת מצוקת הדיור".

עם זאת, בן שמעון הבהיר כי העלאת מס הרכישה בשלב זה צפויה להערכתו לגרום נזק. "הגדלת מס הרכישה על דירות להשקעה עלולה לפגוע דווקא בזוגות צעירים, במחסורי דירות ובסטודנטים שוכרי הדירות שאין ביכולתם להשיג הון עצמי לשם רכישת דירה, ושכר הדירה שהם משלמים צפוי לעלות כתוצאה מירידה בהיצע הדירות להשכרה. נכון יעשה השר אם ידחה החלטה זו עד למצב שבו ימוסד ויפעל כאן שוק שכירות משוכלל וזמין, שיבטיח הצע דירות זמין לשכירות במחירים סבירים. אנו, בוני הארץ, נמשיך לעמוד לרשות הממשלה ולהציע לה את הידע המקצועי שיכול לקדם פתרונות ישימים לחסמים בענפי הבנייה והתשתית".

אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן, אמר בתגובה לתוכנית כחלון, כי "התוכנית מאכזבת מאוד. היא אינה נוקטת ביעדים ומטרות ברורים תוך הצבת לוחות זמנים. לרוב, תוכניות שאינן ברורות, אינן מדידות וצפויות לא להצליח. תוכנית שמורכבת מכל כך הרבה סעיפים קטנים מכסה לרוב על היעדר מהות".

תמיר הוסיף כי "התוכנית אינה מהפכנית, והיא יותר המשך של אותו דבר ואותם דברים שעליהם מדברים כבר הרבה זמן. העלאת מסים תגרור לטעמי עלייה במחירים, כל עוד אין טיפול מהפכני ביצירת היצע גדול ומספק. התוכנית כולה תקום וטיפול על היכולת להציף את השוק בכמויות גדולות של קרקעות במקומות הנכונים ובזמן מהיר. כל שאר הסעיפים בתוכנית חסרי משמעות במקרה הטוב, ורוב הסיכויים שכל מה שהם יעשו זה יותר ביורוקרטיה ולחצים להעלאת מחירים".

כחלון נלחם במשקיעים: יעלה את מס הרכישה ל-10%-8%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully