וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורום לדמוקרטיה ליועמ"ש: פסול מינוי אביגדור יצחקי לראש מטה הדיור

יעל דראל

10.6.2015 / 12:43

יצחקי משמש במקביל ראש מוסדות התכנון הארציים ולטענת הפורום, אינו יכול כהן במקביל בכל התפקידים בשל ניגוד עניינים מובנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביגדור יצחקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאבק נגד מהלכי האוצר בתחום הדיור עולה מדרגה: הפורום לדמוקרטיה בתכנון, הכולל כ-20 ארגוני חברה וסביבה בהובלת החברה להגנת הטבע, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לפעול לפסילת מינויו של ראש מטה הדיור החדש, אביגדור יצחקי, המשמש במקביל כראש מוסדות התכנון הארציים. בפנייתם טוענים הארגונים כי יצחקי אינו יכול לכהן במקביל בכל התפקידים שאושרו לו בשל ניגוד עניינים מובנה.

על פי תוכניתו של כחלון, שאושרה השבוע בקבינט הדיור - וזוכה לתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו - צפוי יצחקי לשמש הן יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר והן יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, לצד כהונתו כיו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), יו"ר הוועדה לדיור לאומי, ויו"ר הועדה למתחמים מועדפים, האחראית על תכנון מואץ של תוכניות מגורים גדולות.

בפנייתם ליועץ המשפטי לממשלה ציינו הארגונים כי יו"ר מטה הדיור הוא גורם מטה במשרד האוצר, שתפקידו לקדם את התיאום בין הגורמים הממשלתיים העוסקים בדיור, אך כי יו"ר המועצה הארצית, לעומת זאת, נדרש להיות ממלכתי ולאזן בין שיקולי דיור לבין שיקולי פיתוח אחרים, בהן שיקולי שימור או סביבה. "כיצד ניתן להלום שאדם, שתפקידו המוצהר הוא קידומה של בנייה למגורים, הוא שיעמוד בראשם של מוסדות התכנון הארציים", נכתב.

הארגונים ציינו כי מינויו של יצחקי לתפקידים אלו צפוי לפגוע באמון הציבור במערכת התכנון ובפנייתם ביקשו כי היועץ המשפטי לממשלה יפעל למען עצמאותן של מוסדות התכנון. פניית הארגונים ליועץ המשפטי לממשלה מגיעה על רקע כנס חירום שמתקיים היום בכנסת (ד'), תחת הכותרת "דיקטטורה במערכת התכנון", שיזמה קבוצה של חברי כנסת, בהם ח"כ דב חנין (חד"ש) והחברה להגנת הטבע. במשרד האוצר סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully