וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון דואג לבית: חתם על הסכם לקידום 7,700 יחידות דיור בחיפה

יעל דראל

9.6.2015 / 13:58

במסגרת ההסכם, שעליו חתמו שר האוצר וראש העיר חיפה יונה יהב, יחל פרויקט שיקוע הרכבת בעיר, ויפותח חלקו המערבי של הנמל - שבו יוקם מרכז עסקים ובילויים

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

שר האוצר משה כחלון וראש העיר חיפה יונה יהב חתמו על הסכם שיאפשר לראשונה, מזה שנים רבות, את פרויקט שיקוע הרכבת בעיר ואת קידום בנייתן של כ-7,700 יחידות דיור. פרויקט שיקוע הרכבת, שבעבר נוהל נגדו מאבק סביבתי נרחב, צפוי לעלות כ-1.3 מיליארד שקל - תקציב אשר חלקו יגיע ממשרדי האוצר והתחבורה וחלקו יגיע כהכנסה מתוספות הבינוי שיתאפשרו בעתיד בעיר.

פרויקט הרכבת צפוי לאפשר לראשונה את פיתוח רצועת החוף של העיר חיפה, שעד היום נחסמה עקב מסילת הרכבת העילית החולפת בין שכונות המגורים של העיר לבין חופיה. בכל הנוגע לקידומן של יחידות הדיור בעיר, משרד האוצר, השולט כעת במינהל התכנון ובמוסדות התכנון, צפוי להאיץ את קידומן של התוכניות השונות, שהתעכבו בחלקן שנים רבות במוסדות התכנון.

השר משה כחלון עם ראש העיר חיפה, יונה יהב, יוני 2015. ערן גילווארג
שר האוצר משה כחלון וראש העיר חיפה יונה יהב בחתימת ההסכם, היום/ערן גילווארג

שר האוצר כחלון, תושב העיר בעצמו, התייחס אמר כי בהיותו חיפאי מדובר בצעד משמעותי: "זהו יום מרגש עבורי. חיפה לא נמצאת במקום הראוי לה והיא צריכה את העזרה של מדינת ישראל בשביל להגיע למקום הזה. אין עוד מקום בעולם שבו מדינה עומדת על מטרופולין אחד. בכל מקום יש לפחות 4 מרכזי ערים. אני שמח על חיזוק הנגב והדרום אבל עכשיו הגיע התור של חיפה. כל שקל שהמדינה לא תשקיע היום בחיפה עוד כמה שנים היא תצטרך להשקיע פי 10. יש לנו כוונה ליצור עוגן כלכלי מרכזי בעיר".

במסגרת ההסכם, צפוי להיפתח לציבור חלקו המערבי של נמל חיפה. במשרד האוצר ציינו כי לצד מסוף נמל הנוסעים , יפותח מרכז בילוי תוסס שיכלול בתי קפה, מסעדות, מסחר ומגורים, בסמוך לפרויקט קמפוס הנמל, השוק התורכי, כיכר פריז, המושבה הגרמנית אשר קודמו בשנים האחרונות באזור.

על פי ההסכם, שיקוע הרכבת יאפשר את פיתוח חזית הים וסביבתה הכוללים בנייה של כ-43,000 מ"ר של שטח מסחרי באזור בית המכס בעיר, לצד 200 יחידות דיור בקמפוס הנמל, 500 דירות באזור רחוב אל עתיקה (שמתוכן 100 על קרקעות מדינה), 300 יחידות דיור באזור תחנת בת גלים, ו-500 יחידות דיור בחזית הים העירונית לצד כ- 70,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, מלונאות ומסחר. בנוסף, סוכם כי ישווקו כ-4,400 יחידות דיור נוספות במבואה הדרומית, כ-1,300 יחידות דיור באזור בה"ד חיל הים, כ-380 יח"ד באזור מורדות לינקולן וכ- 500 יחידות דיור באזור סטלה מאריס.

כחלון התייחס לסיוע העירוני שהמדינה צפויה להעניק לחיפה ואמר: "אני פוגש ראשי רשויות שחושבים שזוגות צעירים הם תושבים גירעוניים. המושג הזה צריך לעבור מהעולם. מי שחושב שהוא יכול לפתור את משבר הדיור ללא ראשי רשויות וללא כסף פשוט טועה. מדינת ישראל צריכה להכניס את היד לכיס ולעזור לעיריות. אנחנו יודעים ומסוגלים לעשות את זה".

ראש העיר חיפה, יונה יהב, המתבטא בשנים האחרונות בביקורת רבה נגד מדיניות הממשלה כלפי פיתוח הפריפריה, בירך על ההסכם ואמר כי "מדובר בצעד חשוב בדרך למימוש התוכנית שהיא בעלת משמעות היסטורית עבור העיר חיפה ומשקפת את פרי היוזמה והמאמץ המתמשך של עיריית חיפה לפתח ולשקם את העיר התחתית וליצור במרכזה אזורי פעילות חדשים אשר ייצבו את חיפה כעיר חוף מהמובילות בעולם. רק שר חיפאי, חברתי ובעל ראייה הוליסטית כמו השר כחלון יכול להוציא תכנית גרנדיוזית כזו לפועל. השר כחלון מוכיח שוב ושוב שמדינת ישראל לא בנויה רק סביב כביש 1".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully