וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוכנית להקמת 1,300 חדרי מלון במצפה רמון

יעל דראל

9.6.2015 / 12:45

על פי התכנית ייבנו בעיר 6 בתי מלון בעת ובעונה אחת. מטרת התכנית היא קידום הכרזה על אזור המכתשים כאתר מורשת על ידי אונסקו

מכתש רמון. ShutterStock
מכתש רמון/ShutterStock

הוועדה המחוזית מחוז דרום אישרה אתמול (שני) את תוכנית הענק של רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות להקמתם של 6 בתי מלון במצפה רמון בהיקף של כ-1,300 חדרים. התוכנית, ששטחה 1,100 דונם, קודמה במשך שנים רבות במוסדות התכנון ומבקשת להפוך את מצפה רמון לאחד מיעדי התיירות המרכזיים בנגב ובכלל, לאחר שנים שבהם מספר חדרי המלון באזור היה מצומצם מאוד.

ברשות מקרקעי ישראל ציינו כי הקמת ששת המלונות, במקביל עם הקמתו שדה התעופה הבינלאומי החדש הצפוי להיבנות באזור הערבה, יאפשר לראשונה את מימוש הפוטנציאל של מכתש רמון – הנחשב לתופעה גיאולוגית בינלאומית וכי בנוסף, התוכנית תסייע ביצירת מקומות עבודה רבים באזור. אחת ממטרות התוכנית היא בין היתר קידום הכרזתו של מכתש רמון כאתר מורשת עולמי על ידי אונסקו – צעד אותו מבקשת מדינת ישראל לקדם מזה שנים רבות.

במסגרת התוכנית יפותח אזור שפת המכתש כרצועת גן פסלים בהיקף של כ- 25 דונם ולצדו יוקם "פארק המכתש" על שטח של כ- 170 דונם, במטרה ליצור ריאה ירוקה למצפה רמון שתכלול טיילות בהיקף של 25 דונם נוספים. ברשות מקרקעי ישראל הדגישו כי התוכנית אינה צפויה לפגוע באזור מבחינה סביבתית וכי היא תוכננה מבלי לפגוע בקו הנוף של תושבי מצפה רמון אל המכתש.

חגי סלע מתכנן מרחב עסקי דרום ברשות מקרקעי ישראל, התייחס לאישורה בוועדה ואמר: "אנו מברכים על אישור התכנית שקידומה נמשך שנים ארוכות. מתחם התיירות החדש ישים את מצפה רמון על מפת התיירות ויגדיל משמעותית את היצע חדרי המלון בעיר. המלונות הצופים אל המכתש יספקו חוויה מדברית מיוחדת במינה לנופשים ויהוו מוקד משיכה גדול לעיר".

  • עוד באותו נושא:
  • מצפה רמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully