וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חברה קבלנית קורסת: ביהמ"ש אישר את בקשת גיה בנייה להקפאת הליכים

יעל דראל

8.6.2015 / 20:32

בבקשה להקפאת הליכים טענו נציגי החברה כי נקלעה לקשיים כלכליים. לגיה כמה פרויקטים למגורים בהיקף של כ-170 מיליון שקל

פועל באתר בנייה. ShutterStock
פועל באתר בנייה/ShutterStock

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, אישר את בקשתה של חברת גיה בנייה ופיתוח בע"מ, חברה קבלנית בעלת סיווג קבלני בדירוג הגבוה ביותר, להקפאת הליכים ומינה את עו"ד אלונה בומגרטן ממשרד נשיץ ברנדס אמיר ואת עו"ד רמי קוגן לנאמניה. החברה, שבבעלות אליהו אוהב ציון, יוסף גרינס ודקל סלקטר, הגישה לפני חמישה ימים בקשה להקפאת הליכים על רקע קשיים כלכליים שאליהם נקלעה בכמה פרויקטים שאותם היא מבצעת בתחום הבנייה למגורים. במהלך הדיון התנגדו חלק מנושי החברה, וכן נציגי העובדים המועסקים בה, להקפאת ההליכים וביקשו לאפשר פרק זמן של שבועיים כתקופת ביניים שבמהלכה ניתן יהיה לבחון מספר מהלכים – בהם מכירתו של הסיווג הקבלני של החברה, שבשלב זה נחשב כאחד מנכסיה המרכזיים.

מפרוטוקול הדיון עולה כי החברה פעילה כעשר שנים וכי נכון לכיום היא בונה כ-200 יחידות דיור בקריית גת וכן פעילה בפרויקטי מגורים בנס ציונה.

במסגרת הבקשה להקפאת ההליכים שהוגשה לבית המשפטז נכתב בין השאר כי "בקשה זו מוגשת בבהילות, שעה שנכון למועד הגשת בקשה זו, עומדת החברה בפני קריסה כלכלית טוטאלית, עת היום, יום ה-1 ביוני 2015 בשעות הצהריים, עתידה להיחלט ערבות בנקאית בסך של 1.26 מיליון שקל שניתנה לטובת אחד ממזמיני הפרויקטים, כאשר דרישת החילוט נשלחה אל הבנק מפיק הערבות לפני שבוע ימים, אך בשל ניצול מצוקתה הכלכלית של החברה, עת למעשה הפרויקט הסתיים ולמזמין זה חוב כלפי החברה בסך של למעלה מ-2 מיליון שקל".

במסגרת הבקשה נכתב עוד כי בנוסף לדרישה האמורה, קיימות עוד דרישות לחילוט ערבויות. כאמור, לחברה כמה פרויקטים למגורים שאותם היא מבצעת נכון למועד זה בהיקף של כ-170 מיליון שקל.

"המדובר בחברה אשר הרכוש הקבוע שבבעלותה מהווה אחוז קטן משווייה, שמרביתו מתבסס על המוניטין שלה, הסיווג הקבלני שלה (הגבוה ביותר - ג'5) וניסיונה רב השנים כקבלן מבצע ראשי בתחום הבנייה למגורים. בנוסף, החברה מבצעת נכון למועד הגשת בקשה זו 9 פרויקטים, מרביתם במרכז הארץ, אשר שוויים הכולל עומד על סך של למעלה מ-170 מיליון שקל", נכתב בבקשה.

  • עוד באותו נושא:
  • גיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully