וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירוקים נגד כחלון: השתלטות האוצר על מערכת התכנון תפגע בציבור

יעל דראל

3.6.2015 / 16:01

לטענת הארגונים הירוקים בתחום הדיור, השתלטותו המתוכננת של האוצר על מינהל התכנון ועל רשות מקרקעי ישראל תחליש משמעותית את עצמאותן של הוועדות הארציות והמחוזיות

כניסת השר משה כחלון לתפקיד שר האוצר, מאי 2015. נועם מושקוביץ
שר האוצר, משה כחלון/נועם מושקוביץ

התנגדותם של הארגונים הסביבתיים והחברתיים למהלכיו של שר האוצר, משה כחלון, בתחום התכנון עולה מדרגה: הפורום לדמוקרטיה בתכנון, שהוקם השבוע ביוזמת החברה להגנת הטבע, שיגר היום (ד') פניה לשר האוצר בבקשה לעצור את תוכניתו המתגבשת בתחום הדיור, שבמסגרתה צפוי משרדו - אשר יחלוש מעתה על מינהל התכנון ועל רשות מקרקעי ישראל – להחליש משמעותית את עצמאותן של הוועדות הארציות והמחוזיות.

"נראה כי יש כוונה של האוצר להשתלט על כל מערכת התכנון, ששמרה עד כה על עצמאות ונתנה ביטוי לקולות השונים במרחב הציבורי. אנו חוששים כי תיווצר מערכת החלטות הומוגנית, המבוססת על ראייה כלכלית בלבד, ומגוון הדעות המקצועי שהיה קיים עד כה במוסדות התכנון, ייעלם", ציינו במכתבם.

בין הארגונים בפורום חברים בין השאר גם עמותת אדם, טבע ודין, האגודה לזכויות האזרח, האגודה לצדק סביבתי ועמותות במקום ומרחב. במכתבם מתריעים הארגונים כי מלבד החלשת עצמאותן של הוועדות והגדלת כוחה של הממשלה, עשוי המהלך לגרום נזק ציבורי. "כולנו מכירים את מצוקת הדיור ורובנו סובלים ממנה, אך הדרך לפתרון אינה פגיעה בכל מערכת התכנון, אלא דרך נקיטת אמצעים אחרים. פגיעה במערכת התכנון עלולה להוביל לפגיעה בציבור, אשר דיור בלבד אינו מספק את המענה הנדרש עבורו להבטחת איכות חיים ראויה", לשון המכתב.

עד כה טרם פורסמה תוכניתו הסדורה של שר האוצר בתחום הדיור ובימים אלה מצויים סעיפיה בדיונים אינטנסיביים במשרד האוצר וברשות מקרקעי ישראל – דיונים שעתידים להסתיים בימים הקרובים, עקב רצונו של כחלון להביא את תוכניתו לישיבת קבינט הדיור הקרובה, ביום שני. התוכנית הכוללת, אשר צפויה לכלול הן צעדים להגדלה משמעותית של היצע הדירות והן צעדים נוספים בתחום שיווק הקרקעות והמיסוי.

כחלון צפוי להביא לישיבת הקבינט גם את ההחלטה על מינויו של אביגדור יצחקי לראש מטה הדיור. יצחקי, אשר כיהן כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה בכנסת הקודמת, כיהן גם בתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת כהונתו של אריאל שרון. החלטת הקבינט צפויה לכלול בין השאר גם את ההחלטה להעביר את מינהל התכנון ממשרד הפנים אל סמכותו של משרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully