וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך אישרה עיריית ת"א לפצל דירות - ואז תבעה את הבעלים

יעל דראל

2.6.2015 / 12:46

יותר מעשור אחרי שרכשו דירות ברחוב בן יהודה ופיצלו אותן בידיעת ובאישור כל הגורמים המוסמכים - נתבעו בני זוג על ידי אותה עירייה שניפקה את האישורים. השבוע דחה בית המשפט את התביעה

רון חולדאי, ינואר 2012. ארטיום דגל,
ראש העיר תל אביב, רון חולדאי/ארטיום דגל

עיריית תל אביב, שהגבירה בשנים האחרונות את מאבקה בדירות מפוצלות ובעבירות בנייה, איפשרה לבני זוג לפצל שתי דירות בבניין לשימור ברחוב בן יהודה בעיר - אך יותר מעשור לאחר מכן הגישה תביעה נגד בעלי הנכס - והפסידה.

ראשיתה של הפרשה עוד 1997, אז רכשו בני הזוג שתי דירות בבניין לשימור ברחוב בן יהודה: דירה אחת בקומה הראשונה בשטח 51 מ"ר, ודירה נוספת בקומה השנייה בשטח 60 מ"ר. בני הזוג, שרכשו את הדירות מחברת באוהאוס בע"מ, סיכמו עם החברה על חלוקת הדירות כבר בעת הרכישה ובין הצדדים סוכם כי החלוקה תבוצע במסגרת השיפוץ והליך שימורו של הבניין.

בהחלטה, שניתנה השבוע על ידי השופט גיא הימן בבית המשפט לעניינים מקומיים תל אביב, נקבע כי החלוקה היתה אמנם בלתי חוקית – ועמדה בניגוד לתנאי הייר הבנייה המקורי מ-1933 – אך בוצעה בחסות ובאישור עיריית תל אביב. העירייה, כך על פי ההחלטה, לא רק שהיתה מודעת לאורך כל התהליך לחלוקתן של הדירות, אלא גם סיפקה לבני הזוג את כל האישורים לצורך רישום הדירות המחולקות ברשם המקרקעין (טאבו) - ואף גבתה במשך שנים ארנונה עבור 4 הדירות, לאחר ששטחן נמדד בנפרד על ידי מודד מטעמה.

למעשה, רק ב-2011, למעלה מעשור לאחר שהוועדה המקומית בתל אביב העניקה את אישורה לקבלת טופס אכלוס לדירות (טופס 4), ולאחר שהעירייה עצמה סיפקה את אישורה גם לתעודת הגמר של הבניין, הגישה עיריית תל אביב תביעה נגד בני הזוג בטענה כי פיצול שתי הדירות ל-4 יחידות דיור איננו חוקי – וכי על בני הזוג להשיב את המצב לקדמותו.
בהחלטתו מתח השופט ביקורת על התנהלות העירייה, כמי שמופקדת על אכיפת חוקי התכנון והבנייה בעיר וציין: "פוקד אדם את ביתו העתידי, עיניו חוזות בגורמי העירייה, מעורבים לפרטי פרטים במה שמותר ואסור לבנות בו, צופה הוא באלה ועל פיהם יישק דבר באתר הבנייה".

עו"ד אביב טסה שייצג את בני הזוג בהליך, ציין בשיחה עם וואלה נדל"ן: "מדובר בפסק דין יוצא דופן מכיוון שהעירייה התנהלה בבריונות על מנת לכסות על מחדליה, אך בית המשפט בחר לעמוד לצדם של הדיירים. מדובר בעירייה הכי גדולה בישראל ובחברה קבלנית שמבצעת עשרות פרויקטי שימור ברחבי העיר, אך מעניין שעיריית תל אביב בחרה שלא לתבוע את החברה, אלא רק את הרוכשים".
מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "פסק הדין התקבל. העירייה תלמד אותו ותגיב על פי הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully