69 דירות יוקצו להשכרה בפרויקט דיור בר-השגה ראשון בת"א

כתוצאה מהמהלך תספוג עיריית ת"א את כל עלות בניית פרויקט גני שפירא בדרום העיר ■ בתכנון המקורי הוקצו 45 דירות להשכרה ובהגרלה בחודש דצמבר הסתערו מאות תושבים להשתתף בה

בנייתו של פרויקט גני שפירא, פרויקט הדיור בר השגה הראשון שבנתה עיריית תל אביב בדרום העיר הושלמה והחברה המבצעת, שלום את נתן עומדת למסור את הדירות לעירייה. בתוך כך, למרות התכנון המקורי של עיריית תל אביב-יפו להעמיד למכירה 24 מהדירות בפרויקט, בוועדת הכספים של העירייה אושר להעמיד גם אותן להשכרה.

המשמעות: עוד 24 דירות להשכרה ארוכת טווח בשכר דירה מפוקח שיצאו להגרלה. במקביל, כתוצאה מהמהלך תיאלץ העירייה לספוג את כל עלות בניית הפרויקט.

פרויקט גני שפירא נבנה בשכונת שפירא שבדרום העיר וכולל סך הכל 69 דירות. על פי התכנון המקורי 45 דירות, בשטח ממוצע של כ-80 מ"ר, ייועדו להשכרה במחיר שכירות קבוע מראש. הגרלה לזכות לשכור את הדירות הללו כבר התקיימה בחודש דצמבר האחרון וזוכים כבר נבחרו.

את הפרויקט שבנייתו הושלמה לאחרונה תכננה אורית מילבואר ממשרד אייל אדריכלים.

כעת, תערוך העירייה הגרלה נוספת ל-24 הדירות שיעמדו להשכרה ולא למכירה. הגרלה זו תיערך בחודשים הקרובים ותאפשר לזוגות עם ילדים להגיש מועמדות. להגרלה ניגשו מאות מתושבי העיר ובמסגרתה גם הוגרלה זכות לשכירת 37 דירות נוספות ששיפצה העירייה לאותה המטרה בשכונת יד אליהו. מי שהיה אחראי על שני הפרויקט מטעם עיריית תל אביב היא חברת עזרה וביצרון.

על פי קביעת העירייה צפוי שכר הדירה בדירות החדשות של פרויקט גני שפירא לעמוד על 2,900 שקל לחודש לדירת 3 חדרים ועל 3,100 שקל לחודש על דירות בנות 4 חדרים. הדירות המשופצות ביד אליהו יושכרו בעבור 1,125 שקל לחודש לדירות בשטח 25 מ"ר, 1,800 שקל לחודש לדירות בשטח 40 מ"ר ו-2,700 שקל לחודש לדירות בשטח 60 מ"ר.

המימון של הפרויקט שאושר על ידי ועדת הכספים העירייה עמד על כ-54 מיליון שקל. במקור התכוונה עיריית תל אביב לאפשר לשוק החופשי ליזום ולבנות את הפרויקט אולם מכרז שהוציאה העירייה בוטל. הסיבה לביטול המכרז הייתה הצעות שהגישו יזמים שלא עמדו ברף שהעירייה קבעה למחיר הקרקע.

בעירייה אישרו את הפרטים ומסרו: "עיריית תל אביב-יפו, בהנחיית ראש העירייה, עושה מאמצים גדולים על מנת להגדיל את כמות יחידות הדיור בר השגה בעיר ועל כן הוחלט, באופן מודע, לוותר על ההכנסה מהדירות שהיו מיועדות למכירה בשוק החופשי כך שיתווספו עוד דירות להשכרה עבור תושבי העיר כדיור בר השגה. לכשיאושר הנושא סופית הוא יפורסם, כולל פרטים לגבי הליך הגרלת הדירות הנוספות".