עיריית ת"א אישרה את הקמת המגדל הגבוה בישראל

התוכנית תכלול הקמת שני מגדלי משרדים בני 80 ו-50 קומות ושני מגדלי מגורים בני 45 קומות כל אחד, במקום בסיס הקריה בת"א

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל-אביב אישרה היום (ד') את תוכנית "קרן הקריה" להקמת קומפלקס משרדים, מסחר ומגורים בפינת הרחובות שאול המלך ודרך נמיר, שיכלול את המגדל הגבוה ביותר שהוקם עד כה בישראל בגובה 80 קומות.

התוכנית תכלול עד 770 דירות. הוועדה המקומית קבעה כי 20% מהשטח המיועד למגורים יוקצה ליחידות דיור קטנות, אשר שטחן יהיה עד 65 מ"ר עיקרי. שאר יחידות הדיור יהיו בשטח של כ-85 מ"ר עיקרי.

את התוכנית יזמה רשות מקרקעי ישראל, והיא כוללת כאמור הקמת דירות ו-100 אלף מ"ר משרדים. מדובר במתחם הממוקם בפינה הצפון מזרחית של הקריה, הכולל 38 דונם הנמצא בבעלות רשות מקרקעי ישראל וששימש עד היום את משרד הביטחון.

על-פי התוכנית שאושרה, יוקמו על השטח 240 אלף מ"ר של משרדים ומגורים, שיכללו שני מגדלי משרדים בני 80 ו-50 קומות, ושני מגדלי מגורים בני 45 קומות כל אחד, שיוקמו מעל קומה מסחרית. מגדל המשרדים שיכלול 80 קומות, יהייה גבוה משמעותית ממגדלי עזריאלי הנמצאים בסמוך לו. על גגות המגדלים יהיו שימושים מסחריים שיהוו "חזית חמישית" שתאפשר שהייה ושימוש. בין המגדלים תוקם כיכר שתכלול שטחי מסחר בדגש על בתי-קפה, ומעבר בין הרחובות שאול המלך ודרך בגין. מגדלי המשרדים מעוצבים כפריזמות משולשות והם קרויים בפי מתכנני המתחם "מגדלי הטובלרון", אליהם ייחשפו הנכנסים למרכז העסקים החדש של תל-אביב בדרך בגין. הפרויקט יכלול חניון תת קרקעי שהכניסות אליו יהיו מרחוב שאול המלך ומהמשך רחוב ויצמן. כמו כן, התוכנית נמצאת בסמוך לתחנת רכבת ארלוזורוב, לתחנת רכבת השלום, לתחבורה הציבורית בדרך נמיר, ובסמוך מאוד לתחנת הרכבת הקלה העתידית.

תוכנית "קרן הקריה" שאושרה בוועדה המקומית תידון בוועדה המחוזית עם המלצה להיקפי זכויות בנייה של כ-620% לשימושי תעסוקה, מסחר ומגורים, והיא תואמת מדיניות של שימושים מעורבים, לרבות משרדים, מגורים ומסחר. את התוכנית ערך משרד א.י. אדריכלות ובינוי ערים - יצחק חלפון.

"קרן הקריה" מהווה את המתחם השני שאישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל-אביב בשטחי מחנה צפון הקריה הכלול בהסכם לשיקוע הקו הירוק של הרכבת הקלה. זאת לאחר שבחודש נובמבר האחרון, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל-אביב את פרויקט מתחם כנרית בפינת הרחובות קפלן ולאונרדו דה וינצ'י הנמצא במתחם המערבי של הקריה. במסגרת פרויקט זה אושרה הקמת 287 דירות בשני מגדלים בני 44 קומות כל אחד. זאת בנוסף למבנה דו אגפי בן 6 ו-7 קומות, שיכלול דירות המיועדות להשכרה, משרדים ומסחר.

כזכור בחודש אוקטובר אישרה מועצת מקרקעי ישראל את ההסכם שנחתם בין עיריית תל-אביב, משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל, ומשרד התחבורה, לפיו על שטחי המדינה יוקמו 2,227 יחידות דיור חדשות בלב תל-אביב ששיווקן ליזמים יממן את שיקוע הקו הירוק של הרכבת הקלה בציר אבן גבירול באורך של 2.6 ק"מ. כאמור, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה עד כה 1,057 במתחם כנרית וקרן הקריה, מתוך 2,227 הדירות המתוכננות.

"חשיבותו של פרויקט קרן הקריה נמדדת במספר פרמטרים ביניהם מרכזיותו בהוויה העירונית, הגדרת מיקומו כמתחם המהווה נקודת ציון למגיעים לעיר ותכנונו כמתחם מעורב שימושים הנגיש לכל", מסרה מתכננת מחוז תל-אביב במינהל מקרקעי ישראל גילי טסלר. "כמו כן, המתחם נושא במטלה ציבורית חשובה שהינה שיקוע הקו הירוק של הרכבת הקלה בציר אבן גבירול, והוא מוסיף ותורם להגדלת היצע יחידות הדיור בעיר במיקום מרכזי".