וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רפורמת המרפסות תכשיר שחיתות גרועה מהולילנד"

רנית נחום-הלוי

29.2.2012 / 10:52

חברי הכנסת מאיר שטרית ואבישי ברוורמן יזמו כינוס מיוחד בניסיון לקביעת מהלכים לעצירת הרפורמה בחוק התכנון והבנייה באופן מוחלט. "החוק הזה יפגע בציבור בצורה קשה"

הממשלה והוועדה המשותפת שדנה ברפורמה לחוק התכנון והבנייה דחו אמנם את ההצבעות לאישור הרפורמה למושב הבא, אולם בכינוס מיוחד אותו יזמו ח"כ מאיר שטרית ואבישי ברוורמן, נמשך הדיון לקביעת מהלכים לעצירת הרפורמה באופן מוחלט, בטענה שהיא רק תכשיר מעשי שחיתות דומים לאלה שהתרחשו בפרשת הולילנד.

בכנס המיוחד השתתפו אנשי מקצוע רבים, כמו עו"ד עופר טויסטר, שמאי המקרקעין צבי צביקל, עורכי הדין צבי שוב ועופר אבן.

"החוק הזה יפגע בציבור בצורה קשה", אמר שטרית. "הרעיון של תכנית אחת בוועדה אחת הוא רעיון מטורף שיהפוך את פרשת הולילנד למשחק ילדים. תארו לעצמם מה יקרה בוועדות המקומיות כאשר אלו יוכלו על דעת עצמן להקים מגדל מגורים על קרקע או לשנות ייעוד של קרקע חקלאית, בגלל אינטרסים כלכליים. מה שהיה בהולילנד הוא כאין וכאפס. יש לתת לוועדה מחוזית לדון בתכניות פעמיים בשבוע, לא פעם בחודש כפי שמתקיים כיום. אני לא מכיר יזם שלא יהיה מוכן לשלם אגרה לקידום תכנית מפורטת. כל יזם ישמח לעשות את זה במקום הנזק שנגרם לו בעיכוב התכנית שלו".

ברוורמן אמר כי "רפורמת התכנון המוצעת רק תגרום לבירוקרטיה גדולה יותר. החוק הועבר במלואו לחברי הכנסת לפני שלושה ימים, באותו יום קיבלנו שלושה פרקים חדשים שכלל לא נידונו. אני מכיר את הכנסת 30 שנה, מאז 1981, אני לא זוכר שום חוק, אפילו לא חוק הגולן של בגין, שעבר תהליך כזה מכוער ומחטפי בכנסת. שלא נאמר שהחוק נולד בחטא ועבר ללא אישור שר הפנים, שלא היה שותף לו. האם שר היה מעז לקדם חוק מאחורי גבו?".

"חשבתי בזמנו שמטרת החוק היא נעלה", המשיך ברוורמן. "בפועל הוסיפו כאן סעיפים. מטרות החוק אינן ברורות ואפילו מתנהלת חקירה של מבקר המדינה. אנו עשויים למצוא את עצמנו בהתפרעות. המטרה שלנו היא להסיר את החוק".

"הרפורמה הזו תגרום לתגובה הפוכה גם במחירי הדירות, כאשר במקום לרדת הם רק יעלו ובכך מצוקת הדיור רק תגבר. הצעירים שמחו בקיץ האחרון, שנתנו תקווה למדינת ישראל, ימצאו עצמם גם בעוד 20 שנה בלי דירה בבעלותם".

"אחרי הרפורמה הזו יהיה חלק כמו חמאה להקים עוד פרשת הולילנד, אולי אפילו בלי הצורך לשחד", המשיכה ח"כ שלי יחימוביץ. "הקרקע הוא משאב שיש לנהוג בו בזהירות, ללא קיצורי דרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully