וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה: להוסיף 5% להיצע הדירות בכל פרויקט

רנית נחום-הלוי

20.12.2011 / 14:10

הוועדה בראשות פרופ' אמיר ברנע שבחנה דרכים להסרת חסמים ניהוליים וארגוניים בתחום התכנון והבנייה המליצה להעלות את היצע הדירות בכל פרויקט המקודם במרכזי הערים

שר הפנים וסגן ראש הממשלה, אלי ישי, הודיע היום כי יאמץ את המלצות הוועדה בראשות פרופ' אמיר ברנע שבחנה דרכים להסרת חסמים ניהוליים וארגוניים בתחום התכנון והבנייה.

עיקר המלצות הוועדה נוגע להגדלת היצע הדיור בשיעור של 5% בפרויקטים שונים המקודמים במרכזי הערים. המטרה של הגדלת ההיצע בפרויקטים מקודמים באה לעקוף בעיה מרכזית והיא בעיית התקנת תשתיות חדשות - מהלך כולל ומורכב שעלותו יכולה להגיע למאות מיליוני שקלים ואף מיליארדי שקלים. הוועדה בחנה וראתה כי תוספת של 5% תוך שימוש התשתיות הקיימות לא תיצור הכבדה משמעותית על התשתיות הקיימות.

ועדת ברנע המליצה עוד להקצות תקציב בהיקף של 80 מיליון שקל שיועברו לוועדות המחוזיות לצורך פיתוח תשתיות כפתרון לחסמים במטרה לקדם תוכניות בנייה למגורים.

בישראל כ-166 אלף יחידות דיור מאושרות אך רובן תקועות בשל חסמים שונים. הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, יוסף משלב, ציין לדוגמא כי במחוז כ-24 אלף יחידות דיור מאושרות, אך הן תקועות בגלל בעיות תשתיות, בהן הנחת תשתיות ביוב, הקמת מחלפים וכבישים. בנוסף, הקמתן וקידומן של כ-1,000 יחידות דיור בישוב פארדיס מותנות בביצוע קו ביוב בעלות של כ-8-7 מיליון שקל.

הוועדה המליצה עוד לשדרג את מערך כוח האדם המיקצועי והמינהלי של מוסדות התכנון ולהוסיף תקנים ולבחון תוכניות לפני שיגיעו לדיוני הוועדה כדי לחסוך בזמן.

בוועדת ברנע חברים נציגי משרד הפנים, השיכון, המשפטים, האוצר, השלטון המקומי ואנשי מקצוע נוספים. "כל חברי הוועדה ראו נכונות לאמץ ולשנות את הגישה כדי להגשים את המטרה של הגדלת היצע הדירות. הכוונה היא להסיר חסמים בתכנון ואנו עושים את בכמה דרכים כניצול התשתיות הקיימות, תוספת תקנים לוועדות ושינוי הבנייה בערים. תוספת של 5% לפרויקטים השונים עשויה להוסיף מאות ואלפי דירות בערים השונות".

במסגרת גיבוש המסקנות, נפגש פרופ' אמיר ברנע עם מספר גורמים רלוונטים, בהם מנהלת מינהל התכנון במשרד הפנים בינת שוורץ, מנהל מינהל התכנון לשעבר , האדריכל שמאי אסיף, מנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, ירון ביבי, עו"ד עופר טויסטר, פרופ' רחל אלתרמן מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים - הטכניון, פרופ' ארזה צרצמן מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully