וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני האוצר: מחירי דירות חדשות ירדו ב-11%

אריק מירובסקי

26.9.2011 / 8:31

על פי נתוני האוצר, חלה צניחה של 30% ברכישת הדירות לעומת יולי-אוגוסט אשתקד: הציבור רוכש דירות זולות יותר ובכמות קטנה יותר, והמשקיעים ממשיכים לעזוב את השוק

מחירי הדירות הגבוהים, הצעדים שנקטו בנק ישראל והממשלה, והמחאות הציבוריות, הביאו לירידה במחירי הדירות שנרכשו ביולי-אוגוסט, שמלווה בירידה בנפח העסקות - כך עולה מסקירת מינהל הכנסות המדינה לגבי יולי בשוק הדירות, שמלווה בנתונים ראשוניים גם מאוגוסט. אותם נתונים ראשוניים של אוגוסט מצביעים על האטה משמעותית בפעילות שוק הדירות, עם ירידה בשיעור של כ-30% במספר העסקות - הן לעומת יולי השנה והן לעומת אוגוסט 2010.

מחירי השיא של הדירות היו אחת הסיבות העיקריות לשינויים שמתחוללים כיום בשוק. בנוסף להם, צעדי בנק ישראל מהשנה האחרונה, שכללו העלאת ריביות, הנחיית בנקים להקשיח את התנאים למתן משכנתאות והגבלת תמהיל המשכנתאות בכל הקשור למסלולי ריביות משתנות - השפיעו מאוד על הציבור הכללי של רוכשי הדירות. צעדי האוצר להמריץ משקיעים למכור דירות להשקעה שרכשו, באמצעות הטבות מס, תוך איום לבטל פטורים ממיסוי באם לא ימכרו את דירותיהם עד סוף 2012, מרחיקים את המשקיעים מהשוק.

דירות למכירה. שי מכלוף
בתל אביב נרשם גידול של 35% במספר הדירות שמכרו משקיעים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה/שי מכלוף

המחיר החציוני של הדירות החדשות שנרכשו ביולי הגיע ל-960 אלף שקל, והוא משקף ירידה של 11% לעומת יולי 2010, ושל 1.1% לעומת יוני. הדבר משקף שתי תופעות: רכישת דירות זולות יותר על ידי רוכשי הדירות, בעיקר במקומות זולים שרחוקים מתל אביב; והורדת מחירי דירות על ידי קבלנים, שנוכחו שרוכשים לא מוכנים לקנות דירות במחירי השיא של 2010.

במקביל, עקב הטבות המיסוי, מנסים המשקיעים להיפטר ממלאי הדירות שצברו בשנים האחרונות. ביולי נרשמה עלייה של 12% במכירת דירות על ידי משקיעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נטישת המשקיעים את השוק בולטת במיוחד באזור תל אביב, שבו נרשם גידול של 35% במספר הדירות שמכרו משקיעים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully