וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנצי ליברמן מונה לתפקיד ראש מנהל מקרקעי ישראל

בנצי ליברמן, יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, מונה על ידי הוועדה שהוקמה לאחר פרישתו של המנהל הקודם, ירון ביבי. מינויו נעשה למרות מחלוקות שהתגלו בנושא בין השרים

ברוך-צבי (בנצי) ליברמן מונה היום (שלישי) לתפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל. בחתימת כתב המינוי נכחו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, יובל שטייניץ ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס.

ליברמן, בן 52 נשוי ואב לשישה ילדים, למד משפטים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן והוסמך כעורך דין. בעברו כיהן כיו"ר מועצת יהודה ושומרון, כראש המועצה האזורית שומרון, וכמנכ"ל מנהלת תנופה שעסקה במתן פתרונות דיור למפוני גוש קטיף.

בסוף חודש יולי הוקמה וועדה שתמליץ על מועמדים לתפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל, נוכח פרישתו של המנהל הקודם, ירון ביבי. בראש הוועדה עמד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אודי ניסן, ומנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מרדכי מרדכי.

עוד בנושא:
מינוי המנהל לרשות מקרקעי ישראל עשוי להתעכב
אטיאס ניצח: ראש מינהל מקרקעי ישראל התפטר
האם מנכ”ל מינהל מקרקעי ישראל יודח?

"רוח חדשה של עשייה"

בהודעה שנמסרה היום ממשרד הבינוי והשיכון נכתב, כי "האתגר הגדול ביותר הניצב כיום בפני ליברמן הוא ביצוע הרפורמה ברשות מקרקעי ישראל, והפיכתה לגוף חדש שיביא לצמצום הביורוקרטיה, התאמת מבנה הרשות לשינויים הנדרשים וייעול הטיפול במהירות התגובה מול האזרחים. אתגרים נוספים הניצבים בפני ליברמן הינם המשך יישום המדיניות להגדלת היצע הדירות בישראל, הרחבת שיווקי קרקעות המדינה באזורי הביקוש ובפריפריה, ויישום החלטות המועצה בעניין דיור בר השגה ודיור להשכרה".

השר אטיאס בירך על מינויו של ליברמן, וציין כי כניסתו לתפקיד מביאה רוח חדשה של עשייה לרשות. "אני מאמין כי הניסיון שמביא עמו ליברמן לרשות מקרקעי ישראל יתרום לעמידה באתגרים הרבים המונחים לפתחנו ובעיקר – הפיכת המנהל לרשות ביצועית, מקצועית ויעילה, והמשך המדיניות להגדלת היצע הקרקעות כפי שעשינו בשנתיים האחרונות ובאו לידי ביטוי בגידול של 50% בהתחלות הבנייה ולשיא של עשור בבנייה פעילה".

אטיאס הוסיף כי "מדיניות זו תימשך ביתר שאת, ובכוחות משותפים אני מאמין כי נוביל למציאות חדשה בתחום המגורים לזוגות צעירים, ולהיענות לקריאה המוצדקת של הציבור הישראלי לפתרונות בתחום הדיור".

לפני כחודש, דיווחו גורמים בממשלה כי המינוי עשוי להתעכב נוכח מחלוקת בין השרים האחראים עליו, שסיפרו כי חלקם לא מרוצים מהמועמדים הסופיים. גורם בממשלה אמר אז כי "שר הבינוי והשיכון אינו מסתכל על דעותיו הפוליטיות של אף מועמד. אם היה עושה זאת, לא היה דוחה מועמדי ש"ס רבים. כרגע, נראה שיש מחלוקת בין השרים בדבר המינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully