וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחצית הראשונה של שנת 2011: 22 אלף התחלות בניה

רם עוזרי

31.8.2011 / 15:42

על פי נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כמות התחלות הבנייה גדלה ב-15% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. העלייה הגדולה ביותר - במחוז דרום

עליית המחירים בשוק הנדל"ן הישראלי מגדילה את התמריצים של הקבלנים לבנות. גידול זה בא לידי ביטוי בנתונים שמפרסמת היום הלמ"ס. בשורה התחתונה, במחצית הראשונה של 2011 יצאה לדרך בנייתן של 22 אלף דירות - 15% יותר ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. וזה עוד לפני תכניות התמריצים שהוכרזו בעקבות מחאת הדיור.

העלייה המשמעותית ביותר במספר התחלות הבנייה נרשמה דווקא במחוז הדרום. שם, היה הגידול 55% - גידול חד בהרבה מהממוצע הארצי. ברחובות ובאשקלון הגדילו הקבלנים במיוחד לעשות כששילשו והכפילו (בהתאמה) את מספר התחלות הבנייה. מספר הדירות שבנייתן הושלמה במהלך התקופה היה דומה במחוז הדרום לזה של השנה שעברה.

ואולם, גם למבקשי הדיור בתל אביב יש בשורה חיובית בנתונים. מספר התחלות הבנייה בתל אביב גדל ב-28% ועמד במחצית הראשונה של 2011 על 2,717 דירות. במספר הדירות שבנייתן הושלמה ונכנסו בפועל להיצע הדירות בעיר חל גידול של 20%. בתקופה המדוברת דווח על גמר בנייתן של 2,343 דירות בעיר, לעומת 1,958 דירות באותה תקופה בשנה שעברה.

לעומת זאת, מבקשי הדיור במחוז ירושלים צריכים להיות קצת יותר מודאגים. מספר התחלות הבניה בבירה ירד ביחס לשנה שעברה ב-8% ועמד על 1,300 דירות. מספר הדירות שבנייתן הושלמה במחצית הראשונה צנח בשיעור חד של 28% וירד אל פחות מ-1,000 דירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully