וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה במכירת דירות במרכז - עלייה בפריפריה

אריק מירובסקי

28.8.2011 / 15:44

מנתוני הלמ"ס עולה כי נרשמה ירידה של 6% בכמות הדירות החדשות שנמכרו בחודשים מאי-יולי השנה. הירידה הגדולה ביותר היא במרכז בעוד במחוז צפון ובמחוז דרום נרשמה עליה

מספר שעות לאחר שמינהל הכנסות המדינה דיווח על ירידה של כ-16% במספר עסקות הנדל"ן ברבעון הראשון של השנה, מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים מהם עולה תמונה דומה, לפיה שוק הדירות הולך ויורד בכל הקשור למספר העסקות שנרשמות בו. מסקר "כמות מבוקשת של דירות חדשות" שהוצא לחודש יולי עולה כי נרשמה ירידה של 6% בכמות הדירות החדשות שנמכרו בחודשים מאי-יולי השנה, לעומת פברואר-אפריל, וירידה של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ככלל, מצאה הלשכה בסקר שלה כי החל מפברואר נרשמה ירידה חודשית ממוצעת של 2.5% במספר הדירות שנרכשות, לעומת עלייה של 1.5% בממוצע בחודשים אפריל-דצמבר 2010.

כפי שניכר גם מבדיקות אחרות, שיווי המשקל של שוק הנדל"ן נמצא בתהליך של מעבר לפריפריה. מרבית הירידות במכירות נרשמו במרכז הארץ, ואילו בפריפריה נרשמו גידולים במכירת הדירות: במחוז המרכז, שמרכז את עיקר מכירת הדירות בארץ, נרשמה ירידה של 1.3% במכירת דירות חדשות, ובשבעת החודשים הראשונים של השנה נמכרו בו 5,533 דירות; במחוז תל אביב נמכרו 1,749 דירות, ירידה של 6.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

לעומת זאת, במחוז הצפון נרשמה עלייה של 12% במכירות, ל-595 דירות; באזור הדרום נרשמה עלייה של כ-10% ל-2,286, בירושלים נרשמה עלייה של 4% במכירת דירות ל-761, וביו"ש נרשם זינוק של 21% במכירת הדירות, שעה ש-373 דירות נמכרו בשבעת החודשים הראשונים של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully