וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס מודה: הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל לא מתבצעת

רנית נחום-הלוי

29.3.2011 / 13:25

לדברי שר הבינוי והשיכון, הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל אולי עברה בחוק, אבל לא מתבצעת בפועל. "עד שלא יהיה הסכם קיבוצי עם העובדים לא יתבצע שינוי ארגוני במינהל"

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס מודה היום כי הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל שאושרה לפני למעלה משנה אינה מתבצעת בפועל. "הרפורמה אכן עברה בחוק", אמר השר אטיאס בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת, "אבל יש שורה תחתונה בחוק שגרמה לברקס גדול והוא שעד שלא יהיה הסכם קיבוצי עם העובדים לא יתבצע שינוי ארגוני במינהל.

במינהל הכי חשוב לעשות רפורמה ארגונית מבנית. המינהל זקוק דחוף לשינוי ארגוני, ברגע שהכניסו את השורה הזו לא ניתן לעשות כלום, אי אפשר להתקדם. אני לא רוצה שתהיה מציאות שכל שעובד שנכנס זה מעכשיו עד הפנסיה, לא משנה כיצד הוא מתפקד. אז התקיימו עשרות דיונים עם העובדים ובכל זאת נכון להיום הרפורמה לא מתבצעת. לצערי הרב אזרחי ישראל נפגעים מזה. צריך לעשות טלטלה יותר משמעותית".

הצעת החוק לרפורמה במינהל מקרקעי ישראל אושרה באוגסט 2009. במסגרת הרפורמה אמורה לקום רשות מקרקעין חדשה שתבוא במקום מינהל מקרקעי ישראל. בתוך כך יעבור המינהל שינוי ארגוני מקיף תוך שיפור משמעותי בפריסה וברמת השירות הניתנת לציבור. כמו כן, תתאפשר העברה של הבעלות בקרקע המיועדת למגורים ולתעסוקה לידי החוכרים, מכירת קרקעות במקום החכרה וצמצום המעורבות הממשלתית בשוק המקרקעין וקיצור הליכי התכנון.

שר הבינוי והשיכון התייחס בדבריו גם לנושאים אחרים ובהם האצת שיווקי הקרקע, כ-34 יחידות דיור בשנה האחרונה לעומת כ-20 אלף דירות בממוצע בשנים הקודמות. "יש לנו סחורה גם לשנת 2011", השיב שר הבינוי והשיכון, "והמטרה להגדיל את הרף הזה. אם יהיה סיוע של הודלים (ועדות לדיור לאומי שאורה בממשלה לפני כשבועיים להאצת התכנון על קרקעות מדינה, רנ"ה), נוכל בהחלט להגדיל את זה באופן משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully