וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצוקת הדיור הגיעה למצב בלתי אפשרי"

שלומית קימרון

30.7.2010 / 19:42

עשרות אנשים התכנסו בת"א להפגנת מחאה על עליית מחירי הנדל"ן ומצוקת הדיור בישראל. ח"כ מירי רגב: "אנשים לא מסוגלים היום לשלם שכר דירה או לקנות דירה"

עשרות אנשים התכנסו היום בשעות הצהריים ברחוב רוטשילד בתל אביב להפגנת מחאה על עליית מחירי הנדל"ן ומצוקת הדיור בישראל שאורגנה על ידי קבוצה בפייסבוק בשם תמורה - מאבק הצעירים לדיור בר השגה.

למרות האכזבה מכמות האנשים שהגיעה, המפגינים דאגו להניף את שלטי המחאה ולהפגין נוכחות: "זוהי רק ההתחלה. היום הגיעו חברי הכנסת כרמל שאמה ומירי רגב, וגם התקשורת הגיעה, כך שאנחנו מרוצים", אמרו.

"יש פה בעיה אמיתית, בעיה קשה, בעיה כואבת", אמר דב חנין, שעומד בראש "עיר לכולנו" והתמודד בבחירות האחרונות לראשות עיריית תל אביב, שנכח בהפגנה.

"מצוקת הדיור הגיעה למצב בלתי אפשרי, גם אנשים צעירים וגם מבוגרים יותר לא מצליחים להתגורר במחירים סבירים" אמר חנין. "הפיתרונות קיימים: סיוע בדמי שכירות ובמשכנתאות, הגדלת ההיצעים, בנייה של דירות קטנות להשכרה ופיזור ביקושים על ידי פיתרון למשבר התחבורה. כיום אין בתל אביב חנייה או תחבורה ציבורית טובה".

חברת הכנסת מירי רגב הגיעה גם היא להפגנה: "כולם מבינים את המצוקה הקשה של הזוגות הצעירים. אותם אנשים שהולכים לצבא, עושים מילואים ומשלמים מסים, לא מסוגלים לשלם היום את שכר הדירה הגבוה או לקנות דירה.

"אפילו בתקופת סאלח שבתי היה לאנשים לאן לחזור - לדירת השיכון שלהם. הממשלה צריכה לפתוח עיניים ולהכיר במצוקה. לקראת חוק ההסדרים הקרוב צריך לתת מענה אמיתי למצוקה הזו. המדינה צריכה לעשות מהלך משולב של שיווק קרקעות מסיבי, הקמה של ועדות לתכנון מהיר, ומיסוי שיתן תמריצים לקבלנים והטבות לצעירים בסך של עד 150 אלף שקל", אמרה רגב.

לדברי רגב, "דירה עולה היום בין 800 אלף למיליון וחצי שקל. זוג צעיר לא יכול לעמוד בזה ולא יכול לקחת משכנתא כי אין לו את ההון הדרוש. זוגות צעירים חוזרים היום לגור עם ההורים, וזה דבר שלא יעלה על הדעת".

"יותר ויותר אנשים יוצאים לרחובות כי המצוקה מגיעה לכלל האוכלוסיה", אמרה שרון מקבוצת תמורה, שאירגנה את ההפגנה. "אנחנו מדברים על קיום בסיסי. הרבה זוגות שגרים בשכירות או אפילו בדירה משלהם סופגים יום יום עוד גזירות, ולאט לאט הם שוקעים. בשלב מסוים זה יתפוצץ".

"אנשים הגיעו למצב שהם לא מאמינים שהממשלה תעשה משהו", אמר ערן, מראשון לציון, נשוי עם ילד, שהגיע להפגין. "אנחנו עבדים. משלמים מסים, עושים צבא, עושים מילואים עד גיל 45, אבל לאף אחד לא אכפת. אז מה, נחזור להורים? זה לא בריא לחיות ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully