וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הולילנד: רמי לוי נגד עיריית י-ם

רנית נחום-הלוי

28.4.2010 / 13:10

איש העסקים רמי לוי מתכוון בימים הקרובים להגישה בקשה לביהמ"ש, שיזמן את עיריית ירושלים לטובת הבהרות בנושא השפעת פרשת הולילנד על המגרש אותו רכש במתחם

פרשת הולילנד משפיעה ומחלחלת על איש העסקים רמי לוי ושותפו עמיקם בן צבי המייצג את חברת נהור. בחודש האחרון, על רקע פרשת הולילנד, פנו לוי ובן-צבי לבית המשפט בבקשה לקבל הבהרות מבית המשפט בנושא השפעת פרשת הולילנד על המגרש שלהם, אותו רכשו בכינוס נכסים תמורת 145.5 מיליון שקל.

בימים הקרובים מתכוונים לוי ובן-צבי להגיש בקשה נוספת לבית המשפט, לפיה לצורך ההבהרות יזומנו לבית המשפט היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד יוסי חביליו, מהנדס עיריית ירושלים שלמה אשכול ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים, קובי כחלון.

בחוות דעת שהוציאו אתמול היועץ המשפטי של עיריית ירושלים ומהנדס העיר נקבע כי ניתן ורצוי לעצור את העבודות המתבצעות בימים אלו במתחם הולילנד. מחוות הדעת עולה כי אחוזי הבנייה שנותרו בפרויקט אינם עומדים בקנה אחד עם התכנון להקים שלושה מגדלי דירות נוספים. חביליו ואשכול קבעו, כי על הוועדה המקומית לבטל את היתרי החפירה שניתנו ליזמים במסגרת העבודות להרחבת הפרויקט, שאמור להיות כפול מגודלו הנוכחי.

"אם מבטלים את מה שקנינו - שיבטלו את העסקה"

את המגרש בשטח של כ-10 דונם במתחם הולילנד רכשו לוי ובן-צבי מחברת נידר שנקלעה לקשיים תמורת 145.5 מיליון שקל. ללוי ולנהוג זכות לבנייה של 4 מגדלים עם בין 220-265 דירות בהקלה. כמו כן- מתחם מסחרי בשטח של כ-1600 מ"ר. לוי ובן-צבי חוששים כעת כי, התב"ע או ההקלות שהובטחו להם לא ינתנו על רקע הפרשה המסתעפת. על אף שחוות הדעת שהוציאה העירייה אינה נוגעת למגרשים של לוי ובן-צבי, הד הפרשה, לטענתם משפיע גם על מימוש הפרויקט שלהם.

"אם רוצים לבטל את מה שקנינו אנחנו מבקשים שיבטלו את העסקה", מסר בן-צבי ל-TheMarker. "רכשנו את הקרקע במחיר מלא, לכן לא יכול להיות שהעירייה תפעל בצורה פופוליסטית, מהלך שמשפיע גם עלינו. היועץ המשפטי לעירייה, שמכהן בעירייה במשך 10 שנים וכעת מוביל את המהלך, איפה הוא היה עד עכשיו".

"בהסכם המכר הוחלט כי הנאמנים וכונס הנכסים יפעלו ויסייעו לקונה במידת האפשר בכל הקשור לקבלת היתרי בניה לפרויקט והעברת הבעלות אלינו", מוסיפים לוי ובן-צבי, "מדובר בקרקע פרטית, עסקה הכי בטוחה שנעשתה מול בית המשפט. לא יכול להיות, שעל רקע הפרשה, צל כבד ישרה על ביצוע הפרויקט. במידה ויהיו שינויים בתוכנית בניין עיר, אנו מעדיפים לצאת מהעסקה. כמו כן, אנחנו מבקשים שההקלות שהובטחו ויושמו בפרויקטים אחרים יושמו גם עלינו, כך שבמקום 220 דירות לפי התב"ע נבנה 265 דירות בסך הכל".

הדיון בבית המשפט, יתקיים בעוד מספר ימים, בו יידרש הכונס הרשמי במחוז ירושלים ועיריית ירושלים לתת הבהרות, כאמור. בינתיים מבקשים לוי ובן-צבי להקפיא את המשך השלמת העסקה, הנאמדת בסך כולל של 145.5 מיליון שקל. עד היום העבירו 45 מיליון שקל בלבד, את יתרת התשלום הם התחייבו להעביר במהלך 12 הימים הקרובים.

"בית המשפט מתבקש לתת הבהרות בכל הנוגע למקרקעין", כתבו בבקשה שהעבירו לבית המשפט לפני כשבועיים, "זאת נוכח העננה הכבדה השוררת על העסקה ועל המקרקעין, כפי שעולה מהפרסומים אודות החקירה המשטרתית המתנהלת בימים אלה נגד בכירים בצמרת השלטון, אנשי עסקים ועוד. כן מתבקש בית המשפט ליתן בזאת צו להקפאת כל הפעולות על פי הסכם המכר, זאת עד למתן הבהרות במלואן ולימוד משמעויותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully