וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי ת"א נלחמים בהקמת מלון ברח' הירקון

רנית נחום-הלוי

31.8.2009 / 23:11

התושבים תובעים מהוועדה לתכנון ולבנייה בעיר 11.5 מיליון ש"ח, בטענה כי בניית המלון תחסום להם את הנוף לים ותגרום להטלת צל על דירותיהם

בעלי נכסים ברחוב חבקוק בתל אביב תובעים פיצויים של יותר מ-11.5 מיליון שקל מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר עקב נזקים שלטענתם תגרום תוכנית שאישרה הוועדה - הקמת מלון ברחוב הירקון, סמוך לחוף מציצים.

בתביעה שהוגשה באחרונה לוועדה, באמצעות עו"ד אביעד שוב ממשרד שוב ושות', טוענים התובעים - בעלי מלון אלכסנדר הסמוך ובעלי דירות ברחוב - כי התוכנית שאושרה להנרי טייג, מבעלי מלונות אינטרקונטיננטל, לבניית מלון בגובה 10 קומות, תחסום להם את הנוף ותגרום להטלת צל על דירותיהם.

בעבר שכן במקום מלון פאלאס, שהתנשא לגובה של שש קומות בלבד, וכיום המגרש עומד ריק. באוגוסט 2006 אישרה הוועדה המקומית תוכנית בניין עיר שהגדילה את זכויות הבנייה בשטח שבבעלות טייג בכ-400%. התוכנית מאפשרת גם בניית 3,000 מ"ר לשטחי מסחר והרחבה של רחוב חבקוק תוך יצירת כביש דו-סטרי. התובעים טוענים כי מדובר בתוכנית שתוריד את ערך דירותיהם.

התביעה נתמכת על ידי חוות דעת של שמאי המקרקעין ארז אבירן, שמציין כי תוכניות בניין עיר ישנות איפשרו בניית בית מלון במקום בקיבולת ובבינוי מוגבלים. כמו כן מעריך השמאי כי התוכנית תחסום לדיירים את הנוף לים, התאורה הטבעית תפחת ובעלי מלון אלכסנדר ייהנו מתפוסה נמוכה מזו הקיימת כיום.

מחברת אטבליסמנט נהל, שבבעלות טייג ואשר בונה את המלון, נמסר כי לשכנים לא ייגרם כל נזק: "מהתביעה נוצרת תחושה כאילו נולד פרויקט יש מאין, כשכבר קודם לכן שכן באותו מגרש מלון פאלאס. הכביש שייסלל ברחוב רק ישרת את הדיירים טוב יותר". מעיריית תל אביב נמסר: "התביעה התקבלה ונלמדת".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully