וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוק הנדל"ן בישראל - מהטובים בעולם"

סוכנויות הידיעות

24.6.2009 / 11:22

כך קובע העיתון הנחשב "ביזנסוויק". מחירי הבתים עלו ב-1.5% נוספים במאי הודות לריבית נמוכה על המשכנתאות ומחסור של כ-10,000 דירות

על אף ההאטה הכלכלית והעלייה בשיעור האבטלה, מחירי מרבית הבתים בישראל עדיין במגמת עלייה - כך דיווח העיתון "ביזנסוויק".

לפי הדיווח, בשנה שעברה ישראלים רבים החליטו לדחות את מכירת בתיהם. "מחירי הבתים בכל המדינות המערביות נפלו, והתחושה היתה כאילו מדובר בעניין של זמן עד אשר הירידה תגיע גם לישראל. מספר עסקות הנדל"ן ברבעון האחרון של שנת 2008 ירד בצורה משמעותית כשם שהמיתון הפך מורגש בכלכלה הישראלית".

ובכל זאת, באמצע שנת 2009 ממשיכים מחירי הבתים בישראל לעלות, אפילו כשהכלכלה המקומית עומדת בפני המיתון הגרוע ביותר בתולדותיה ושיעור האבטלה עולה לרמות שלא נראו במדינה שנים.

מדד של מחירי הבתים המפורסם על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל הראה כי בחודש מאי עלו המחירים ב-1.5% בממוצע וב-11.4% לעומת מאי 2008. בכך הפך שוק הנדל"ן הישראלי לאחד מהשווקים בעלי הביצועים הטובים בעולם, לפי "ביזנסוויק".

כך למשל בעיר מודיעין, בעלת הצמיחה המהירה, מחיר דירת ארבעה חדרים עומד על ממוצע של 275 אלף דולר - עלייה של 10% לעומת תחילת השנה. מחירי הבתים עולים בכמעט כל האזורים בישראל אם כי לא בשיעור דומה. עבור ישראל כולה, המחיר הממוצע לדירה עמד על 200 אלף דולר ברבעון הראשון, עלייה של 5% לעומת הרבעון הרביעי של 2008.

מומחים ציינו מספר סיבות לכך ששוק הנדל"ן הישראלי ממשיך להיות חיוני, כאשר התמ"ג של ישראל צפוי להתכווץ ב-2% השנה. הסיבה הראשונה היא שיעורי הריבית, שנמצאים ברמות שפל. הריבית הממוצעת למשכנתא ל-20 שנה נפלה במאי ל-3.79%, השיעור הנמוך מאז שבנק ישראל החל לפרסם את הנתון בשנת 1996. מספר הבקשות למשכנתאות עלה ב-20% במאי, לפי בנק מזרחי טפחות.

גורם נוסף הוא השיעור הנמוך של מספר התחלות הבנייה. לפי ההערכות, ישנו מחסור של 10,000 דירות בישראל, כך דיווח "ביזנסוויק", והמצב לא צפוי להשתפר בזמן הקרוב.

מרבית עסקות הנדל"ן המתבצעות כיום הן בטווח המחירים הבינוני, כלומר דירות שמחירן לא עולה על 500 אלף דולר, לפי העיתון, ותושבי ישראל הם אלה אשר מבצעים את מרבית הרכישות. שוק הנדל"ן היוקרתי, בו נמכרים בתים שמחירם עולה על מיליון דולר, הוא היחיד בישראל שרושם ירידה.

מספר המשקיעים הזרים בבתי יוקרה בישראל צנח ב-50%, דבר אשר הוביל לירידה של 20%-15% במחירי בתי היוקרה, כמו גם לביטולי רכישות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully