וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון חלקי לאחים עופר מול עיריית הרצליה

רז סמולסקי

27.5.2009 / 20:13

לאחר 15 שנות מאבק האחים עופר יורשו להקים שכונת מגורים בהרצליה, אולם גובה הבניינים יוגבל ל-5 קומות לבקשת העירייה

אחרי כ-15 שנים, בהן ניסתה חברת האחים עופר לבנות שכונה מגורים במתחם מרינה-לי, ליד חוף אכדיה בהרצליה, נראה שהשכונה אולי תבנה אחרי הכול.

לאחר דיון סוער ואפילו בוטה, בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל אביב, שבמהלכו כינתה ראש העיר הרצליה, יעל גרמן, את התוכנית של חברת האחים עופר גרידית וחזירית, החליטה הוועדה לאשר את תוכנית הבנייה אך עם תיקונים שמנמיכים את גובה הבניינים.

חברת האחים עופר היא הבעלים של מגרש בשטח של כ-76 דונם בין הרחובות אבא אבן, הצנחן, סטרומה ורמות ים בהרצליה. החברה ביקשה מהוועדה המחוזית לבנות 298 יחידות דיור בבניינים בני 8-6 קומות ובצפיפות של 11.5 יחידות לדונם. בנוסף הם ביקשו שגודל מגרש החניה הציבורי, שהוא חלק מהתוכנית, יהיה בן 300 חניות והשטחים הציבוריים יתפרסו על פני כ-32 דונם.

עיריית הרצליה התעקשה לפעול לפי התוכנית שהיא קידמה בוועדה המקומית, בשיתוף והסכמה של תושבי השכונה, שמציעה בנייה של 215 יחידות דיור שחלקן יהיו קוטג'ים צמודי קרקע, וחלקן דירות בבניינים שגובהם לא יעלה על 4-5 קומות בלבד, חניון ציבורי ובו 500 מקומות חניה ושטחים ציבוריים בשטח של כ-32 דונם.

לשמחת האחים עופר, שכונת המגורים שלהם עושה צעד נוסף קדימה כאשר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל אביב אישרה להפקיד את תוכנית הבנייה שלה. גם לגרמן יש סיבה לחייך, שכן הוועדה נענתה לדרישתה וצימצמה את גובה הבניינים המקסימלי לחמש קומות. הוועדה הלכה לקראת הדרישות של עיריית הרצליה גם בנוגע למספר החניות הציבוריות והורתה שעל הקרקע, שנמצאת סמוך לחוף הים וגם היום משמשת כחניון, יהיו כ-500 חניות.

הווועדה השאירה פתח לפרשנות לגבי מספר יחידות הדיור המותרות לבנייה, שכן התוכנית לא מפרטת את המספר המדויק אלא קובעת כי חברת האחים עופר תוכל לבנות יחידות בשטח ממוצע של כ-130 מ"ר עד לניצול מלא של זכויות הבנייה, אך מאחר שתמהיל היחידות עדיין לא ידוע, קשה לומר מה יהיה מספרן.

חברת האחים עופר הגישה בעבר תוכנית לבנייה של 376 יחידות דיור וזו אושרה ב-95' ובוטלה בבית המשפט העליון ארבע שנים מאוחר יותר.

לדברי יעל גרמן, ראש עיריית הרצליה, "התוכנית נעשת בתהליך ארוך של שיתוף עם הציבור, תוך שהעירייה מטמיעה את הערותיו בתכנון. לא מקובל שהיזם יעקוף את הוועדה המקומית, תוך התעלמות מהתהליך ומעמדותיו של הציבור".

דובר האחים עופר מסר בתגובה: "נהגנו ביושר לאורך כל הדרך, בהתאם להוראות הוועדה המחוזית. במידה שהדברים נכונים, אנו מתפלאים ומופתעים מהסגנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully