וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 30% ברכישת דירות בידי תושבי חוץ

רז סמולסקי

29.12.2008 / 12:47

פחות אמריקאים, צרפתים ובריטים מחפשים דירות לרכישה בארץ. עם זאת מתווכים ויזמים מתעקשים שלא צפויה ירידת מחירים

"אנחנו רואים ירידה של 30%-20% במספר העסקות של תושבי חוץ. 2009 תהיה שנה קשה ואני חושב שנצטרך לעבוד יותר קשה", כך אומר היום ארנו סייג, רכז פיתוח עסקי תושבי חוץ בבנק לאומי למשכנתאות.

"השקל התחזק בצורה דרסטית והקונים ביטלו עסקות. גם המשבר גורם להם לעצור ולהתבונן על המצב, אבל אני עדיין לא חושב שהמחירים יירדו. בירושלים ובתל אביב המחירים לדעתי לא יירדו. מדובר בהזדמנויות מאוד ספציפיות לקבלנים מסוימים שיותר חנוקים באשראי, ומוכנים להוריד את המחיר או למכור דירה מיד שנייה במצב בו המוכר לחוץ לסגור עסקה".

"בחג החנוכה בשנה שעברה טיפלנו כל יום בארבעה תושבי חוץ וסגרנו כעשר עסקות, השנה סגרנו בכל החג ארבע עסקות", מספר דודו מכלוף, זכיין רימקס מקסימום בנתניה. "יש פחות התעניינות מצד תושבי חוץ, הם מגיעים פחות לארץ ופוגשים אותם פחות גם בירידים בחו"ל. מצד שני, פונים אלינו קונים רציניים שבדרך כלל גם סוגרים עסקה בסופו של דבר".

ביריד דירות יוקרה והשקעה בישראל שנערך אתמול במלון הילטון על ידי חברת בית בישראל, שמרו המתווכים והיזמים על אווירה אופטימית, למרות שכולם מסכימים כי מספר האמריקאים, הבריטים והצרפתים שמחפשים לקנות דירה בארץ הולך ומצטמצם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully