וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית בקליפורניה במחיר מציאה

מיכל רמתי

29.9.2008 / 8:04

המשבר בשוק הדיור בארה"ב הוא הזדמנות לציידי המציאות. מחירו של בית ממוצע ירד ב-34% ל-330 אלף דולר. בקרית אונו הרבה יותר יקר

משבר המשכנתאות בארה"ב גבה קורבנות רבים בעולם. ירידת מחירי הבתים וגל העיקולים בארה"ב נכנסו לסחרור שגרר את המחירים לנפילות נוספות, והוביל כמה מהמוסדות הפיננסיים האימתניים בעולם לקריסה. מאות אלפים כבר איבדו את בתיהם, ומיליונים נמצאים כיום בהליכי עיקול.

המצב הותיר את הדלת פתוחה לכל מי שבדיוק התכוון לרכוש נדל"ן, והיה מוכן להתאזר במעט סבלנות: מחירי הבתים בארה"ב צנחו, והרבה יותר בתים נמצאים כיום בהישג יד. בנוסף, בתים רבים, חדשים כישנים, נכנסו להליכי עיקול והגיעו לשוק ממש במחירי מציאה.

אחת הדוגמאות הבולטות היא קליפורניה - בה נמצאים שמונה מבין עשרת שוקי הנדל"ן היקרים בארה"ב השנה. בקליפורניה נמצאים גם חלק מהשווקים שרשמו את ירידות המחירים החדות ביותר בארה"ב. בסן פרנסיסקו, למשל, שבתחומה ובסביבותיה נמצאים כמה מהשווקים היקרים בארה"ב, נרשמה ירידה של 23.7% במחירי הבתים ביוני לפי מדד קייס-שילר.

ירידת המחירים היא, בין היתר, תולדה של בתים מעוקלים רבים שנכנסו לשוק. באוגוסט עט מספר רב של קונים בקליפורניה על המציאות הרבות בשוק, ומספר מכירות הבתים זינק. יש המעריכים כי מדובר בבלימת ההידרדרות בשוק הנדל"ן בקליפורניה, אך רבים מזהירים כי ייתכן שהשוק עדיין לא הגיע לתחתית.

כך או כך, המחירים בקליפורניה נמוכים כעת בהרבה מהמחירים לפני שנתיים, מה שהופך את השוק למפתה וזמין יותר. לפי נתוני חברת MDA דאטה-קוויק, מחיר בית ממוצע ירד ב-34% ל-330 אלף דולר בשנה שהסתיימה באוגוסט, ואילו מספר הבתים והדירות שנמכרו זינק ב-9.1% לעומת אוגוסט 2007. 45.5% מכל נכסי היד שנייה שנמכרו באוגוסט היו בתים מעוקלים - חלקם בתים שבעליהם הקודמים לא הספיקו לגור בהם.

לוס אנג'לס רשמה ירידת מחירים חדה יחסית, אך מספר העסקות בה דווקא ירד: המחירים ירדו ב-30.9% ל-380 אלף דולר, ומספר העסקות ירד ב-7.7% באוגוסט. בפסדינה הסמוכה נחתכו המחירים בכ-25% לפי אתר trulia.com, ומספר העסקות - ב-24%. המחיר הממוצע של בית עם ארבעה חדרים ירד מ-1.12 מיליון דולר ל-830 אלף דולר בלבד. ייתכן שהצפי הוא להמשך הירידות במחירים, ולכן הקונים מהססים לקנות כעת.

להבדיל אלפי הבדלות, בקרית אונו - עיר שמספר התושבים בה דומה והיא סוג של פרבר עירוני - מוצע כעת למכירה בית בשטח בנוי של 350 מטרים רבועים בקרית אונו החדשה, עם תג מחיר של 4.7 מיליון שקל (כ-1.47 מיליון דולר). זהו אמנם בית בקצה העליון של הטווח, אך בתים חדשים בסדר גודל של כ-200 מ"ר בקרית אונו נמכרים במחירים של 2-3 מיליון שקל כעת, לדברי ריבי שרגאי מסוכנות "הבית שלי" בקרית אונו.

קשה להשוות בין פסדינה לקרית אונו, אבל המסקנה ברורה: אם רציתם לקנות בית בקליפורניה, זה הזמן להתחיל לחפש.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully