וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה עשוי לרכוש חברת נדל"ן בקנדה ב-500 מיליון ד'

מיכאל רוכוורגר ושרון שפורר

30.6.2008 / 6:55

אלעד גרופ קנדה, חברת הנכסים הפרטית של יצחק תשובה בצפון אמריקה, מנצלת את רמת המחירים בשוק ותבצע את העסקה בקרוב

יצחק תשובה ממשיך לנצל את ההזדמנויות שנוצרו בשווקים בעקבות משבר האשראי הגלובלי ולנוכח שפל במרווחי הזיקוק. אלעד גרופ קנדה, המהווה את זרוע הנדל"ן של אלעד גרופ, חברת הנכסים הפרטית של תשובה בצפון אמריקה, מתכננת בתקופה הקרובה לרכוש חברת נדל"ן ציבורית בקנדה תמורת כ-500 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker. לצורך ההשקעה זו תעמיד אלעד גרופ קנדה כ-200 מיליון דולר הון עצמי, והשאר יגוייס מידי מוסדות פיננסיים ו/או הכנסת שותפים נוספים. אלעד גרופ במו"מ עם מספר חברות קנדיות, וצפויה בקרוב לבצע את העסקה. זאת מספר ימים אחרי שזרוע האנרגיה הציבורית של תשובה בארה"ב, דלק US, דיווחה השבוע כי היא מנהלת מגעים לרכישת פורטפוליו של בית זיקוק ו-450 תחנות דלק וחנויות נוחות, מתקן לאחסון והנפקה של דלק וכן משאיות שינוע.

אלעד גרופ קנדה, מחברות הנדל"ן הגדולות הפעילות בקנדה, מחזיקה ב-18 אלף יחידות דיור המיועדות למגורים, בעיקר בערים אוטווה, טורונטו, מונטריאול וקוויבק סיטי, בכ-455 אלף מ"ר של שטחי מסחר מניבים וכן בקרקעות לבנייה של יותר מ-9,000 יחידות דיור המיועדות למגורים ומצויות בשלבים שונים של פיתוח. הפורטפוליו הכולל של נכסי אלעד גרופ בקנדה מוערך בכמה מיליארדי דולרים.

את אלעד גרופ קנדה מנהל עוזי לוי שהצטרף לחברה לפני כחצי שנה לאחר שכיהן במשך כ-4 שנים כראש מערך בנייה ונדל"ן בבנק לאומי. לפני כן מילא שורה של תפקידים באגף התקציבים של משרד האוצר, ובהם סגן הממונה על התקציבים.

שוק הנדל"ן הקנדי ממשיך להפגין יציבות בתקופה האחרונה. הגורמים לכך הם חוזקה של הכלכלה הקנדית, הנהנית מעתודות נפט גדולות ומביקושים גבוהים למתכות וכימיקלים, והעובדה שמשבר הסאבפריים עדיין לא פקד את קנדה, שכן הלוואות אלו ניתנו במדינה זו עד כה בהיקפים זניחים. כרגע התשואות על הנכסים המניבים בקנדה ממשיכות לרדת, ובעקבות זאת מחירי הנכסים ממשיכים לעלות. זאת לצד העלייה המתמשכת בתפוסת המשרדים. בעבר פורסם כי אלעד גרופ קנדה התמודדה בשני מכרזים שונים לרכישת פורטפוליו של בנייני משרדים בעיקר בקלגרי, קנדה, מידי קרן ההשקעות בנדל"ן אספן פרופרטיס (Aspen Properties), תמורת כ- 2.17 מיליארד שקל. העסקות הללו משקפות לבניינים תשואה שנתית של 6%-6.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully