וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית רמת גן יוזמת תוכנית נדל"ן לחיזוק אוכלוסיית העיר

גיא ליברמן

26.2.2008 / 11:07

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה יוזמה שלפיה 20% מהדירות החדשות יושכרו בהנחה של עד 50% לפי קריטריונים חברתיים- כלכליים

עיריית רמת גן מנסה להילחם במצוקת המגורים בעיר: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת גן אישרה שלשום את יוזמת ראש העיר, צבי בר, שלפיה 20% מהדירות החדשות שייבנו בעיר - כחלק מפרויקטים של התחדשות עירונית - יוקצו לדיור בר השגה. המשמעות היא ש-20% מהפרויקטים שייכללו בתוכנית יועמדו להשכרה במחירים הנמוכים ב-30%-50% משכר הדירה הריאלי בעיר.

לצורך קידום הפרויקט הקים בר צוות מקצועי בראשותו. הצוות יפעל להקמת ועדה ציבורית שתפקח על גובה שכר הדירה בעיר, לפי קריטריונים חברתיים- כלכליים. קהל היעד שהוגדר על ידי העירייה הוא אוכלוסיות חלשות, זוגות צעירים, אמנים וסטודנטים.

כיום לא קיים דומה בערים בישראל. "דיור בר השגה נועד לתת מענה לעלייה המואצת במחירי הנדל"ן, באופן המקשה על תושבים בעלי הכנסה נמוכה לקנות או לשכור דירה", אמרו בעיריית רמת גן. "התפישה החברתית העומדת בבסיס הפרויקט היא שכל תושב זכאי לקורת גג ראויה שתשתמש נקודת פתיחה ועוגן לקיום חיים חברתיים ומשפחתיים תקינים. היוזמה החדשה תאפשר לתושבים בעלי זכאות מוגדרת לשכור דירות במחירים מסובסדים, על גבול הסמליים, שיהיו נמוכים משמעותית ממחירי השוק ובפיקוח העירייה".

אחד הפרויקטים הראשונים שבהם נשקלת האפשרות ליישם את התוכנית הוא מגדל המגורים החדש המתוכנן לקום בצומת בן גוריון (בסמוך למגדלי בסר), על ידי קרן פייר שבשליטת זלמן שובל ושמואל גרופמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully